Gå til innhold

mista helt respekten for nettdating


danbanan

Anbefalte innlegg

hva er galt med folk som er på nettdating sider?

Enten så er det menn som er alt for overivrige og desperate(etter hva jeg har hørt fra kvinner), eller så er det kvinner med "prinsesse syndrom"som kun svarer enten ja eller nei, uten å vise noe som helst interesse tilbake.

Tror jeg gir opp!! Meget frustrerende, når man prøver å starte en hyggelig samtale med normale spørsmål og bare for nada tilbake. Hvor er det blitt av den sosiale intelligensen til folk på slike sider?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problem 1:Mange jenter på datingsider får så mange meldinger at man rett og slett ikke kan legge sjelen sin i alle svarene.

Problem 2: De desperate mennene du nevner har som regel skyld i problem 1

Problem 3: Siden mange jenter får som regel meldinger i ulike mengder trenger de ikke å sende noen selv.

Problem 4: Enkelte er der bare for selvtillitsboost

Problem 5: Du må ikke gi opp.



Anonymous poster hash: 00be7...65e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvor er det blitt av den sosiale intelligensen til folk på slike sider?"

Det er vel ikke akkurat overraskende at mange som mangler sosial intelligens og ikke har suksess på datingmarkedet, derfor må ty til nettet?

Selvsagt finnes det "normale" mennesker der ogs
å, men en viss andel er jo folk som er single av en grunn.



Anonymous poster hash: c349f...1fc
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at nettdating er bare tull. Har selv hatt kontakt med i allefall 5-6 menn derinne som alle har trukket seg eller forduftet når vi skal møtes. Bortkasta tid.



Anonymous poster hash: c6574...20d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De desperate mennene på datingsider er de som tror nettdating er en lettvindt måte å skaffe seg kjæreste på. Mange av dem har mislykkes med dette irl, og nå satser de alt på å finne noen på nettet.

Faktum er at dersom man mangler evne til å skaffe seg kjæreste irl vil man også få problemer på nett.

Jeg ser jo hvordan mange av disse mennene mangler sosial iq og ikke skjønner hvordan de skal kommunisere.

Det gledelige er at det finnes mange normale menn der også. Nettdating er blitt såpass vanlig at man finner alle slags mennesketyper der nå.



Anonymous poster hash: 0287d...cac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke prøvd nettdating men jeg kan nettopp se for meg at det nettopp er slik det er. Synes det er bedre å heller møte hverandre irl for å bedømme om en er inntresert eller ikke, for en får ett helt annet inntrykk når en møtes i virkeligheten enn via en fordømt skjerm...

men dessverre foregår for mye på nett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jon blund

hva er galt med folk som er på nettdating sider?

Enten så er det menn som er alt for overivrige og desperate(etter hva jeg har hørt fra kvinner), eller så er det kvinner med "prinsesse syndrom"som kun svarer enten ja eller nei, uten å vise noe som helst interesse tilbake.

Tror jeg gir opp!! Meget frustrerende, når man prøver å starte en hyggelig samtale med normale spørsmål og bare for nada tilbake. Hvor er det blitt av den sosiale intelligensen til folk på slike sider?

For det første må du ha en lokkende og spennende profil som fanger øyet. Deretter gjerne noen bra bilder av deg selv.

Har hooket flere damer på sukker jeg bare de siste 4 månedene. Men ble bare sex og fant ut at vi ikke passet sammen. Men nå har jeg funnet meg en ny en som virker veldig greit og snill som jeg snart skal treffe og vi har pratet lenge, håper på det beste;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte kjæresten min via sukker.no å det er jeg sjele glad for! Verdens beste gutt har jeg :) men jaaa mye desperate gutter dær også ja. Menn som var oppi 20 år eldre å greier..huff

Anonymous poster hash: 2675c...117

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ikke er så vanskelig å få svar når jeg sender melding.

Jeg vil tro jeg har en svarprosent på over 90. Men så er jeg litt selektiv på forhånd, og tar meg som regel god tid til å skrive den første meldinga, og etter å ha lest profilen grundig.

Er det mer enn ei uke siden di var pålogga sender jeg ikke melding, for da har de sannsynligvis boksen full når de logger seg på neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame, og det er nesten ikke meldinger i innboksen min. Og de som jeg får er stort sett av typen : Hei, sjekk profilen min.

Jeg har også prøvd flere ganger å skrive melding til menn jeg finner interessante, og bare en gang har jeg fått svar, men han sluttet å svare etter tredje eller fjerde tilbakemelding fra meg.

Nå høres det ut som jeg er helt grusom å se på og totalt fjern når det gjelder skriftlig kommunikasjon, men jeg har et gjennomsnittlig utseende, holder meg greit, alderen tatt i betraktning, og jeg kommuniserer vel på det jevne. Men jeg har innsett at nettdating er ingenting for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame, og det er nesten ikke meldinger i innboksen min. Og de som jeg får er stort sett av typen : Hei, sjekk profilen min.

Jeg har også prøvd flere ganger å skrive melding til menn jeg finner interessante, og bare en gang har jeg fått svar, men han sluttet å svare etter tredje eller fjerde tilbakemelding fra meg.

Nå høres det ut som jeg er helt grusom å se på og totalt fjern når det gjelder skriftlig kommunikasjon, men jeg har et gjennomsnittlig utseende, holder meg greit, alderen tatt i betraktning, og jeg kommuniserer vel på det jevne. Men jeg har innsett at nettdating er ingenting for meg.

Samme her! Jeg har vært litt til og fra på sukker, men er dårlig med meldinger gitt. Og tar jeg initiativ selv får jeg ikke svar en gang :( Ser helt vanlig ut, har hørt at jeg er pen, og profilen min skulle være normal og (har til og med fått noen kamerater til å se på den). Får bare innse at ingen menn vil ha meg.

Anonymous poster hash: 9decf...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helvete. Var på Sukker for noen år siden. Kort oppsummer: not going back there...

Husker jeg mottok (seriøst) en A4-side om jenter fra Oslo som tror de eier verden, og ikke gidder å svare guttene engang (han fikk IKKE noe svar, for å si det sånn). Og jeg har ikke tall på hvor mange som bare åpnet med "får vel ikke svar på denne men..."

Jeg skjønte ikke en dritt, før en fyr da kunne fortelle at det stod under bildet mitt at jeg ikke svarte. Jaha. Takk til sukkerfolkene for den. Poenget er jo at flertallet bare åpner med noe vulgært piss uansett - og synes ikke det er verdt en respons. Jeg svarte faktisk normale mennesker (eller - de som virket normale).

Det resulterte jo i at (til og med) de ok guttene som tok kontakt, var lettere fiendtlig innstilt til meg allerede. I tillegg til at jeg da fikk en lass med søppelpost om overlegne jenter. Mhm. Sykt hyggelig.

Og han ene jeg faktisk fikk sansen for, viste seg å bare snakke om hunden sin irl. Jeg mener - VIRKELIG - det var det eneste han snakket om. Og da jeg ikke ville møte han mer, så kom han med et foredrag om de knuste følelsene sine. Kunne ikke forstå hva som ikke stemte, og brukte flere måneder på å dra ut en slags forklaring. Dude - DU SNAKKER BARE OM HUNDEN DIN!! Herlighet, captain obvious to the rescue.

For all del - sikkert mulig å snuble over gullfuglen der inne. Men da snakker vi nål i høystakk. Ikke noe jeg vil anbefale.

Og overlegen? Det er faktisk noe av det SISTE jeg ville beskrevet meg selv som.

Blir søren meg irritert av å tenke tilbake... :glare:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferny, det du skriver minner meg om mailer jeg fikk da jeg var aktiv på sukker. Engang fikk jeg faktisk mail fra en sintmann med lange utgreininger om at slike som meg trodde de eide verden, at vi ikke fortjente halvparten av oppmerksomheten vi fikk og at vi burde settes på plass.

Han inviterte meg faktisk til å møtes med det formålet at han skulle gi meg juling og at jeg skulle bli invalidisert. Bare i rullestol ville jeg få det livet jeg egentlig fortjente, i følge han. Sjukt eller?

Endret av EnKoppTe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har veldig sansen for konseptet til Tinder. Dvs den biten om at begge MÅ "like" hverandre før de får sendt meldinger. Hadde de hatt den funksjonen på sukker skulle jeg vurdert å betale for medlemskap...

Jeg orker ikke sitte å tørrprate med folk jeg overhodet ikke er interessert i, bare for å være høflig. Tørrprat har jeg nok av i hverdagen :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nevnes at jeg har prøvd det meste innen nettdating (delvis bare for moroskyld, men også fordi jeg ville se om jeg virkelig fant noen). Nettstedene jeg har vært på er Sukker, Match, Møteplassen, OKCupid og noen amerikanske nettsteder.

Jeg har veldig sansen for konseptet til Tinder. Dvs den biten om at begge MÅ "like" hverandre før de får sendt meldinger.

På Tinder så fikk jeg bare spørsmål om sex og slikt. "Ååååå, du har så sexy lepper..." :glare: Skriver i profil at jeg vil bli kjent med noen for å innlede et forhold. "De leppene der passer fint rundt pikken min"

Man bør jo faktisk lese en profil før man sveiper til høyre eller venstre. :glare: Hva om den du synes ser kjempenydelig ut har 6 unger med forskjellige menn?

Nå høres det ut som jeg er helt grusom å se på og totalt fjern når det gjelder skriftlig kommunikasjon, men jeg har et gjennomsnittlig utseende, holder meg greit, alderen tatt i betraktning, og jeg kommuniserer vel på det jevne. Men jeg har innsett at nettdating er ingenting for meg.

Jeg tror jeg ser helt grei ut- jeg ser yngre ut enn det jeg gjør, og skriftlig kommunikasjon går strålende...men ikke særlig strålende når alt dreier seg om sex hele tiden. Noen virker som om de ikke kan snakke om noe annet enn det.

For all del - sikkert mulig å snuble over gullfuglen der inne. Men da snakker vi nål i høystakk. Ikke noe jeg vil anbefale.

Og overlegen? Det er faktisk noe av det SISTE jeg ville beskrevet meg selv som.

Blir søren meg irritert av å tenke tilbake... :glare:

Har riktignok hørt om folk som har funnet seg kjæreste inne på nettdating og slikt, men jeg vet at jeg ikke vil bruke det igjen. Jeg møtte to stykker fra nett som viste seg å bare prate om andre jenter han møtte og en som var umåtelig feit (han var tynn på profilbildet på siden). Mistet interessen der og da. Snakket med en amerikaner på nett som var veldig forsiktig med å si hvor han bodde- alene nok til å ikke fortsette samtalen. Han var og altfor gira på å snakke om sex- fordi at "your lips look so lovely" :glare:

Joda, synes leppene mine er fine de, men alvorlig talt. :jolie: Det er da ikke bare det man bør fokusere på skal man innlede noe forhold med noen.

Huff...kjente jeg og ble irritert å tenke på det. :ler:



Anonymous poster hash: 029a1...55d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Men kjære damer da.......Det lyser jo aggressiv holdning fra svært mange av dere. :) Jada jeg skjønner og er helt enig i at dere nok får masse drittsekker hengende på dere, og det forstår jeg er kjipt og frustrerende! Men det finnes jo mange bra menn der ute som ikke gidder å bruke tid på dere når det lyser av dere hvor irritert dere er på allt og alle.

En kvinnes profil vil alltid få masse oppmerksomhet.....EN manns profil vil nesten ikke få noe. De få mennene som er bra, har enorm konkurranse fra alle de andre 100 folka som henger seg på den aktuelle damen. Prøv å se det litt fra hans perspektiv! Prøv å forstå hvor jævelig vanskelig det er for han fyren som virkelig vil bli godt kjent med deg og som kunne tenke seg en god kjæreste! Hvor vanskelig..ja nesten umulig det er for han å gjette seg til hva akkurat DU vil ha i innboksen din i første melding. Det er nesten umulig!

Hva i helvete skal han skrive som åpningsreplikk da? Spørre kort om været? (Nei det er jo kjedelig) Spørre om hvor du er ifra? (Nei det er jo ikke interessant så tidlig) Spørre om hva du liker? (Nei det ønsker jeg ikke brette ut til en fremmed mann!) Spørre en masse og lage en novelle som åpningsinnlegg? (Nei herregud det virker jo desp!)

Dere får jo ikke bestemt dere for hva dere vil ha!!! For guds skyld vær litt enklere.

Mitt tips for bedre napp hos bra menn er å ha en utelukkende positiv og ren profil FRI for info som forteller MENN hvor grisete og ÆSJETE de er! Det finnes IKKE noe mer turn-off enn å dumpe over en profil av en flott pen dame, med tekst under i infoen hvor hun legger ut om allt hun IKKE ønsker menn skal skrive eller ta kontakt om. Joda..skriv gjerne kort om prefranser og ting man liker...men spar dere for all negativiteten damer.

Om du er en pen og attraktiv kvinne, vil du uansett tiltrekke deg masse fjompenisser av noen mannfolk...UANSETT! Lær deg å ignorere dem istede og du vil nå frem til de riktige mennene....virker du positiv og hyggelig vil du også tiltrekke deg de positive og hyggelige mennene. Så enkelt er det!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men kjære damer da.......Det lyser jo aggressiv holdning fra svært mange av dere. :) Jada jeg skjønner og er helt enig i at dere nok får masse drittsekker hengende på dere, og det forstår jeg er kjipt og frustrerende! Men det finnes jo mange bra menn der ute som ikke gidder å bruke tid på dere når det lyser av dere hvor irritert dere er på allt og alle.

En kvinnes profil vil alltid få masse oppmerksomhet.....EN manns profil vil nesten ikke få noe. De få mennene som er bra, har enorm konkurranse fra alle de andre 100 folka som henger seg på den aktuelle damen. Prøv å se det litt fra hans perspektiv! Prøv å forstå hvor jævelig vanskelig det er for han fyren som virkelig vil bli godt kjent med deg og som kunne tenke seg en god kjæreste! Hvor vanskelig..ja nesten umulig det er for han å gjette seg til hva akkurat DU vil ha i innboksen din i første melding. Det er nesten umulig!

Hva i helvete skal han skrive som åpningsreplikk da? Spørre kort om været? (Nei det er jo kjedelig) Spørre om hvor du er ifra? (Nei det er jo ikke interessant så tidlig) Spørre om hva du liker? (Nei det ønsker jeg ikke brette ut til en fremmed mann!) Spørre en masse og lage en novelle som åpningsinnlegg? (Nei herregud det virker jo desp!)

Dere får jo ikke bestemt dere for hva dere vil ha!!! For guds skyld vær litt enklere.

Mitt tips for bedre napp hos bra menn er å ha en utelukkende positiv og ren profil FRI for info som forteller MENN hvor grisete og ÆSJETE de er! Det finnes IKKE noe mer turn-off enn å dumpe over en profil av en flott pen dame, med tekst under i infoen hvor hun legger ut om allt hun IKKE ønsker menn skal skrive eller ta kontakt om. Joda..skriv gjerne kort om prefranser og ting man liker...men spar dere for all negativiteten damer.

Om du er en pen og attraktiv kvinne, vil du uansett tiltrekke deg masse fjompenisser av noen mannfolk...UANSETT! Lær deg å ignorere dem istede og du vil nå frem til de riktige mennene....virker du positiv og hyggelig vil du også tiltrekke deg de positive og hyggelige mennene. Så enkelt er det!

:klappe: Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helvete. Var på Sukker for noen år siden. Kort oppsummer: not going back there...

Husker jeg mottok (seriøst) en A4-side om jenter fra Oslo som tror de eier verden, og ikke gidder å svare guttene engang (han fikk IKKE noe svar, for å si det sånn). Og jeg har ikke tall på hvor mange som bare åpnet med "får vel ikke svar på denne men..."

Jeg skjønte ikke en dritt, før en fyr da kunne fortelle at det stod under bildet mitt at jeg ikke svarte. Jaha. Takk til sukkerfolkene for den. Poenget er jo at flertallet bare åpner med noe vulgært piss uansett - og synes ikke det er verdt en respons. Jeg svarte faktisk normale mennesker (eller - de som virket normale).

Det resulterte jo i at (til og med) de ok guttene som tok kontakt, var lettere fiendtlig innstilt til meg allerede. I tillegg til at jeg da fikk en lass med søppelpost om overlegne jenter. Mhm. Sykt hyggelig.

Og han ene jeg faktisk fikk sansen for, viste seg å bare snakke om hunden sin irl. Jeg mener - VIRKELIG - det var det eneste han snakket om. Og da jeg ikke ville møte han mer, så kom han med et foredrag om de knuste følelsene sine. Kunne ikke forstå hva som ikke stemte, og brukte flere måneder på å dra ut en slags forklaring. Dude - DU SNAKKER BARE OM HUNDEN DIN!! Herlighet, captain obvious to the rescue.

For all del - sikkert mulig å snuble over gullfuglen der inne. Men da snakker vi nål i høystakk. Ikke noe jeg vil anbefale.

Og overlegen? Det er faktisk noe av det SISTE jeg ville beskrevet meg selv som.

Blir søren meg irritert av å tenke tilbake... :glare:

Haha ,)

Jeg har prøvd sukker, men det er ikke stedet for meg. Jeg har dannet meg en mening om nettdating, folk er der av en grunn.... En stor del av jentene er ikke appellerende utseende messig for meg eller så er de sykt kravstore / prippene.. Leste den ene profilen til en jente som jeg syntes så interesang og pen ut....

Var vel noe slik som vennene min vil si at min drømmepartner er som prinsen i Disney som komer ridene på en.... sikker en a4 side om krav.

andre ting -> bildene er 5 år gamle og dame har totalt forfalt

-> Dama har type '' jeg har datet sikkert 20 stykker '' men det er alltid noe feil.

-> jeg har anoreksi / bullemi / flinkpikesydrom / golddigger / mamma damer

Er det det man kaller 2. sortering ?

Blir nok god gammel by sjekking og eventuelt finne en jente i den sosiale sirkelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i helvete skal han skrive som åpningsreplikk da? Spørre kort om været? (Nei det er jo kjedelig) Spørre om hvor du er ifra? (Nei det er jo ikke interessant så tidlig) Spørre om hva du liker? (Nei det ønsker jeg ikke brette ut til en fremmed mann!) Spørre en masse og lage en novelle som åpningsinnlegg? (Nei herregud det virker jo desp!)

Dere får jo ikke bestemt dere for hva dere vil ha!!! For guds skyld vær litt enklere.

Det er jo de kjedeligste temaene i hele verden. Jeg fikk to meldinger i dag. Den ene var -Hvordan går det?, og den andre var -liker du dingoer? Hvem av de tror du oppmuntrer til en samtale? Å fremstå som knusktørr i første melding får jo ikke akkurat blodet til å bruse...

En kvinnes profil vil alltid få masse oppmerksomhet.....EN manns profil vil nesten ikke få noe. De få mennene som er bra, har enorm konkurranse fra alle de andre 100 folka som henger seg på den aktuelle damen. Prøv å se det litt fra hans perspektiv! Prøv å forstå hvor jævelig vanskelig det er for han fyren som virkelig vil bli godt kjent med deg og som kunne tenke seg en god kjæreste! Hvor vanskelig..ja nesten umulig det er for han å gjette seg til hva akkurat DU vil ha i innboksen din i første melding. Det er nesten umulig!

Newsflash... Sånn har jo vi jentene det også! :fnise: . Det hjelper ikke å få 100 meldinger fra hobbiter, når prinsen du har skrevet til aldri svarer.

Nettdating er ikke som en postordrekatalog, man kan ikke forvente å få den fineste dama/mannen bare ved noen tastetrykk. Man må jo faktisk være tiltrukket av den som ønsker å bli ens kommende kjæreste

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettdating KAN fungere, men det må brukes riktig.

1. Velg side med omhu. En side med mange brukere og et etablert rykte er safere. Unngå Tinder. Det finnes de som finner noen der, men de er unntak.

2. Bruk nettdating som en backup til vanlig dating, ikke en erstatning. Dersom du ikke har noen suksess i det virkelige liv, er det en grunn til det. Fokuser på å utvide din sosiale sirkel og treffe fler mennesker.

3. Velg bilder med omhu. Ha bilder av deg selv i en sosial setting, der du smiler og man kan se hele deg. Unngå bilder som er overredigerte, på avstand eller kun profesjonelle bilder - alle kan se bra ut på et bilde, vis at du er attraktiv slik du vanligvis ser ut. Ikke legg ut selfies.

4. Fyll ut profilen. Dersom du knapt har informasjon, har menn ingen basis for meldingen de skriver og du ender opp med generiske "hei".

Ikke fyll profilen med klisjeer. Alle jenter vil ha en selvsikker, aktiv og snill fyr.. Alle jenter elsker hunden sin og vennene sine. Alle jenter liker å tilbringe noen kvelder på byen og andre hjemme med en god film. Menn vil anta at disse tingene er tilfelle uansett. Skriv noe interessant. Noe som er deg. Kvalitetsmenn er ute etter kvinner som skiller seg ut.

5. Ikke ha en negativ profil. Unngå å utbrodere hva slags menn du ikke liker, hva slags menn som ikke skal kontakte deg eller hva du ikke liker ved deg selv. Den slags negativitet er tegn på en high maintenance og slitsom jente.



Anonymous poster hash: c349f...1fc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...