Gå til innhold

Brasiliansk voksing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg forberede meg best mulig til brasiliansk voks for første gang?
Gruer meg så mye at jeg er helt kvalm... Prøvde så vidt det var å vokse litt av bikinilinjen selv en gang, men klarte ikke fullføre. Var så vondt at jeg nesten kastet opp. Det er vel kanskje annerledes når man gjør det ordentlig i salong da?

Er det noe som kan dempe smertene? Har dere noen tips eller oppmuntringer?



Anonymous poster hash: c1af8...305
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta paracet og ibux en time før voksingen. Har hørt om noen som har smurt på emla også (sånn smertestillende krem man bruker før sprøyter), men det har jeg ikke prøvd selv. Har voksa selv hjemme, men aldri i salong, har alltid tatt paracet og ibux først.



Anonymous poster hash: 89a23...e40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at de bruker et slags pudder selv på området som skal være smertestillende? Men det gjør jæv vondt likevel.



Anonymous poster hash: be60d...40c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ender over toalettskåla eller må ty til smertestillende, så synes jeg man like så godt kan droppe å vokse seg... Ja, det gjør vondt, MEN bare der og da. Smerten forsvinner på sekundet. Jeg vokser meg hver 4-5 uke, og ser faktisk alltid frem til det. Fordi jeg føler meg så fin og sexy etterpå :)

Ja, jeg gruet meg en del første gangen, men det var fordi jeg skulle spre beina (og rumpa) for en ukjent person... Husk; det er en KORTVARIG smerte, og det gjør mindre vondt for hver gang du vokser deg. Det gjør enda vondere å få en blemme på fingeren etter å ha brent seg på noe som har stått i stekeovnen.



Anonymous poster hash: 12707...273
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var som deg første gang, og gruet meg forferdelig. Bestemte meg for å la damen på salongen ta så mye som mulig, men at jeg skulle stoppe henne når jeg ikke klarte mer. Slik gikk det ikke - det gjorde ikke vondt i det hele tatt :)

La merke til at hun brukte to typer voks, hvor en på spesielt ømtålige områder. Raskt gikk det også. Og så holder det lenge.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er MYE vondere hjemme enn på salong :) Pluss at man slipper å stålsette seg for å dra hvert "voks".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte en krem som virker nummende på huden der du smører, skal smører på 40 min før behandling. Denne fungerer faktisk veldig bra, men er ganske dyr da (700 kr el noe for en stor tube). Denne kjøpte jeg på Waxing Palace i Parkveien i Oslo, men husker ikke hva den heter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...