Gå til innhold

Åreknuter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har fjernet åreknuter her? Og vil dele erfaringer med meg?.. Trondheim bli nærmeste by der jeg kam få gjort dette, noen som kan anbefale noen der? Hva er prisen sånn ca? Mange sp.mål, men blir veldig takkmemlig for svar😊 (Vil helst ikke operere, men bruke laser eller noe annet)..

Anonymous poster hash: a48d4...9dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fjernet selv, men skulle så gjerne gjort det - om økonomien tillot det :S ar undersøkt bittelitt, mine åreknuter gjør ikke vondt, så dermed får jeg ikke dette dekket. Privat koster det ca 20.000, det er iallfall min erfaring - om du ikke vil opereres da. Laser og lim koster dessverre såpass.

Har*

** Ikke så mye hjelp dessverre, men ring klinikker og forhør deg med dem! Ofte er det gratis konsultasjon :) Med laser og lim skal man komme relativt raskt i form igjen, og du skal ikke behøve sykemelding eller lignende, men det kan komme blåmerker og misfarge. Dette ifølge legene jeg har snakket med, altså :)

Endret av kjøttkaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet og fikk det dekket. Betalte bare en egenandel på noen hundre kr. Mine var ikke bare skjemmende men også vonde. De tok tre årer. En på leggen, en over kneet og en som begynte midt på låret og gikk nesten opp til lysken. Fikk henvisning til spesialist, fikk operasjon innen 2.3 uker.

Fikk lokalbedøvelse + morfin. De skar 16 snitt som ble til bittesmå hvite kryss. Kuttingen tok 30 min. Var ute en time etter operasjonen. . Fikk med parlagin forte. Du må bruke støttestrømper en god stund etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke direkte knuter men en del synlige blodårer i leggene. En som sto ut og var litt krøllete. Tok det med laser (i Oslo) og er veldig fornøyd:)

Anonymous poster hash: f3474...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg skal operere neste fredag hos Aleris i Trondhein. Legen sa da jeg var på konsultasjon i juni at det skulle ta min 6 mnd. Nå når jeg snakket med de sa de at der var min 18 mnd ventetid. Men jeg fikk time da smertene er så store. Jeg må si jeg gruer meg litt. Skal ta ene foten først så den andre etter ca 1 mnd.

Hvis noen har erfaring vil jeg gjerne høre:)

Anonymous poster hash: eb558...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært til operasjon. Det var vondt synes jeg. Røyker i tillegg og hadde ikke fått beskjed om å slutte før operasjonen. Ligger med foten hevet og synes det er grusomt vondt. Operasjonen tok en time ca..

Anonymous poster hash: eb558...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fjernet og fikk det dekket. Betalte bare en egenandel på noen hundre kr. Mine var ikke bare skjemmende men også vonde. De tok tre årer. En på leggen, en over kneet og en som begynte midt på låret og gikk nesten opp til lysken. Fikk henvisning til spesialist, fikk operasjon innen 2.3 uker.

Fikk lokalbedøvelse + morfin. De skar 16 snitt som ble til bittesmå hvite kryss. Kuttingen tok 30 min. Var ute en time etter operasjonen. . Fikk med parlagin forte. Du må bruke støttestrømper en god stund etterpå.

Hvordan gikk det med deg etter operasjonen? Kunne du gå etterpå? Og hvordan har det vært i ettertid?

Anonymous poster hash: eb558...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel ikke direkte knuter men en del synlige blodårer i leggene. En som sto ut og var litt krøllete. Tok det med laser (i Oslo) og er veldig fornøyd:)

Anonymous poster hash: f3474...014

Hvor i Oslo tok du det? Er det bare laser som hjelper, og hvordan hjelper det?

Har noen synlige blodårer på utside-lår og foran på legger ... ser ille ut så jeg vil gjøre noe. Er litt skjemmende.

Anonymous poster hash: fbaeb...c21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fjernet åreknuter her? Og vil dele erfaringer med meg?.. Trondheim bli nærmeste by der jeg kam få gjort dette, noen som kan anbefale noen der? Hva er prisen sånn ca? Mange sp.mål, men blir veldig takkmemlig for svar (Vil helst ikke operere, men bruke laser eller noe annet)..Anonymous poster hash: a48d4...9dd [/

i]

Har ikke fjernet selv, men lagt på rom med andre som har fjernet, offentlig sykehus.

Er åreknuter store og eller skjemmende så får du dekket.

Det er gjort i løpet av kort tid. Der er sikkert ulike måter å gjøre dette på på ulike sykehus, så snakk med fastlegen din.

Personlig ville jeg ventet til høsten med å få dette gjort, fordi du skal gå med lange støttestrømper i tre måneder etter operasjonen. Tror det var 3 mnd. Og det kan bli varmt i sommer. Strømpene går helt opp i lysken.

Anonymous poster hash: 1e430...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...