Gå til innhold

er kloden overbefolket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg syns det. Hvorfor skulle det ellers vært kamp om jobbene, kø og hjemløse? Jeg irriterer meg fort over andre mennesker. hadde det ikke vært for masse mennesker hadde jwg kommet inn på studiet, og fått jobber ebda lettere. Filk er irruterende i veien.

Anonymous poster hash: 06de7...a7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Like irriterende som tastefeil!

Anonymous poster hash: 06de7...a7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig at flere folk burde forsvinne bare fordi DU skal få det bedre?



Anonymous poster hash: a69de...c57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, kloden er overbefolket, men det har lite med at DU ikke kommer inn på studiet ditt.. Her i Norge merker vi lite til problemene (enda), men se på resten av verden.. Men dette er nok en litt for seriøs diskusjon for deg ;)



Anonymous poster hash: d1e83...675
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:glare::skratte:

tror dessverre ikke årsaken til dine problemer er befolknings veksten,



Anonymous poster hash: 8514e...666
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du skal ikke se bort fra at det kommer 4 milliarder til før befolknigsveksten stopper

Lykke til! ;)



Anonymous poster hash: fdd0e...621
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er overbefolkning. Og ja, naturen vil finne en måte og nøytralisere det på, enten om det er naturkatastrofer eller andre måter.

Du hadde pester i "gamle dager" (svartedauden for å nevne en), nå har man krig, kreft og biovåpen. Men igjen, naturen finner alltid en måte. Og vi er allerede på vei til krise når det gjelder ressurser.



Anonymous poster hash: a731c...b54
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel klar over at i hele Europa inkludert Russland så er det 642 millioner mennesker. Av de 642 millioner er det 105 millioner som er minoriteter (Muslimer osv..).

Men 1 land som fesk India har 1,25 Milliarder mennesker. Eller Kina 1,357 milliarder. Det som burde skje er at disse landene får kontroll på befolkningen sin.

Afrika som er det fattigeste kontinentet i verden har 1,1 milliarder mennesker. Og vil vokse til 2,4 milliarder innen 2050 , og 4,2 milliarder innen 2100

http://www.theglobeandmail.com/news/world/africa-to-experience-population-boom/article19998373/

Vi må få kontroll over andre kontinenter.

Det er nesten grusomt å si dette, men jeg håper faktisk den naturkatastrofen kommer snart. Om jeg selv hadde blitt offer for en slik naturkatastrofe, hadde jeg faktisk tenkt mer på mine barn som da kunne vokse opp i en verden hvor det ikke var like mye krig, fattigdom og grusomheter...

Ja, vi har det godt her i Norge, men vi er ikke blinde som mange andre av "oss" er. Mange som snur ryggen til det faktum at JA; vi er overbefolket på denne jorda!

Anonymous poster hash: a731c...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aids? Ebola? Hvordan mener du ellers naturen vil finne en måte å nøytralisere det på?

Flommer, jordskjelv, tsunamier, vulkanutbrudd osv.

Men som jeg nevnte, så har det også vært pester og sykdommer. Kreft er fremdeles en uhelbredelig sykdom...

Anonymous poster hash: a731c...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor JORDEN IKKE ER OVERBEFOLKET:

http://pop.org/content/debunking-myth-overpopulation

http://overpopulationisamyth.com/

Anonymous poster hash: a62f6...7dd

Lurer på hvem som produserer denne typen svada.

Det minner meg litt om han statistikeren, som i praksis måler naturlig utvalg historisk og trekker postulater inn i framtiden basert på dette. I denne konteksten er han i og for seg ærlig med å fortelle at han er statistiker og at prognosene hans akkurat er prognoser, men disse to sidene blar opp stråmenn og kjente, omdefinerte forskninger og prøver avskrive all fremtidig risiko.

Jo, vi er overbefolket; det er relativt store risikoer knyttet til vår populasjons bærekraft, og hele systemet er ekstremt sårbart.

Jeg skjønner bare ikke hva agendaen til denne organsiasjonen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Horatio Hornblower

Kloden er ikke overbefolket men ressursene på kloden er urettferdig fordelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Hva mener du?

Mener du Afrika mangler ressurser?

Jeg skrev at ressursene var urettferdig fordel. Jeg skrev ikke at Afrika mangler ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det er overbefolkning. Og ja, naturen vil finne en måte og nøytralisere det på, enten om det er naturkatastrofer eller andre måter.

Du hadde pester i "gamle dager" (svartedauden for å nevne en), nå har man krig, kreft og biovåpen. Men igjen, naturen finner alltid en måte. Og vi er allerede på vei til krise når det gjelder ressurser.

Anonymous poster hash: a731c...b54

Og meslinger...

Anonymous poster hash: 62dd2...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norges befolkning fortsetter å vokse. Mars i år passerte vi fem millioner mennesker her til lands. Ifølge de nye befolkningsfremskrivningstallene fra Statistisk Sentralbyrå (SSB) peker pilene oppover også for de neste 50 årene. Vi vil passere 6 millioner innbyggere i 2029, 7 millioner i 2063 og 7,9 millioner i 2100, ifølge beregningene. Tallene er høyere enn hva SSB la frem på samme tid i fjor.

Befolkningsveksten vi ser i dag er den høyeste på nesten 100 år.

http://www.aftenpost...ml#.UznUPcg4XIU

Dette er bare i Norge, så og si de fleste land har befolkningsvekst

Jeg har skrevet det før, men når det er for mye lemmen et år, blir det etterfulgt av lemmenpest, blir det for mye hare et år etterfølges det av harepest om høsten, dyr blir også spist av andre dyr. men vi mennesker skal alltid prøve å være litt smartere enn hva godt er. Pester blir utryddet, ja selv kreft har vi vaksiner mot, og det blir færre med kreft enn tidligere, levealderen har gått betraktelig opp de siste 100 årene. Så hvor står vi da: jo, befolkningsvekst, ingen spiser oss og vi utrydder sykdommer som bare det og vi lever lengre enn før. Selvsagt holder jordkloden på å bli overbefolket.

Før eller senere kommer en til å merke problemene det gir som Avskoging, mangel på ferskvann, jorderosjon, tap av biologisk mangfold, opphopning av CO2 i atmosfæren som kommer til å fører med seg menneskelige og økonomiske kostnader i et stadig større omfang. Og mangel på rent vann er foreløpig bare i U land, så vi nordmenn stresser ikke så mye med det enda, men når vi daglig bruker resursene til 3 jordkloder kommer jo det til å gi en heftig baksmell en dag selv for oss.

At folk plager deg ts i form av utålmodighet i det du står i en litt lengre butikk kø enn vanlig er ikke det største problemet dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norges befolkning fortsetter å vokse. Mars i år passerte vi fem millioner mennesker her til lands.

Vi passerte 5 millioner i fjor.

Anonymous poster hash: 896fe...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi passerte 5 millioner i fjor.

Anonymous poster hash: 896fe...b1b

Viss du leser i linken min, som jeg har lagt ved klarer du også å se hvortid den ble publisert/oppdatert "Oppdatert:

21.jun. 2012, "

så strengt tatt var det faktisk ikke i fjor heller at det var den populasjonen i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...