Gå til innhold

Dyrt utenlandsbryllup- har ikke råd til å delta- hva bør vi gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min "innstilling" er faktisk mer positiv enn min manns. Han er litt lei av å føye alle innfall for å unngå en fornærmet søster. Det er bare noen år tilbake som vi brukte 12 000 av familieøkonomien på en feiring i utlandet som var veldig viktig for henne. Det var heldigvis i sommerferien og dermed lettere å få til på alle måter

Det ble da familiens sommerferie det året...men det er kanskje derfor hun forventer at alle skal komme nå...så vi har vel vært med på å bygge oppunder å skjemme henne bort. Det er litt det som er saken her også. Må bare få nevnt at hun er voksen, i midten av tredve, så hvor lenge skal man strekke seg?

Endret av Elise72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ønsker ikke gjester i bryllupet vårt, som ikke ønsker å delta. Da er det bedre at de holder seg hjemme :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, alt du skriver, tilsier at dere ikke bør dra (med unntak av den svarte kjolen - det er faktisk viktig også for gjester å føle seg vel. Jeg gikk selv i svart kjole i bryllup, dog med blå jakke, sølvsko og sølvsjal som tilbehør, av den enkle grunn at jeg ikke hadde råd til å kjøpe ny kjole, hadde ikke noe som passet, og fikk låne en flott svart kjole av min tante som tok seg flott ut :) ). Denne dama krever alt for mye og har åpenbart fått lov til å herje fritt for lenge - det er på tide å sette ned foten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp: Man drar da i søsken sine bryllup!!! Jeg ville strukket meg veeeldig langt for å delta i søsken sitt bryllup, og sånn jeg skjønnte det det eneste søskenet? Helt utenkelig å ikke delta... Hvis man ikke har råd til det (regner med at du har fått god tid til å spare) så syntes jeg ikke 10 000 ke er for mye...



Anonymous poster hash: 0a880...41f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp::hakeslepp::hakeslepp: Man drar da i søsken sine bryllup!!! Jeg ville strukket meg veeeldig langt for å delta i søsken sitt bryllup, og sånn jeg skjønnte det det eneste søskenet? Helt utenkelig å ikke delta... Hvis man ikke har råd til det (regner med at du har fått god tid til å spare) så syntes jeg ikke 10 000 ke er for mye...

Anonymous poster hash: 0a880...41f

Går ut i fra at du har lest hele tråden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg synes i utgangspunktet man bør strekke seg langt for å delta i sine søskens bryllup, men når man må sette seg i gjeld for å gjøre det, synes jeg man kan la vær uten dårlig samvittighet. Har man god økonomi, er det noe annet.

I TS sin situasjon ville jeg nok bare kjøpt gave, og så sagt at vi rett og slett ikke har råd til å komme, gjerne dokumentert med alle utgiftene som TS kom med i første innlegg.

At hun gikk i svart kjole i TS sitt bryllup ser jeg ikke helt hva har med saken å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes veldig hyggelig det du foreslo, at dere som ikke har råd/ mulighet til å reise kan gjøre litt stas på brudeparet her hjemme!

Jeg synes du bør si til søsteren hans at dere gjerne skulle kommet, men at det blir vanskelig når dere ikke får tatt med barna. Og at dere uansett måtte ha tatt opp lån for å kunne delta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville latt mannen reise alene, og i tillegg tilbudt å gjøre noe hyggelig sammen her hjemme senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...