Gå til innhold

Treåring som ikke liker bestefar


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Herregud.. Det har helt klart ikke skjedd noe. Barn er slike av og til, men det går over. Det som ødelegger for dere er at dere sees skjelden. Da har hu samme tanker nå som sist, hun forbinder han med det. Prøv å snu det om til noe positivt. Tanteungen min var slik mot sin morfar, forsåvidt sin farmor også. Men ikke i all verden ville de gjort noe slikt med ungen eller noen andre. Barn er bare slik, de bytter på hvem de liker osv. Kanskje hvis hun blir med bestefar så kanskje hun får blimed til butikken sammen med dere. Bare slike små ting som viser henne at bestefar er ikke så aller verst likevel

Anonymous poster hash: 49a17...8e0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trolletrine

 

Var du våken både dag og natt i flere uker de gangene bestefar var hos dere? Eller?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c [/acronym

 

Nå blir jeg flau på dine vegne, AB....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg virkelig å lure på deg her....For siste gang- du kan godt mene at barnet mitt er ufordragelig. Jeg er uenig.

Jeg har ikke så mye mer å si til deg, da jeg ikke kan se du kommer med noe konstruktivt for denne trådens tema.

Du skrev: "Jeg er 100% sikker på at ikke noe har skjedd mellom dem, fordi de aldri har fått muligheten til å være alene."

Det betyr vel at du har tenkt over den muligheten også?

Ta barnet på alvor

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg flau på dine vegne, AB....

Hvorfor?

Hvordan vet du at ikke noe kan ha skjedd mellom dem?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du våken både dag og natt i flere uker de gangene bestefar var hos dere? Eller? Anonymous poster hash: 7941f...a2c

Du prøver veldig hardt å antyde at bestefaren er pedofil, eller?

Til ts. Barn kan ha noen merkelige motforestillinger i hodet. Da jeg var liten syntes jeg at onkelen min var skummel og ville ikke gi ham en klem osv, slo meg helt vrang til tider. Kan ikke huske hvorfor, det bare var sånn.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du prøver veldig hardt å antyde at bestefaren er pedofil, eller?

 

Nei. Jeg stilte kun spørsmål til TS om hennes utsagn

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg stilte kun spørsmål til TS om hennes utsagn Anonymous poster hash: 7941f...a2c

Og hva håper du på å oppnå?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Men TS er jo sikker på...

....Men kan allikevel ikke svare på spørsmål om hvorfor hun er sikker

 


 



Anonymous poster hash: 7941f...a2c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...Men TS er jo sikker på...

....Men kan allikevel ikke svare på spørsmål om hvorfor hun er sikker

 

 

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

 

Jeg tror ikke bestefaren har gjort noe, tror bare barnets oppførsel er av en slapp oppdragelse.

Anonymous poster hash: 67e9e...771

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke bestefaren har gjort noe, tror bare barnets oppførsel er av en slapp oppdragelse.

Anonymous poster hash: 67e9e...771

 

Skal TS handle etter hva du tror og hva andre tror og hva hun tror, så lenge hun ikke kan vite?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skal TS handle etter hva du tror og hva andre tror og hva hun tror, så lenge hun ikke kan vite?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

 

Når man ser på hva ts svarer, ser man jo at det er i oppdragelsen det ligger. Selvsagt om det er mistanke om noe skal det undersøkes, men jeg tror ikke dette er tilfelle her.

Anonymous poster hash: 67e9e...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Tusen takk til dere som har kommet med konstruktive forslag, hint og vink:-)  Vi skal nok finne ut av dette og sørge for at dette blir et fint besøk for alle.

Jeg kommer ikke til å delta mer i denne tråden da jeg opplever at enkelte bevisst går inn for å ødelegge trådens tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjempevanskelig. Spesielt siden bestefar er 85 år og reiser til oss ens ærend for å besøke datteren vår :-(

Jeg er 100% sikker på at ikke noe har skjedd mellom dem, fordi de aldri har fått muligheten til å være alene. Hun vil jo ikke....

På begynnelsen var det kjempestas at han kom - det var kun bestefar som fikk lov til å ta på henne klær, skifte bleie ( jeg har stått ved siden av) , skulle bare leke med han osv. Så gjorde hun helomvending, ble som sagt mer og mer stygg mot han. Hun har kastet leker på han og sier stygge ting. Bestefar latet som ingenting, men jeg så hvor trist han ble sist. Han er så gammel, og han blir her ikke for alltid. Så veldig synd at alle besøk skal ende med skuffelse og tristhet.

Vi forsøkte i stor grad å ignorere i fjor, men det funket overhode ikke. Hun ble bare verre av det. Nå er vi veldig bestemte ovenfor henne at man ikke snakker slik til andre, og at de blir lei seg, men ser ikke ut til at det går helt inn...Men det er så rart, for hun er vanligvis veldig glad i oppmerksomhet, besøk og andre mennesker, så jeg skjønner det bare ikke.

Også bestefar da,- som hadde båret henne på gullstol om han kunne:-(

Gjør barnet slikt mot andre mennesker og/ eller dyr også?

Har barnet lært å få medfølelse?

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har kommet med konstruktive forslag, hint og vink:-)  Vi skal nok finne ut av dette og sørge for at dette blir et fint besøk for alle.

Jeg kommer ikke til å delta mer i denne tråden da jeg opplever at enkelte bevisst går inn for å ødelegge trådens tema.

Du henger deg opp i at jeg synes barnet ditt var ufordragelig da hun faktisk HAR lastet leker og sagt stygge ting. Har hun sagt stygge ting, har hun også et ordforråd. Jeg har kommet med en del råd til deg, men disse ignorerer du bare.

Lær ungen din empati..

Anonymous poster hash: 67e9e...771

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Når man ser på hva ts svarer, ser man jo at det er i oppdragelsen det ligger. Selvsagt om det er mistanke om noe skal det undersøkes, men jeg tror ikke dette er tilfelle her.

Anonymous poster hash: 67e9e...771

 

Ok. Takk for svar! Du har nok satt deg mer inn i alle innleggene enn meg. Jeg leste også nylig noe hårreisende (der bestefar latet som ingenting), og TS ikke skriver noe om at hun selv grep inn heller da barnet kastet leker m.m.

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Ok. Takk for svar! Du har nok satt deg mer inn i alle innleggene enn meg. Jeg leste også nylig noe hårreisende (der bestefar latet som ingenting), og TS ikke skriver noe om at hun selv grep inn heller da barnet kastet leker m.m.

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

 

Jeg reagerte også på hvordan ts har formulert seg, og lurte også på om bestefaren kunne ha gjort noe. Virket ut som om hun hintet til dette. Etter å ha lest hva hun skriver, så ble den tanken avfeid nokså kjapt. Man kan aldri være sikker da, men tror virkelig ikke dette er tilfellet.

Håper hun grep inn!!

Anonymous poster hash: 67e9e...771

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til dere som har kommet med konstruktive forslag, hint og vink:-)  Vi skal nok finne ut av dette og sørge for at dette blir et fint besøk for alle.

Jeg kommer ikke til å delta mer i denne tråden da jeg opplever at enkelte bevisst går inn for å ødelegge trådens tema.

Er trådens tema er at besøket skal bli positivt?

Hva om det ikke blir positivt p.g.a. at du eventuelt ikke tar innspill og råd på alvor?

 

For meg er barnet det viktigste i denne tråden.

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det eneste riktige her er å ta en snakk med bestefar. Man kan ikke komme 1 gang i året og forvente at et barn skal være fortrolig, tillitsfullt og oppføre seg som en veldressert sirkushest. Det kan være så enkelt at det er noe med ham som gjør henne engstelig. Lukt, farger, skjegg, høy røst, overivrig, klengete, hardhendt osvosv.

 

Ta en prat med ham på forhånd om å la barnet lede ann, la barnet henvende seg til ham osv. Be ham være rolig og forsiktig når barnet inviterer til lek. Ikke prat med barnet på noen annen måte om dette enn at dere alle gleder dere til han kommer. 



Anonymous poster hash: 3c249...662
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes det eneste riktige her er å ta en snakk med bestefar. Man kan ikke komme 1 gang i året og forvente at et barn skal være fortrolig, tillitsfullt og oppføre seg som en veldressert sirkushest. Det kan være så enkelt at det er noe med ham som gjør henne engstelig. Lukt, farger, skjegg, høy røst, overivrig, klengete, hardhendt osvosv.

 

Ta en prat med ham på forhånd om å la barnet lede ann, la barnet henvende seg til ham osv. Be ham være rolig og forsiktig når barnet inviterer til lek. Ikke prat med barnet på noen annen måte om dette enn at dere alle gleder dere til han kommer. 

Anonymous poster hash: 3c249...662

 

Svært gode og fornuftige råd!

Anonymous poster hash: 7941f...a2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...