Gå til innhold

Skabb og flatlus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jentungen har noe som kan se ut som skabb på kroppen. Hun klør fra tid til annen, men noen ganger er det helt intenst. Hun har fått det som ser ut som mollusker (men hatt dette før!) ca 15 stk små til sammen hvor 4 av de er på rekke og rad. Jeg finner hvite striper som kan ligne på skabbgangene på huden hennes,

og på meg selv og henne ved skikkelig sjekk så finner jeg også en del røde striper jeg personlig trodde var blodutredelse (1-2 cm lange supertynne blod"slynger") men som også kan assosieres med mark under huden, samt en del nyoppståtte(?) lysebrune mini føflekker som man såvidt kjenner oppå huden. Høres dette ut som skabb eller er det innbilning? Altså - dette ser ut som skabb men klør ikke intenst 24/7. Hvor mye klør skabb på barn og voksne?
Har og tenkt at det kan være flatlus men kan man i såfall se de bevege seg eller bare at de sitter stille å holder fast i huden?


 



Anonymous poster hash: 95810...03a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Molusker er en egen historie. Molusker har ingenting med skabb å gjøre.

Skabb ses ofte mellom fingrene der den lager ganger under huden.

Flatlus smitter ved tett kontakt og er lus hovedsaklig i kjønnshår, hår under armene og skjegg hos menn.

Ikke skriver du hvor gammel jenta er, og ikke spesifiserer du hva alt du mistenker er en sak eller flere ulike smittede sykdommer.

Barn uten kjønnshår får ikke flatlus, den trives ikke i hodehår, nemlig.

Anonymous poster hash: f5973...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Vet at mollusker og skabb ikke har noen sammenheng, men småsårene som kan komme av skabb kan se ut som mollusker (om man har klødd på de og de er røde).
Jeg mener såklart KROPPSLUS, som også er flat, ikke sexlusa som går i kjønnshår.
Hun er 11.

Vet ikke hva du ønsker spesifisering av? Det jeg lurer på er om skabb klør ekstremt, eller om det "bare" klør og blir ekstremt av og til - eller om dette kan høres ut som kroppslus? Det er kroppen som klør, og jeg syntes jeg ser hvite striper/ganger og brune prikker spesielt på lårene, mave, overarmer og legger/ankler. Hun sier at det kjennes ut som at det rører på seg på natten, at noe beveger seg litt hoppete/hakkete.



Anonymous poster hash: 95810...03a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...