Gå til innhold

Svigermor som har vaskemani, hos meg....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kompromiss. Lås soveromsdøra, og la henne vaske resten :P

 

Min mor er forøvrig også sånn. Uansett hvor polert alt måtte være så hiver hun seg over klutene med det samme. 



Anonymous poster hash: 28efb...d0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud så glad eg hadde blitt

Samma her. kanskje denne svigermoren kan tenke seg litt freelancearbeid? hoho:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, svigermor er lik. Hun skifter riktignok ikke på senga vår eller noe, men er hun alene mer enn 1 time? Vel, da er det ommøblert i kjøkkenskap, kjøkkenet er vasket ned, kjøleskapet vasket, badet, stua, gang..det eneste hun ikke gjør noe med ifh til rengjøring er hunden :fnise:  Hun gjør det ikke for å være slem, men fordi hun klarer ikke å sitte mer enn 30 sekunder stille. Hun MÅ gjøre noe. Og jeg synes ikke det er så veldig plagsomt å komme hjem til strøken leilighet :laugh:  Men jeg hadde kanskje løftet litt på øyenbrynet om hun tok for seg soverommet, hvem vet hva vi har der liksom :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg med mindre hun ommøblerte.

Det gjorde min tante hos oss, da hun passet meg når jeg var liten.

Da mamma og pappa kom hjem hadde hun flyttet rundt på absolutt alt fra sofaen til bilder og taklamper.

Den dama viste å ta seg til rette for å si det sånn :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klikket om min svigermor (eller min egen mor) hadde gått inn på soverommet mitt. Hadde hun i tilegg begynt å vaske og romstere der inne ville jeg nok eksplodert. Sånt gjør man bare ikke!

Anonymous poster hash: 69f06...8ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, disse fæle svigermødrene :(. Gjør aldri mødrene deres noe dere ikke liker?

 

Jupp! Sist hun oppførte seg totalt respektløst ba jeg henne gå og ikke komme tilbake før hun kunne oppføre seg i mitt hus.

Det tok 6 måneder før vi hadde kontakt igjen og da var det hun som krøp til korset.

Anonymous poster hash: 2e3ab...bdb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

meg meg meg,.. utrolig mye egosentriske folk her på KG.. 

Hadde mor eller svigermor rundvasket mitt hus mens jeg var på jobb, samtidig sett etter barna.. jubel og glede.. Hadde kjøpt en blomst, en flaske vin  som takk for hjepen.

 



Anonymous poster hash: 0a492...0a5
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så glad eg hadde blitt 😋

Enig!! Hvor finner folk alle disse vaskende svigermødrene, og hvorfor kan ikke jeg få en når folk ser ut til å muslimer dem så sterkt? Jeg hater å vaske, og min svigermor løfter ikke engang en finger for å rydde opp etter seg selv når hun er på besøk. Jeg hadde svimt av av glede hadde hun vasket huset. ;)

Anonymous poster hash: 96685...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Uff ja, disse fæle svigermødrene :(. Gjør aldri mødrene deres noe dere ikke liker?

For å si det sånn.. min mor kan gjerne ha vaskemani, hjemme hos seg selv, og det samme kan en eventuell ny svigermor ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, disse fæle svigermødrene :(. Gjør aldri mødrene deres noe dere ikke liker?

Jeg liker min mor like lite som svigermor for å si det sånn.

Anonymous poster hash: e1c85...310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send dama hit :-)  Neida, jeg forstår deg. Jeg hadde nok følt det litt invaderende. Samtidig så får du gjort stor rent i huset, og det er bare en gang i året. 
Jeg tror hun mener det godt, og det er sikkert hennes måte å vise takknemlighet på, jeg hadde prøvd å være overbærende  og heller prøvd å se det positive i det.
Og så hadde jeg heller gjort det slik at vi alle sammen kunne finne på noe sammen med barna, som hun også var en del av. 



Anonymous poster hash: 3b1e8...ec0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en generasjon der mødre setter sin stolthet i å vaske og holde det rent i et hus. Kanskje hun er av dem? Rent hus = fornøyde beboere?

 

Jeg hadde vært skikkelig glad, jeg, om svigermor rundvasket huset mitt! :) Hadde ikke brydd meg om hun skiftet på sengene heller.

 

Kan likevel forstå at for noen kan det føles litt "invaderende" i hjemmet. Hun gransker jo alle kriker og kroker hos dere når hun gjør det, og finner eventuelle "flekker på lakenet" og sånn... det er kanskje litt uggent. Men jeg tipper at hun egentlig ikke akkurat gransker sengetøyet før hun flekker det av, det er nok ikke noe som faller henne inn engang.

 

Jeg ville takket svigermor, jeg. Og håpet hun kom tilbake og gjorde det samme neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok også blitt litt irritert ja! Ingen har noe på mitt soverom å gjøre med mindre de blir invitert. Og hadde jeg hatt barn ville jeg da mye heller at bestemoren skulle bruke de få dagene sammen med dem enn å vaske huset mitt.. Det klarer jeg faktisk selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke er bare meg! Min mor holder på sånn når hun er på besøk og jeg får fnatt. Ungen i sofaen også vaske, konstant klaging over hvor uryddig det er her. Hjemme hos dem er det ikke en støvdott, men fortsatt konstant klaging. Jeg har sagt i fra gjentatte ganger, men får bare tilbake at jeg er ubrukelig som mor og barnet mitt blir skadelidende på grunn av meg. Jeg har sluttet å be dem på besøk, enkelt og greit. Det vil jeg anbefale deg og. Dra heller til dem. :)

Anonymous poster hash: b8995...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!! Hvor finner folk alle disse vaskende svigermødrene, og hvorfor kan ikke jeg få en når folk ser ut til å muslimer dem så sterkt? 

 

:fnise:  :fnise:  :fnise:

Anonymous poster hash: 029a0...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en mamma som alltid har elsket å vaske. Hun har bodd ett stykke unna oss,men tatt en tur noen ganger i året. Som min mann sier,kan hun til tider være noe slitsom når det gjelder å rydde og vaske. Men Gud så deilig. Når jeg har kommet hjem fra jobb,slår grønnsåpe lukta mot meg i døra. Huset vasket å ryddet. All klesvask tatt.

Nå er hun dessverre blitt såpass gammel att hun ikke orker det mer,men vi savner det.

Nyt det mens du har mulighet.

Anonymous poster hash: 73166...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har svigermor støvsugd og ryddet. Min mor har ryddet og vasket og brettet klær, og jeg har ryddet kjøkkenet++ hos svigermor og hjemme hos mine foreldre. Men ingen av oss har ryddet "private" områder. Formålet er å glede og hjelpe til som takk for gjestfrihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise::fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 029a0...c92

Haha, beklager. Tror telefonen min er mildt rasistisk. Den rettet misliker til muslimer. 😱😳

Anonymous poster hash: 96685...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har god grunn til å være irritert.

Å slippe å ta rundvasken er deilig, ja.

 

Men når svigermor tar rundvasken uten at du vet om det, oppleves det ikke bare som hyggelig, men som innvaderende.

 

Det blir en "taus kritikk" ( Du har det ikke rent nok )

 

Og en annen ting er at det forventes at du skal være utelukkende takknemmelig. For en jobb godt utført.

En jobb du aldri har bedt henne om å gjøre.

 

Dessuten gir det en svært ubehagelig følelse å vite at noen har vært på ditt soverom, uten at du har visst om det. Det er ubehagelig selv om du forlot det ryddig og rent, med oppredd seng og ikke har et arsenal av sexleketøy i nattbordsskuffen. 

 

Dette, nærmest ordrett, hadde jeg også tenkt å skrive. 

 

Jeg kjenner ts sin frustrasjon da min svigermor også er sånn: "trenger dere hjelp til vasking?", "hvor ofte vasker dere?", "husk å vaske minst en gang ukentlig" etc. Dette spør hun om flere ganger i mnd og kun når jeg ikke er tilstede. Og attpåtil når hun kommer så nærmest spurter hun bort til vinduene og drar et par fingre langs karmene og jakter etter støv. Og dette oppfattes som alt annet enn "bare for å være hyggelig", det føles som ut som  O__o skriver, innvaderende og ment som taus kritikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...