Gå til innhold

Håndbagasje Norwegian


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liiite spørsmål :P Skal kun reise med håndbagasje nå til helga, og det er noe jeg sjelden gjør. På nettsidene til Norwegian står det:

"Norwegian tillater en enhet håndbagasje per person pluss en liten personlig enhet (bærbar PC, veske, pose etc)"

Vil gjerne benytte meg av dette de kaller "personlig enhet", i form av en veske. Men jeg lurer på hvor stor denne vesken kan være? Jeg tenkte noe i denne størrelsen (bildet som er vedlagt) i tillegg til baggen som er hovedbagasje. Tror dere det vil gå greit? Vil ikke få trøbbel på flyplassen og måtte sjekke inn noe bagasje....

Anonymous poster hash: 2bca7...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bør gå bra, men møter du på en bitch kan det være at de nekter deg. Skjedde med meg og jeg hadde faktisk en mindre veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser mye, og har typiske "bagvesker", dvs store vesker. De har aldri reagert. Verken i ut eller innland.

Den vesken din bør gå helt fint.

Jeg hadde ikke tenkt over det engang.

Anonymous poster hash: 9bf80...6fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser mye, og har typiske "bagvesker", dvs store vesker. De har aldri reagert. Verken i ut eller innland.

Den vesken din bør gå helt fint.

Jeg hadde ikke tenkt over det engang.

Anonymous poster hash: 9bf80...6fd

Spesielt når de ikke oppgir maksmål.

Anonymous poster hash: 9bf80...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Da prøver jeg det. Kan lære meg det som står på nettsidene og sitere det om det skulle bli problemer, haha!

- ts

Anonymous poster hash: 2bca7...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt med meg en bag + en håndveske. Har alltid gått fint.



Anonymous poster hash: 040ea...05d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med trillekoffert og håndveske ca. på den størrelsen der (litt større). Av og til kameraveske i tillegg. Gått fint hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har reist en del med Norwegian de siste to årene, og da har jeg ofte hatt med meg to stk. håndbagasje inn i kabinen. Den ene er en koffert jeg bruker for å transportere skjørt, teknisk utstyr og som jeg ikke tør sjekke inn, den andre er en liten ryggsekk som også er pc-veske. Jeg setter kofferten i hylla over setet mitt og plasserer sekken mellom føttene mine når jeg har satt meg.

Jeg har ikke hatt noe problemer, men jeg prøver også å komme først til min seterad når jeg vet jeg kommer til å pakke på denne måten, slik at jeg vet at min koffert vil få plass. Da velger jeg sete fra en av de bakerste radene på flyet, for jeg vet at da er jeg sikret å komme først frem til min seterad, nesten uavhengig av hvor jeg står i køen ved innsjekking. Norwegian pleier ofte å åpne bakre dør også, og da blir det enda enklere.

Skal også legge til at det jeg gjør er helt i tråd med Norwegians egne regler for håndbagasje, etter mitt skjønn i hvert fall, men jeg gjør hva jeg kan for å unngå konflikter med folk som måtte ha andre meninger. Ser folk som tar mye mindre hensyn enn meg hver gang jeg flyr.

Endret av Trygve81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/bagasje/handbagasje/

Målene for maks størrelse står for øvrig her. Samme regler benytter SAS seg av.

Nei, det står ikke noe om mål på "ekstravesken" de viser til at man kan ha med i tillegg, kun hovedhåndbagasjen.

Anonymous poster hash: 9bf80...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det står ikke noe om mål på "ekstravesken" de viser til at man kan ha med i tillegg, kun hovedhåndbagasjen.

Anonymous poster hash: 9bf80...6fd

Det er helt riktig. Ekstravesken må du imidlertid kunne plassere under setet foran deg, så med det som utgangspunkt sier det seg selv at den ikke kan/ bør være veldig stor.

Endret av Trygve81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig. Ekstravesken må du imidlertid kunne plassere under setet foran deg, så med det som utgangspunkt sier det seg selv at den ikke kan/ bør være veldig stor.

Det er ganske god plass under setet foran da, jeg reiser stort sett med en passe stor ryggsekk som håndbagasje, og den skyver jeg alltid inn under setet foran meg. Tror ikke jeg hadde fått lov å ha med to ryggsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kan være skikkelig kjipe når det kommer til håndbagasje. Jeg har opplevd å få beskjed om å stappe håndveska ned i kabinkofferten noen ganger, for det er bare lov med èn håndbagasje. Har aldri opplevd dette med SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Regelen er vel at du har lov til å ha med deg én håndbagasje inn, pluss en personlig eiendel. Den personlige eiendelen din må få plass under setet foran deg og skal ikke opp i bagasjehylla. Håndbagasjen din skal ikke være større enn oppgitte mål, jeg mener det er de samme overalt, bortsett fra RyanAir.

Hvis du vil se eksempler på folk som IKKE har gjort dette riktig... søk på #carryonshame på insta, twitter osv. Mye morsomt der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...