Gå til innhold

Noen som har peiling på neontetra?


Fame

Anbefalte innlegg

Den ene neontetraen min gjemmer seg inni en av hulene og har vært der i hele dag og bare sett ut. Han gikk ut for å spise litt også gikk han inn dit igjen.. noen som kan forklare hvorfor han oppfører seg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ene neontetraen min gjemmer seg inni en av hulene og har vært der i hele dag og bare sett ut. Han gikk ut for å spise litt også gikk han inn dit igjen.. noen som kan forklare hvorfor han oppfører seg sånn?

Sikker på at det er en han og ikke en drektig hunn?

Har du mange? Neontetra er stimfisk og trives best i selskap med mange artsfrender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er en han og ikke en drektig hunn?

Har du mange? Neontetra er stimfisk og trives best i selskap med mange artsfrender.

Aner ikke hva det er. Jeg har 10 tetraer. Oppfører drektige fisker seg sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den er drektig vil den nok forsøke å finne skjul for å føde ja.

Men jeg trodde de bare la eggene sine for så å spise de etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en drektig neontetra. De vil gjerne gjemme seg i huler ol for å legge egg. De kan spise endel egg, men noen vil nok komme til å klekke. Hold øye med akvariet etter bittesmå neontetra de neste dagene :)



Anonymous poster hash: 45e86...618
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg trodde de bare la eggene sine for så å spise de etterpå?

De spiser nok endel og ønsker du tetrababyer kan det være lurt å fjerne voksne individer etter egglegging.

http://akvaforum.no/profile.cfm?id=9102&tab=2

10 stk regnes forøvrig som minimum antall for at de skal trives.

Hvis du har annen fisk i tillegg, kan det godt være at alle blir spist så du får jo velge om du skal gjøre noen spesielle tiltak.

Det at den gikk ut for å spise er det som får meg til å tro at den er drektig og ikke syk, så jeg håper ikke at du kommer tilbake hit og forteller oss at "doffen har daua"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...