Gå til innhold

Ferie på Island med unger?


Eneri

Anbefalte innlegg

Hei

Er ingen stor globetrotter, men sysler nå med ideen om å legge neste års ferie til Island. Hittil har vi ved utenlandsreiser der vi har med ungene valgt pakketurer til syden a la Star Tour, Nå tror jeg både vi voksne og ungene er modne for annet enn bading og bassengliv i ferien sammen.

Er det noen som kan dele erfaringer ang Island som feriemål? Ikke små barn, de vil være 10-14-15 år.

Aktuell avreiseflyplass vil helst være Værnes (eller helst Bodø, men er vel neppe noe direkte derfra uansett).

Dere som har vært der med barn; hva gjorde dere de dagene dere var der? Er prisnivået omtrent på norsk nivå?

Aktuelt reisetidspunkt for oss er i skoleferien på sommeren.

Blir glad for tips! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt med ungene til Island når jeg har vært der, men det er absolutt et godt valg for denne aldersgruppen. Historien rundt Thingvellir og hva som har skjedd der, er spennende. Geysir må oppleves. Blå lagune er deilig å bruke noen timer i. Der er mange "heiturpottir" rundt om, også midt i Reykjavik. Ha alltid med badetøy i bilen når dere reiser rundt. Er de interessert i hest, er det mulighet for rideturer, både dagsturer og flere dager. Dere kan ta hvalskute ut på havet og dra på hvalsafari. Shoppingen er veldig bra i byen. Hallgrimskirken i Reykjavik kan besøkes, også øverst i tårnet. Flott er utsikten derfra! Ellers er jo naturen facinerende, og det å gå opp til en vulkan lager kribling i magen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro en uke til Island med en 13-åring for noen år siden, og gjorde de tingene Reiseglad skisserer. Stor suksess! Vi hadde bil, og kjørte i tillegg til de overnevnte stedene til Gullfoss og Reykholt (Snorre Sturlasons gamle gård).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte tips! Høres ut som vi kan få til en spennende tur! Hadde bare klart for meg den Blå lagune, vulkan og geysir, men hører jo nå at det er myyeee mer spennende å finne på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...