Gå til innhold

gud har tatt fra meg gutten min...


Gjest lunablair

Anbefalte innlegg

Gjest lunablair

Jeg er så trist fordi religion har kommet mellom meg og han jeg er glad i.. jeg er ikke-religiøs og han er jehovas vitne, så det var vel dødsdømt helt fra starten..men nå er det hvertfall helt over og jeg syns det er så ufattelig trist :grine: det virker så meningsløst at to som er så glade i hverandre og som har det så fint sammen skal skilles av noe sånt..

vet ikke hva jeg vil med denne posten, måtte bare få det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan jo bryte ut av det hvis han vil gi opp religionen sin for deg, men vil bare gi deg en :klem: og håpe at alt ordner seg for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Han kan jo bryte ut av det hvis han vil gi opp religionen sin for deg, men vil bare gi deg en :klem: og håpe at alt ordner seg for deg.

..eller så kan hun tre inn i religionen hans, hvis hun vil gi opp sin tro for ham....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva var det som gjorde at dere ikke kunne være sammen. Jeg og sambo har da forskjellige menninger og Gud og væremann men vi er da sammen forde.

Men uff og :klem: til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva var det som gjorde at dere ikke kunne være sammen. Jeg og sambo har da forskjellige menninger og Gud og væremann men vi er da sammen forde.

Men uff og  :klem: til deg

En som er i jehovas vitner kan ikke være sammen med noen utenfra sekten, så enten må han bryte ut av den eller hun komme inn i den. Ikke noen enkel situasjon... Glad jeg ikke er i den religionen, selv om ikke skal dømme andre religioner. Syns ikke det er helt riktig å holde ute folk osv, og heller ikke at de forbyr blodoverføring, tilmed når det står om liv og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
Han kan jo bryte ut av det hvis han vil gi opp religionen sin for deg, men vil bare gi deg en :klem: og håpe at alt ordner seg for deg.

Han er veldig troende og religionen hans er viktig for han. Så det er nok ikke aktuelt. Hvis man i tillegg tenker på hvilken drastisk handling det vil være for han å bryte ut.. Da vil han bli utstøtt, miste familie og venner. For det første tror jeg ikke det er aktuelt, for det andre vil jeg aldri be han gjøre noe sånt for min skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lunablair
Men hva var det som gjorde at dere ikke kunne være sammen. Jeg og sambo har da forskjellige menninger og Gud og væremann men vi er da sammen forde.

Men uff og  :klem: til deg

Jeg har ingen problemer med å akseptere hans tro , og han ingen problemer med å akseptere min mangel på tro. Men det følger ganske mye med JV som er vanskelig... vet ikke om jeg ville klare å slutte og feire jul og sånn.. uansett så var jo jeg villig til å ofre en hel del, men han mente nå at det var best at det tok slutt mens vi enda kunne... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud har tatt fra deg gutten :overrasket: .....det er vel heller gutten din som har valgt guden sin fremfor deg :forvirret:

Trist...men dog et faktum.

Håper du kommer over det på en grei måte :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er ikke bare en redning slik det er for noen. Men også et hinder, slik som for dere.

Jeg trodde religion skulle være positivt egentlig jeg, men jeg ser det mer og mer at det ikke bare er på den måten. Men at det finnes mange negative sider også...

Jeg blir mer og mer glad for å ikke være en del av et slikt samfunn...

:klemme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
Gud har tatt fra deg gutten :overrasket: .....det er vel heller gutten din som har valgt guden sin fremfor deg  :forvirret:

Trist...men dog et faktum.

Håper du kommer over det på en grei måte :klem:

takk for det... jeg har, så lenge jeg har visst om hans tro, akseptert at jeg ikke kan være viktigere for han enn troen. Har visst ikke så mye å stille opp mot gud og jesus :sjenert:

men det er nok for det beste egentlig..hvor lenge ville jeg holde ut å være alltid være nummer to? Men så veldig trist uansett.. spesielt fordi jeg vet at ingen vil elske han like betingeslsesløst som meg :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
takk for det... jeg har, så lenge jeg har visst om hans tro, akseptert at jeg ikke kan være viktigere for han enn troen. Har visst ikke så mye å stille opp mot gud og jesus :sjenert:

men det er nok for det beste egentlig..hvor lenge ville jeg holde ut å være alltid være nummer to? Men så veldig trist uansett.. spesielt fordi jeg vet at ingen vil elske han like betingeslsesløst som meg :grine:

du har jo tatt et valg på lik linje som ham!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
du har jo tatt et valg på lik linje som ham!!

når tok jeg det? Det var han som "bestemte" at dette ikke funka.. Jeg var villig til å gi det en sjanse. Jeg er villig til å være nr.2 så lenge det kun er gud som er nr 1. Nå "trøster" jeg meg med at dette sannsynligvis er til det beste... Selv om jeg skulle ønske at han ville kjempe litt mer :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde religion skulle være positivt egentlig jeg, men jeg ser det mer og mer at det ikke bare er på den måten. Men at det finnes mange negative sider også...

Det trenger ikke å være negativt at han forlot henne?

For ham kan det godt hende at det blir mye mer positivt å forlate denne jenta og så finne seg ei som tror på det samme som ham, så de kan dele samme verdier, istedet for at han (og hun etterhvert) blir i et forhold som lett kan bli helt feil fordi de har så forskjellig grunnlag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lunablair
Det trenger ikke å være negativt at han forlot henne?

For ham kan det godt hende at det blir mye mer positivt å forlate denne jenta og så finne seg ei som tror på det samme som ham, så de kan dele samme verdier, istedet for at han (og hun etterhvert) blir i et forhold som lett kan bli helt feil fordi de har så forskjellig grunnlag...

det er akkurat det jeg mener med at det antakelig er til det beste for oss begge... og jeg vet jo det innerst inne.

Bare er så forferdelig vondt og trist akkurat nå, for jeg er så utrolig glad i han og savner han så ufattelig masse :grine:

men jeg syns det er dumt at religion skal skille mennesker som er glade i hverandre..hvertfall når det ikke er snakk om selve troen, men alt det som følger med rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair

:grine:

jeg savner han sånn! Vil bare være sammen med han igjen... det har gått så langt at jeg seriøst vurderer å bli JV jeg også :overrasket: det sjokkerer meg at jeg i det hele tatt tenker tanken! Vet ikke hva jeg skal gjøre! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet som ofte dukker opp er at familien til den som er i JV ikke godtar en svigersønn/datter som ikke er i JV. Hadde tidligere naboer hvor han var i JV og kona hans var ikke. Hans foreldre kom aldri på besøk hvis svigerdatteren var hjemme. Svigerdatteren var ikke velkommen hjem til hans foreldre. Kan du da tenkte deg hvilket anstrengt liv han måtte ha som aldri kunne være sammen med kona si og sin øvrige familie samtidig?

Det er kanskje noe av dette din eks ønsket å unngå?

Har du noen gudstro da? Du sier at du vurderer å bli JV bare for å bli sammen med gutten igjen. Det må du da vel kun bli om du har en riktig religiøs overbevisning? Og gutten du vil være sammen med kjenner deg vel godt nok til å se at det ikke er en ekte religiøs grunn til at du blir med i JV - og det er vel ikke noe han synes er udelt positivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lunablair
Problemet som ofte dukker opp er at familien til den som er i JV ikke godtar en svigersønn/datter som ikke er i JV. Hadde tidligere naboer hvor han var i JV og kona hans var ikke. Hans foreldre kom aldri på besøk hvis svigerdatteren var hjemme. Svigerdatteren var ikke velkommen hjem til hans foreldre.  Kan du da tenkte deg hvilket anstrengt liv han måtte ha som aldri kunne være sammen med kona si og sin øvrige familie samtidig?

Det er kanskje noe av dette din eks ønsket å unngå?

Har du noen gudstro da? Du sier at du vurderer å bli JV bare for å bli sammen med gutten igjen. Det må du da vel kun bli om du har en riktig religiøs overbevisning? Og gutten du vil være sammen med kjenner deg vel godt nok til å se at det ikke er en ekte religiøs grunn til at du blir med i JV - og det er vel ikke noe han synes er udelt positivt?

Ja, han har ikke "innrømmet" det, men jeg mistenker at vårt forhold ikke var særlig akseptert.. Jeg tror ikke han vil innrømme det for da inrømmer han samtidig at det er noe "galt" med det han er en del av.

Jeg selv har absolutt ingen gudstro, så om jeg hadde "konvertert" hadde det vært kun for å framtså slik utad, dessverre. Men når det er sagt, så er jeg åpen for å tro, jeg har alltid ønsket å tro på noe...

Uansett, så er det nytteløst, det er ingen vits i å spekulere i det lenger. Han har tatt en avgjørelse. Og selv om vi sliter med å holde oss unna hverandre, og selv om ingen av oss har det bra uten hverandre, så vet vi begge at dette er til det beste. Vi kommer til å komme over det. Etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som er i jehovas vitner kan ikke være sammen med noen utenfra sekten, så enten må han bryte ut av den eller hun komme inn i den. Ikke noen enkel situasjon... Glad jeg ikke er i den religionen, selv om ikke skal dømme andre religioner. Syns ikke det er helt riktig å holde ute folk osv, og heller ikke at de forbyr blodoverføring, tilmed når det står om liv og død.

Dette stemmer ikke altså. Bare så dere vet det. Ja det er mye regler i JV, men du kan altså finne deg noen utenfra. Hvor bra det går, er vel en annen ting.

En :klem: til trådstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...