Gå til innhold

Til dere som jobber i kundeservice


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke krav til utdannelse stilles for å jobbe i kundeservice? Hvordan får man jobb i kundeservice i din bedrift, hvilket bemanningsbyråd bruker din bedrift?

Hvordan er lønnen i dette yrket?



Anonymous poster hash: 2d87d...9ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Generelt trenger du ingen utdannelse. Noen krever fullført grunnskole, andre ingenting. Full opplæring vil bli gitt



Anonymous poster hash: 90032...741
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jobb på kundeservice med null utdanning, tjente 158kr/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlønn på 28 500kr i mnd før skatt, ingen utdannelse krevdes, men de så på det som et pluss at jeg hadde noe erfaring fra tidligere

Anonymous poster hash: 89e8a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan fikk dere jobb i kundeservice? Måtte dere søke gjoennom et bemanningsbyrå? Hvilket?



Anonymous poster hash: 2d87d...9ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan fikk dere jobb i kundeservice? Måtte dere søke gjoennom et bemanningsbyrå? Hvilket?

Anonymous poster hash: 2d87d...9ae

Jeg la inn CV og søknad på bemanningsbyrået sin side, så kontaktet de meg angående jobben. Ønsker ikke å spesifisere hvilket byrå, men vet at for eksempel Centric, Manpower, Proffice, Kelly og Personalhuset tilbyr den slags jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke krav til utdannelse stilles for å jobbe i kundeservice? Hvordan får man jobb i kundeservice i din bedrift, hvilket bemanningsbyråd bruker din bedrift?

Hvordan er lønnen i dette yrket?

Anonymous poster hash: 2d87d...9ae

lyse bruker manpower og krever fullført og bestått vgs. lønn 170-174 kr timen+ privisjon+kveldstilegg

Anonymous poster hash: 12670...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyse bruker manpower og krever fullført og bestått vgs. lønn 170-174 kr timen+ privisjon+kveldstilegg

Anonymous poster hash: 12670...119

kan nevne at jeg også fikk forespørsel fra telenor , de krevde ikke så mye av erfaring(men helst fra salg) og omtrent samme lønn som lyse.

Anonymous poster hash: 12670...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min kundeservicejobb via studenconsulting. La inn CV og sendte en generell søknad. Ble innkalt på intervju hos de, og siden de likte meg fikk jeg intervju hos bedriften.

De krevde ikke utdannelse, men foretrakk studenter og folk som hadde studert litt. Også måtte man ha en viss teknisk forståelse og være flink med tall.

Det var tre ukers lønnet opplæring, også måtte man bestå en "eksamen" før man fikk gå på telefonen.

Hadde timelønn på 161 kroner + diverse bonuser om man oppnådde forskjellige krav.



Anonymous poster hash: ef0f1...a4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første kundeservicejobben fikk jeg via et bemanningsbyrå. Jeg ble dog ansatt rett i bedriften og jobbet der i 50%-stilling ved siden av fulltidsstudier. Kravene var at du måtte ha fullført videregående, og helst gjerne hadde høyere utdanning. Jeg fikk en test jeg måtte bestå.

Jeg var litt som en potet som drev med alt fra krediteringer til feilsøking til salg. Jeg besvarte dog kun telefon og det var mange telefontelefonsamtaler i løpet av en 4-timers vakt (mellom 40-50 samtaler). Jeg jobbet i denne bedriften i fire år.

I dag jobber jeg forsåvidt i samme bransje, men innen et helt annet felt. Jeg har i dag en jobb innen kundeservice, men dog et ganske snevert felt av kundeservice, ganske langt fra min første kundeservicejobb.

Jeg startet i bedriften på den tekniske supportavdelingen. Jeg fikk jobb via et bemanningsbyrå og fikk et vikariat på 6 måneder med mulighet for fast ansettelse. Kravene for å få jobben var enten IT-utdanning eller kvalifikasjoner/erfaring som kunne veie opp for dette. Jeg fikk jobben med bakgrunn i min tid i min deltidsjobb der jeg også hatt jobbet innen teknisk support. De så nok også verdien i at jeg hadde mye erfaring fra ulike sider av kundeservice.

Etter fem måneder fikk jeg dog tilbud om fast stilling innen kundeserviceavdelingen da de hadde større behov for meg der. Der svarte jeg både telefon og eposter. Jeg hadde noen arbeidsområder jeg konsentrerte meg om og fulgte opp. Generelt svarte jeg derimot på fakturahenvendelser og lignende. Det var dog færre telefoner enn i forrige jobb (ca halvparten), men desto flere eposter. ;)

For kort tid siden fikk jeg en ny jobb innen samme avdeling (jeg tilhører kundeservice, men mer spesialisert). Det gir meg en del ansvar, og det er en stilling jeg trives godt i. Jeg jobber ikke så mye rettet mot kundene lenger, mitt arbeide handler mye om å kontrollere at ting er riktige og jobbe mye i ulike dataprogrammer. Det er en veldig spennende og hektisk jobb jeg trives godt i. Jeg har gått fra å få 20 samtaler om dagen til å få kanskje få 3-4 stykker (i går hadde jeg vel 2 samtaler i løpet av hele dagen).

Den jobben jeg har i dag er den jeg trives aller best i. Det er på en måte det jeg har sett for meg som "kremen" innen kundeservicejobber, hvis jeg kan si det slik. Dagene går fort, mye å gjøre, men jeg får konsentrere meg om svært spesifikke oppgaver. For å få denne jobben så de etter noen som hadde både etter erfaring, teknisk innsikt osv.

Jeg tjener ca 400 000 kr i året + goder som f.eks dekket mobil, bredbånd, forsikringer m.m. I min forrige jobb, også kundeservicejobb, tjente jeg 270 000 kr i 50%-stilling, men da hadde jeg turnusjobb der jeg hadde vakter fra 16-20 og 8-timersvakter annenhver helg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...