Gå til innhold

Katten min tisset inne - betyr dette slutten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en hannkatt på 14 år. Han har alltid vært veldig renslig, men i dag så jeg at han tisset inne. Han gikk forbi en bokhylle, tisset og gikk videre. Dette har jeg ikke sett at han gjort før, jeg ble utrolig overrasket.

Nå er jeg redd for at dette betyr at han har blitt så gammel, og at det ikke er lenge igjen til han tar farvel.

Hva tror dere?

Kan det være andre ting?

Vi har hatt mye besøk de siste ukene (også av barn, det er han ikke vant til), kan han bare være stresset pga det?

Er så utrolig lei meg. Vet at han er gammel og at han ikke lever evig. Men er ikke klar for å gi slipp helt enda:(

Anonymous poster hash: 3c2d3...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tisset katten eller sprayet han?

Han liksom ristet på halen/bakparten mens han tisset, sånn vi ofte ser han gjør ute.

Anonymous poster hash: 3c2d3...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være stressmarkering siden dere har hatt mye besøk, men det kan også være symptom på uvi, nyretrøbbel eller alder.

Dra til veterinær og be om full sjekk med blodprøve og urinprøve og si at grunnlaget er at katten tisset inne.

Ingen av de overnevnte grunnene til tissingen betyr nødvendigvis at pus går i pennalet neste uke, så det er ikke nødvendig å krisemaksimere med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sprayet med andre ord. Det tror jeg godt kan komme av besøket dere har hatt. Hankatter sprayer for å merke sitt terretoriet . Jeg tror det er meget mulig at det har vært mye besøk og at han hadde et behov for å ta tilbake hjemmet sitt. Tror ikke du trenger å bekymre deg noe særlig. Det finnes mange grunner til at en hankatt plutselig sprayer, at det er fordi han er for gammel kommer temmelig langt ned på listen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Nå er jeg litt mer beroliget. Er bare så redd for at det er nyrene.

Tar han med til dyrlege, så finner vi forhåpentligvis ut hva det er med han.

Anonymous poster hash: 3c2d3...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste gangene hannkatten vår tisset inne (han var kastrert), var da han hadde uvi og nyrestein.

Dette hendte 3 ganger på hans 18år lange liv.

Ta han med en tur til veterinæren å få en sjekk av helsen hans :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ellers er som før, altså godt humør, energi, spiser bra osv så ville jeg sett det litt an. Kan ha vært en engangshendelse. Om ikke så dra til en veterinær.



Anonymous poster hash: ee88d...b6e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Om han ellers er som før, altså godt humør, energi, spiser bra osv så ville jeg sett det litt an. Kan ha vært en engangshendelse. Om ikke så dra til en veterinær.

Anonymous poster hash: ee88d...b6e

Jeg ville aldri ha ventet når en katt på 14 år plutselig gjør noe den ikke har gjort før.Jeg tenker at heller en gang for mye enn en gang for lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...