Gå til innhold

Ingen sex når man har valp i hus...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Må bare få lufte litt frustrasjon, samt høre om dette er normalt.

Jeg har en 12 ukers valp som jeg har hatt i 8 dager. Valpen har blitt godt knyttet til oss og hjemmet på denne korte stunden. Dessverre har det seg slik at dersom jeg og samboeren forlater stuen og går inn på f.eks soverommet så går valpen bananas hvis han ikke får bli med. Han bjeffer, griner, hopper og ja... alt for å fange oppmerksomheten.

Har det vært slik for dere også?



Anonymous poster hash: 86cdf...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La ham bjeffe, hoppe og grine. Ellers kommer han aldri til å kutte ut.



Anonymous poster hash: 311f9...372
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt vil jeg tro ;)

Har i alle fall hatt det slik med egne valper. Greia er å trene den gradvis til å være alene, bare noen minutt om gangen og belønne god oppførsel.
Så gradvis øke tiden den må være alene.

Mye jobb med en valp, men med tid og tålmodighet går det som oftest bra.

Evt. skaffe en babygrind å ha i døråpningen, da ser valpen dere, men dere slipper at den forstyrrer på samme måte ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare, la valpen være igjen i bilen, men husk åpne litt vindu pga lufta.

Sååå såå kan dere kose dere, + ha sex som er viktig he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare, la valpen være igjen i bilen, men husk åpne litt vindu pga lufta.

Sååå såå kan dere kose dere, + ha sex som er viktig he he :)

Ingen skal sette en valp igjen i en bil med den varmen som er ute nå om dagen! Er du klar over hvor varmt det kan bli inne i bilen? Det kan ta livet av den stakkars vesle hunden :kjefte:

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skal sette en valp igjen i en bil med den varmen som er ute nå om dagen! Er du klar over hvor varmt det kan bli inne i bilen? Det kan ta livet av den stakkars vesle hunden :kjefte:

Tror det skulle være en dårlig spøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, det tenkte jeg ikke om beklager.

Da kan dem kjøpe bur, eller babygrind så kan valpen bjeffe hvor mye den vil. Så er det bare kjøre på med sex

Ingen skal sette en valp igjen i en bil med den varmen som er ute nå om dagen! Er du klar over hvor varmt det kan bli inne i bilen? Det kan ta livet av den stakkars vesle hunden :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[][]

Tror det skulle være en dårlig spøk.

Ja, det tror egentlig jeg og. Men den er virkelig ikke artig. Både dyr og barn har har omkommet etter å ha blitt etterlatt i bil som har blitt for varm.

varm-i-bil.jpg

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :) Vi har prøvd grind så valpen ikke kommer inn på soverommet, men valpen skriker og bjeffer så mye at vi ikke kommer i humør :P

Det går fint når vi forlater huset (tror jeg), men når vi går inn i et annet rom i huset uten henne så klikker hun! :(



Anonymous poster hash: 86cdf...c2e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp bur du.

Så blir dere helt ferdig, kan dere sette den i huset hvor dere ønsker.

Hei igjen :) Vi har prøvd grind så valpen ikke kommer inn på soverommet, men valpen skriker og bjeffer så mye at vi ikke kommer i humør :P

Det går fint når vi forlater huset (tror jeg), men når vi går inn i et annet rom i huset uten henne så klikker hun! :(



Anonymous poster hash: 86cdf...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare la valpen bjeffe og ignorer det. :) Om du løper å gir valpen oppmerksomhet hver gang den bjeffer, så kan du skaffe en veldig dårlig uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du får masse dårlige råd her, jeg ville lest meg opp på "hjemme alene" trening, dette er noe dere får bruk for siden og noe du kan bruke nå slik at hunden kan lære seg å ha det fint i et rom alene.

Dersom det er soverommet du vil ha døren lukket til kan du starte med å gi belønning for å ha døren på gløtt, uten at han får komme inn (sett noe foran om døren går feil vei slik at dette er vanskelig). Om valpen greier å være rolig utenfor uten å bjeffe, hoppe eller syte i et par sekunder gir du han belønning, det er viktig å belønne FØR han klager. Valper er utrolig smarte og lettlærte, så du kan fortsette å belønne helt til valpen greier å være alene i lengre tid. Det samme funker på ytterdøra når du skal ut, men det er viktig å ikke gå for fort fram.

Du kan også lese om burtrening, da mener jeg ikke å sette hunden i bur som straff eller for "å bli kvitt han" når dere er opptatt, men som belønning og en fin plass å være og et sted hunden vil oppsøke for å slappe av eller kose seg.

I starten før dere har lært valpen å være alene, så kan dere kjøpe en sånn ball eller leke der dere kan ha i deler av middagen hans eller andre godbiter som han bruker lang tid på å få ut slik at han er for opptatt til å forstyrre dere på soverommet.



Anonymous poster hash: 4b851...e65
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonym over synes jeg gir gode råd. Når man skal trene på at at valpen skal være i et annet rom må man legge lista så lavt at den faktisk får det til. Om det så er at du bare går bort og tar i døra til soverommet så belønn på det, så åpne og lukka døra mens du fortsatt er på utsiden, døra på gløtt osv osv.

Men quick fix for sexlivet deres er kanskje å bar la valpen være på soverommet...? Funker det? Vår hun ble kjapt vant med det og det er veldig pratisk å aldri måtte tenke på å hivet ut bikkja når vi får lyst ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunder er flokkdyr. Valper er helt avhengige av flokken, og når dere forlater en liten valp slik dere gjør føler den at den er i livsfare. Her løste vi det ved at valpen sov på soverommet de første dagene til den ble trygg. Så flyttet vi den ut i gangen med soveromsdøra på gløtt. Dere må gjøre ting gradvis, hvis ikke kan valpen få varig seperasjonsangst.



Anonymous poster hash: 84031...bc7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Ha soveromsdøren åpen da vel og ha sex selv om valpen er til stedet. Eller tren den til å være alene som skrevet over meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange gode forslag å følge her. Bortsett fra å sette den i bilen selvfølgelig. Og bur er selvfølgelig ingen løsning heller. Vær så snill å ikke steng valpen inni et bur for å tro at den skal slutte å ønske å være sammen/se dere.

Signerer bruk av grind forand soveromsdør, gi hunden i tillegg noe godt å tygge på og tren på å gå fra valpen også inne. Som mange sier så er det skremmende for små valper å bli "forlatt", selv i eget hjem for noen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt valpen være i et annet rom. Men jeg ville jo tatt det litt gradvis. Først bare la den være i et annet rom uten at dere foretar dere noe. Så åpne døren igjen. Men ville ventet til valpen ble stille først, om den begynner å bråke. Hvis den er stille så holder det med noen få minutter i første omgang. Gi den noe å aktivisere seg med, tyggesaker eller leker den ikke har hatt på en stund.

Nå for tiden slipper jeg "alene hjemme" trening da jeg har flere hunder så valpene er aldri aleine (og i tillegg er de født her så de kjenner jo alle de voksne). Har nesten glemt alt stresset valper som er i aleinehus medfører ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde latt valpen være i et annet rom. Men jeg ville jo tatt det litt gradvis. Først bare la den være i et annet rom uten at dere foretar dere noe. Så åpne døren igjen. Men ville ventet til valpen ble stille først, om den begynner å bråke. Hvis den er stille så holder det med noen få minutter i første omgang. Gi den noe å aktivisere seg med, tyggesaker eller leker den ikke har hatt på en stund.

Nå for tiden slipper jeg "alene hjemme" trening da jeg har flere hunder så valpene er aldri aleine (og i tillegg er de født her så de kjenner jo alle de voksne). Har nesten glemt alt stresset valper som er i aleinehus medfører ;)

Men man er jo overhode ikke garantert noe som helst når man får valp eller voksen hund i hus selvom man hund(er) fra før. Dette kan like gjerne skje om man har flere hunder, selvom sjansen er noe mindre. Og grunnen til at jeg følte for å si det, er en generell misforståelse som gjør at mange tror slike type problemer forsvinner om man får seg flere hunder.

Endret av Portvinpiken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man er jo overhode ikke garantert noe som helst når man får valp eller voksen hund i hus selvom man hund(er) fra før. Dette kan like gjerne skje om man har flere hunder, selvom sjansen er noe mindre. Og grunnen til at jeg følte for å si det, er en generell misforståelse som gjør at mange tror slike type problemer forsvinner om man får seg flere hunder.

Helt fint at du påpeker det. Og hadde jeg KJØPT en ny valp hadde jeg jo heller ikke latt den være aleine med de voksne hundene i starten. Men når de siste jeg har anskaffet meg er født her, og kan være med hunder de kjenner veldig god - deriblandt sin mor, så er jo tingenes tilstand litt annerledes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...