Gå til innhold

Hjelp! Hva hadde du gjort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden så var jeg sammen med en psykopat. Ja jeg vet at det er mange som kaller sin x kjæreste for en psykopat, men denne mannen her er en pyskopat. For å si det kort så var det et reint helvete jeg gikk igjennom.

I høst så møte jeg en kar på tinder ( la oss kalle han for B). En skjamerende kar som er fra samme stedet som meg, men han bor i en annen by. Jeg var i starten ikke så interessert i han, nettopp fordi vi bor på hver vårt sted og i tillegg så hadde jeg en annen kar i tankene. Men denne mannen ga ikke opp, han var sjarmerende og lett å prate med. Han overtalte meg til slutt at jeg skulle komme på besøk til han. Ja bare det at han betalte flyreisen for meg uten at vi hadde møtt. I hele to uker før vi møttes ringte han meg hver dag. Sa at han gleda seg til å få jenta si hjem og at han var glad i meg. Jeg synes at det var litt rart at han sa det siden vi ikke hadde møttes, men jeg tenkte at han bare var veldig keen og at han gledet seg. Når dagen kom og han møtte meg på flyplassen kysset han meg før vi hadde hilst. Det var ikke et vanlig kyss men et langt og vått et. Han viste så mye glede og så så mange fine ord på vei hejm til leiligheten hans. Jeg ble bare rett og slett mer og mer sjarmert. Helgen var helt fantastisk! Han kjøpte til og med en ny flybilett til meg tre uker senere.
Det skal sies at denne mannen har også et uvanlig temperament. Han blir sint for ingen ting. Dette var noe jeg la merke til første helgen jeg var med han. Vi skulle inn på et utested i byen han bor, og jeg er ei tøyse jente så jeg tulla litt med drvakta som gjorde at vi ikke kom inn på utestedet. Han jeg datet ble rasende sint på meg fordi jeg hadde tullet! Å disen har temperamentet vist seg opp til flere ganger, men jeg har bare tenkt at det er slik han er. Han har jo i tillgegg sjarmert meg. Kaldt meg for jenta si, pus og at han elsket meg. Så jeg har jo trudd på at han har sagt.
En gang jeg var på besök med han tok han med meg på hotell i en naboby. Da fikk jeg streng beskjed om å ikke sjekke oss inn på facebook. Jeg gjorde jo selvfølgelig ikke det og spurte heller ikke hvorfor fordi jeg ville ikke få frem temperamentet hans. Dagen etter dette så såg jeg over skuldra hans at han fikk en snap fra ei jente der det stod " god tatt vennen". Jeg spurte hvem dette var og da ble han sint! Lurte på om jeg spionerte på han og om jeg var sjalu! Det var ei venninne og jeg hadde ingenting med det å gjøre. Jeg ble veldig lei meg og sa unskyld. Det skal også sies at han har vist en sjalu side av seg når jeg har snakket om eller fått snap fra mine kammerater. Men jeg har ikke blitt sint. JEg har heller fortalt om de og vist bilde av de.
For noen dager siden så skulle jeg ut å reise sammen med B, som heldigvis ikke skjedde. En god venn av meg fortalte at han dater ei anna vennine av han, han har også fortalt henne at B dater ei anna venninne( vi kaller henne for K) av han. Eller det vil si at K og B har ikke møttes fysisk enda, men de har snakket sammen i to uker.
Når jeg fikk greie på dette tok B på dette, og han har da snudd det hele. Sagt at vi overhode ikke har datet og alt er bare innbiling i mitt hode. B sier at han har møtt ei jente som han er veldig glad ( snakket i to uker på tlf) i og at det aldri har vært oss.
Det ble selvfølgelig mye kaos av dette. Min kamerat er sint på meg fordi at jeg sa til han at han må rydde opp, snakke med K og fraråde henne om å møte B. Jeg tok også kontakt med K ( noe som selvfølgelig ikke var klokt av meg, men jeg tenkte ikke der å da) Men jeg er helt fortvilet! Føler at det er min plikt å sifra at B er en psykopat men jeg aner ikke hva jeg skal gjøre!
Grunnen til at jeg vet at B er en psykopat er for at jeg ser så mange like trekk i etterkant på at han er identisk lik med han jeg var sammen med tidligere, og at jeg ser det samme trekkene når jeg leser om hva som kjennetegner en psykopat.
Det var godt å få skrevet dette ned. Hva hadde du gjort om du var meg? Jeg har så lyst å fortelle K at B er en psykopat, men det får jeg ikke gjort for da blir vår felles venn enda mer sint på meg, men jeg føler likevel at det er mitt ansvar å sifra!


Anonymous poster hash: 5b44d...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg hadde brukt ordet psykopat om jeg skulle snakke med den andre jenta, men jeg hadde absolutt pratet med henne! Og det med gutten vil kanskje bare være at du må komme deg over han og blir ferdig med det. Han oppfører seg dårlig og han er ikke verdt det. Når han sier at dere aldri har datet osv. er det bare for at han ikke tør å stå opp for seg selv og si hva som har skjedd. Synes du bare skal sende en enkel melding til "K" om at denne gutten ikke er til å stole på og la det hele ligge :)

Endret av Neitakk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med B, selv om jeg kjenner at jeg både sint og trist på en og samme gang.

Er bare redd for at dersom jeg tar kontakt med K igjen, så gjør jeg det vondt verre. Håper at hun er ei smart jente og forstår i utgangspungtet at det er dumt å rote borti han, når hun allerede har fått iformasjon om at han har datet en annen jente samtidig som han har pratet med henne..



Anonymous poster hash: 5b44d...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg la merke til at du skrev at du har vært sammen m en psykopat før. Rart hvordan kvinner kan finne nye gale menn. Nå som du kjenner trekkene, styr unna. Datet selv en innpåsliten mann m psykopatiske trekk. Han tok ikke et nei for et nei når jeg ikke var interessert lenger.

Anonymous poster hash: 639af...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fant du ut at han hadde psykopatiske trekk? Merket du det mens du datet han eller var det noe du har tenkt på i etterkant?



Anonymous poster hash: 5b44d...040
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man først har vært utfor en psykopat så er lett å finne andre psykopater ufrivillig.. Håper du tar deg bedre tid neste gang TS, og finner noen i samme by som du kan ta det rolig med :)



Anonymous poster hash: 22a1e...b73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ingen andre enn fagfolk som kan stille diagnoser. Hvorfor kan man ikke bare fortelle sin historie uten å fokusere på å kalle det for noe?

Anonymous poster hash: c13a3...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...