Gå til innhold

de moderne korstogene


Anbefalte innlegg

De må vara att de anser sig vara "födda på nytt" men jag tycker ändå att det är lite skrämmande. Inte fel, skrämmande.

Jag anser inte heller att jag vet vad de känner - jag vet bara att jag inte vill ta del av det och är lycklig och nöjd med min livsfilosofi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maddy

Visst er det mange Kristne som prøver å omvende ikke troende, men hva med å snu på flisa litt for det er jammen plenty av dere der ute som er ivrige etter å få oss som tror til å tvile da. Samma sak.......

Personlig har jeg ikke noe til overs for den type misjonering hvor man oppsøker en på gata. Har selv blitt stoppet og synes ikke det er noe særlig at folk skal lese opp bibelvers til meg.

Jeg er ikke en som prøver å omvende de jeg kjenner og de jeg møter, men jeg er åpen om min tro og det faktum at den er utrolig viktig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil den ikke-kristne da høre fra en kristen egentlig? Å være kristen har kanskje fått et dårlig rykte på seg fordi det dårlige har blitt oppblåst. Men har Gud tatt bolig i dem, vil Han lære dem Ham å kjenne.

Paulus brev til de galne ;) kap 5

13 Dere, søsken, er kalt til frihet. La bare ikke friheten bli et påskudd for det som kjøtt og blod vil, men tjen hverandre i kjærlighet.

14 For hele loven blir oppfylt i dette ene budet: Du skal elske din neste som deg selv.

15 Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke eter hverandre opp!

Livet i Ånden

16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i menneskets kjøtt og blod.

17 For det kjøttet vil, står imot Ånden, og det Ånden vil, står imot det kjøttet vil. Disse ligger i strid med hverandre, så dere ikke er i stand til å gjøre det dere vil. 18 Men blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven.

19 Det er klart hva som kommer fra vårt kjøtt og blod: hor, umoral, utskeielser, 20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser,

21 misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike.

22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet,

23 ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven!

24 De som hører Kristus til, har korsfestet sitt kjøtt og blod sammen med lidenskapene og lystene.

25 Lever vi ved Ånden, så la oss også vandre i Ånden.

26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet, så vi utfordrer og misunner hverandre.

Men husk nå at bokstaven dreper, men Ånden gir liv. om dere vil egge til strid om det som står i bibelen. Den som er uten synd, kast den første stein.

Døm ikke så dere selv ikke skal bli dømt. Tilgi hverandre.

Er selv ikke perfekt på dette her, men det er kjærlighetslære allfall.

Snart påske, pinse, skjærtorsdag, kristi himmelfartsdag. Takk, Jesus for de dagene. Kos dere, det er sol og snø her idag, nærmest himmelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil den ikke-kristne da høre fra en kristen egentlig?

Det alle mennesker kanskje lengter etter å høre... At de er elsket akkurat slik de er. At de slipper å prestere noe for å gjøre seg fortjent til kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil den ikke-kristne da høre fra en kristen egentlig? Å være kristen har kanskje fått et dårlig rykte på seg fordi det dårlige har blitt oppblåst. Men har Gud tatt bolig i dem, vil Han lære dem Ham å kjenne.

Paulus brev til de galne ;) kap 5

13 Dere, søsken, er kalt til frihet. La bare ikke friheten bli et påskudd for det som kjøtt og blod vil, men tjen hverandre i kjærlighet.

14 For hele loven blir oppfylt i dette ene budet: Du skal elske din neste som deg selv.

15 Men når dere biter og glefser etter hverandre, så pass dere, så dere ikke eter hverandre opp!

Livet i Ånden

16 Jeg sier dere: Lev et liv i Ånden! Da følger dere ikke begjæret i menneskets kjøtt og blod.

17 For det kjøttet vil, står imot Ånden, og det Ånden vil, står imot det kjøttet vil. Disse ligger i strid med hverandre, så dere ikke er i stand til å gjøre det dere vil. 18 Men blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven.

19 Det er klart hva som kommer fra vårt kjøtt og blod: hor, umoral, utskeielser, 20 avgudsdyrkelse, trolldom, fiendskap, strid, sjalusi, sinne, selvhevdelse, stridigheter, splittelser,

21 misunnelse, fyll, festing og mer av samme slag. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: De som driver med slikt, skal ikke arve Guds rike.

22 Men Åndens frukt er kjærlighet, glede, fred, overbærenhet, vennlighet, godhet, trofasthet,

23 ydmykhet og selvbeherskelse. Slike ting rammes ikke av loven!

24 De som hører Kristus til, har korsfestet sitt kjøtt og blod sammen med lidenskapene og lystene.

25 Lever vi ved Ånden, så la oss også vandre i Ånden.

26 La oss ikke være drevet av tom ærgjerrighet, så vi utfordrer og misunner hverandre.

Men husk nå at bokstaven dreper, men Ånden gir liv. om dere vil egge til strid om det som står i bibelen. Den som er uten synd, kast den første stein.

Døm ikke så dere selv ikke skal bli dømt. Tilgi hverandre.

Er selv ikke perfekt på dette her, men det er kjærlighetslære allfall.

Snart påske, pinse, skjærtorsdag, kristi himmelfartsdag. Takk, Jesus for de dagene. Kos dere, det er sol og snø her idag, nærmest himmelsk.

????

Var dette et bidrag til diskusjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke egentlig et feil utrykk og si bli født på ny..Man går jo ikke akkurat inn i en livmor...Og blir presset ut.

Dette får du spørre Jesus om, det var han som skapte uttrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James
Dette får du spørre Jesus om, det var han som skapte uttrykket.

Hvor har Jesus sakt noe om og bli født på ny ?

Endret av King James
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har Jesus sakt noe om og bli født på ny ?

Joh. 3,3: Jesus svarte (Nikodemus): Sannelig, sannelig, jeg sier deg: Ingen kan se Guds rike hvis han ikke blir født på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misjon er noe helt annet enn å gå opp til en person på gaten og drive skremselspropaganda, da. ;)

Misjon er vel en av de mer positive formene for "korstog" de kristne har drevet med(selv om noen dessverre har misbrukt sin stilling). Tror nok folk er enige i at det å komme med medisinsk hjelp og støtte har en bedre effekt enn å true med helvete. :)

Selv kjenner jeg flere som har drevet med misjon. Mener de er ganske uselviske og gode mennesker. Målet deres er vel egentlig først og fremst støtte ved hjelp av mat og klær. Rett og slett å være et godt medmenneske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misjon er noe helt annet enn å gå opp til en person på gaten og drive skremselspropaganda, da. ;)

Misjon er vel en av de mer positive formene for "korstog" de kristne har drevet med(selv om noen dessverre har misbrukt sin stilling). Tror nok folk er enige i at det å komme med medisinsk hjelp og støtte har en bedre effekt enn å true med helvete.  :)

Selv kjenner jeg flere som har drevet med misjon. Mener de er ganske uselviske og gode mennesker. Målet deres er vel egentlig først og fremst støtte ved hjelp av mat og klær. Rett og slett å være et godt medmenneske.  :)

Vel, det er godt at det er noen som har skjønt det, men i en tidligere tråd her på KG så fikk misjonærene en temmelig dårlig omtale, noe jeg synes var veldig urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er godt at det er noen som har skjønt det, men i en tidligere tråd her på KG så fikk misjonærene en temmelig dårlig omtale, noe jeg synes var veldig urettferdig.

Igjen er det den kam-saken som gjelder. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...