Gå til innhold

4,5 måneder gammel hankatt som tisser inne.. Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått oss en siameserkattunge som vi har hatt i en måned nå. Etter han kom har det blitt tisset 3 ganger inne. 1 gang i hyllen der vi har skoene våre, og 2 ganger i senga vår... Jeg skyldte på eldstepus da eldstepus har hatt perioder hvor hun har tisset mye inne. Delvis grunnet en hormonforstyrrelse og hvis hun synes det er for rotete... Men hun har aldri tisset i senga vår før. 

 

De 2 første gangene (på senga og i skoene) skyldte jeg på eldstepus. Men 3 gangen tok jeg kattungen på fersken i senga... Han har fra dag 1 ellers gått på kassen. Og jeg vet med sikkerhet at han var renslig før vi fikk han..

 

Jeg vet at siameser hunnkatter blir tidlig kjønnsmodne. Gjelder dette for hankattene også? At han markerer allerede nå mener jeg... Vil dette gi seg om han blir kastrert? Men bør han ikke være minst 7 måneder før kastrering for at han ikke skal få problemer med urinering senere? 

 

 



Anonymous poster hash: da439...c15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest imperio

ring veterinær og høre. Katten min tisset inne før han ble kastrert. Men fortsatt så tisser han på én bestemt leke som jeg har byttet ut TRE ganger! Aner ikke hvorfor, det er en tunnel... kanskje det er noe ved den han liker.

Men urinering på klær og i sengen stoppet etter han ble kastrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen aldersbetinget grense for kastrering. Noen veterinärer vil ikke kastrere för de veier minst 2.5 kg, andre til de er minst 4 mnd, andre för de er 6 mnd etc.

Du kan helt fint kastrere pusen nå



Anonymous poster hash: ef3c0...e14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått oss en siameserkattunge som vi har hatt i en måned nå. Etter han kom har det blitt tisset 3 ganger inne. 1 gang i hyllen der vi har skoene våre, og 2 ganger i senga vår... Jeg skyldte på eldstepus da eldstepus har hatt perioder hvor hun har tisset mye inne. Delvis grunnet en hormonforstyrrelse og hvis hun synes det er for rotete... Men hun har aldri tisset i senga vår før.

De 2 første gangene (på senga og i skoene) skyldte jeg på eldstepus. Men 3 gangen tok jeg kattungen på fersken i senga... Han har fra dag 1 ellers gått på kassen. Og jeg vet med sikkerhet at han var renslig før vi fikk han..

Jeg vet at siameser hunnkatter blir tidlig kjønnsmodne. Gjelder dette for hankattene også? At han markerer allerede nå mener jeg... Vil dette gi seg om han blir kastrert? Men bør han ikke være minst 7 måneder før kastrering for at han ikke skal få problemer med urinering senere?

Anonymous poster hash: da439...c15

Hvis det lukter veldig strerkt av urinen, så kan det være at han markerer(må kastreres), hvis ikke kan det være noe annet galt

Anonymous poster hash: 7e73b...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrygg kanskje? Kastrering kan gjøres så fort de bikker 2,5 kg, men det er ikke alle veterinærer som føler de klarer å kastrere når de er så små. Eller at de mener noe annet. Ingen veterinærer er enige om alt. Spesielt ikke der det ny forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han er 4,5 måned, og det er sommer (rikelig med mat nå, fuglunger og frosk og mus og vånd), så er det en real sannsynlighet for at han har blitt kjønnsmoden ja.

 

Bestill en time hos vetrinæren du, TS.



Anonymous poster hash: f86ff...438
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...