Gå til innhold

Vi som får valp i sommer!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke mange timene til prinsessa vår kommer. Nå er hun på vei oppover i fremsete med oppdretter som er trailersjåfør :-) Vi ble litt overrasket for vi  hadde forventet at hun kom neste uke, da det passet best for sjåføren, men vi fikk en herlig telefon i går om at han kjører i dag og at hun kommer i kveld/natt <3 vi er i ekstase og vi gleder oss utrolig mye. 

 

Har ordnet en fin liten krok til henne i stua, med soveplass og leker :-) 

Vi er veldig spente på hvordan første natta går. Samboeren min har nattevakt så jeg blir alene med henne. Men det blir spennende og moro :-) jentekveld, hehe :-)

Noen som kan fortelle hvordan det var å få valpen i hus og hvordan gikk det de første dagene?

Så gøy, gratulerer :)

Første kvelden for oss var så stressende. Valpen spydde flere ganger (stress + lang biltur), og jeg tror vi begge to var fylt med en overveldende følelse av at vi ikke kom til å klare dette. Det er ikke unormalt å føle sånn i starten, så ikke få panikk :)

 

De første par dagene stresset jeg mye, tenkte mye på om det jeg gjorde var riktig og jeg ble skuffet over meg selv når ting ikke gikk som det skulle. For eksempel så tok det et par dager før valpen vår ville gå på do ute i det hele tatt, da han var ukomfortabel med bare å være ute. Hver gang tenkte jeg at dette var min feil og at jeg aldri kom til å klare å oppdra ham :P

 

Det var selvfølgelig veldig mye glede også(!), å endelig få ham hjem og bli kjent med ham var helt fantastisk, og vi koste oss utrolig masse. Etter et par dager begynte vi å slappe mye mer av og komme inn i en rutine med ham, og da gikk ting mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så gøy, gratulerer :)

Første kvelden for oss var så stressende. Valpen spydde flere ganger (stress + lang biltur), og jeg tror vi begge to var fylt med en overveldende følelse av at vi ikke kom til å klare dette. Det er ikke unormalt å føle sånn i starten, så ikke få panikk :)

 

De første par dagene stresset jeg mye, tenkte mye på om det jeg gjorde var riktig og jeg ble skuffet over meg selv når ting ikke gikk som det skulle. For eksempel så tok det et par dager før valpen vår ville gå på do ute i det hele tatt, da han var ukomfortabel med bare å være ute. Hver gang tenkte jeg at dette var min feil og at jeg aldri kom til å klare å oppdra ham :P

 

Det var selvfølgelig veldig mye glede også(!), å endelig få ham hjem og bli kjent med ham var helt fantastisk, og vi koste oss utrolig masse. Etter et par dager begynte vi å slappe mye mer av og komme inn i en rutine med ham, og da gikk ting mye bedre.

For et fint svar! Føler morsinstinktet har tatt overhånd de siste 12 timene og jeg styrer og stresser hele tiden, noe som hun sikkert merker også. Så vi alle tre må stresse ned å nyte tiden sammen  :laugh: Hun hadde et uhell i morgest etter at samboeren ga henne vann og mat, men han klarte seg fint, fikk tatt henne med ut og tørket opp. Er så fint når vi er to sammen om henne, hun har hittil fått best kontakt med han. Men hun er utrolig kontaktsøkende og morsom. Kan ikke vente med å komme hjem til dem, da blir det enda mer kos og lek <3

 

Ser frem til at hun blir tryggere hos oss og at hun føler seg inkuldert  :lillesky:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Fikk en whippet-valp i hus i går. Herlighet hvor forelsket jeg er! 😍 Første gang medegen hund, mmen har erfaring via venner og familie, så tror det kommer til å gå greit. Det blir spennende, morsomme og utfordrende dager framover i alle fall. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, jeg kan ikke lese i denne tråden blir så valpesyk! Gratulerer alle som har sommer-valper 2015. :hund:

 

Jeg er også sånn at jeg ikke greier å sette pris på valpetida, er så selvkritisk og redd for at jeg ikke skal få skikk på småtten hver gang. Men så går det bra likevel, så prøv å nyte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg sitter i senga å jobber litt mens prinsessa vår ligger på siden av meg og snorker. Hun sover hele tiden og vi merker hun har vokst litt siden hun kom til oss, hun har knapt vært til oss en uke. Hun spsier godt og er mye i aktivitet den tiden hun ikke sover, vel og merke. hehe

Alt står bra til med henne, eneste hun vet så langt er at det er fryktelig gøy å springe etter barn og veldig morsomt å leke i parken med mamma og pappa, da blir hun helt vill. Hun lysttrer oss veldig godt, når vi roper på henne og setter oss på huk, kommer hun i full fart i håp om at det er en god'bit på andre enden. og ja, god'bit er utrolig digg.

 

Hun er utrolig leken, men hun biter en del i sin egen bakfot og vasker seg veldig ofte nedentil, er dette vanlig? Det skjer spesiellt etter vi har vært ute å tisset og gått tur. Kan vell hende hun bare vil vaske seg og mamma lider av valpetåke og tror alt er farlig, haha.

 

Zelda og mamma sender klemmer til alle andre søte valper og nye mammaer og pappaer  wub.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...