Gå til innhold

kyssesyken


Dina Elise

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 17 år gammel jente, og fikk for to uker siden vite at jeg har fått kyssesyken. Jeg har ikke vert noe særlig syk, og har følt meg i normalt god form, og tror derfor jeg begynner å bli frisk. Men i morgen skal jeg på en bursdagsfest hos en kompis, og føler sterkt behov for å drikke alkohol. Jeg vet at jeg bør holde meg unna, men skal det ikke gå bra å drikke en gang siden jeg ikke har vært spesielt dårlig? Jeg har prøvd å ha det gøy uten, men det er ikke like morsomt...  :glare:

Jeg håper på svar raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ta sjansen. Én fest og du risikerer å bli syk for resten av livet.

Anonymous poster hash: 6db6a...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE drikk. Uansett hvor frisk og fin du føler deg, og uansett hvor fristende det er.

Når man har kyssesyken er milten (og leveren) veldig utsatt og sårbar, og du kan også risikere å bli dårlig senere i livet.



Anonymous poster hash: f718e...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*syk senere i livet - som i kronisk syk, var det jeg mente.



Anonymous poster hash: f718e...ff6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk!

En kompis av meg havnet i koma (!) fordi han drakk mens han hadde kyssesyken. Han følte seg også helt fin i formen og valgte derfor å drikke.

Det angrer han på idag...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har forhøyet leververdi, noe som er vanlig ved kyssesyke, skal du ikke drikke alkohol. Legen tok prøver av deg da du fikk diagnosen.

Anonymous poster hash: 5a62d...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

IKKE drikk. Uansett hvor frisk og fin du føler deg, og uansett hvor fristende det er.

Når man har kyssesyken er milten (og leveren) veldig utsatt og sårbar, og du kan også risikere å bli dårlig senere i livet.

Anonymous poster hash: f718e...ff6

 

Takk for svaret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke drikk!

En kompis av meg havnet i koma (!) fordi han drakk mens han hadde kyssesyken. Han følte seg også helt fin i formen og valgte derfor å drikke.

Det angrer han på idag...

Oisann, tjaa det vel best jeg holder meg til brus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...