Gå til innhold

Smerter ved brystet. Satse på at det er muskulært?


Alvea

Anbefalte innlegg

Har hatt noen episoder der jeg får intense smerter i brystet. Alltid på venstre side ved hjertet. Ofte så intense smerter at jeg tar meg til bryset og mister litt balanse. Det er så vondt at jeg så vidt tør å puste etterpå, puser bare overfladisk. Smertene gir seg etterhvert, men går rundt etterpå og er redd smertene skal komme igjen. 

 

Tidligere i dag når jeg fikk det så kjente jeg noe som flyttet seg (beste måten å beskrive det på er at det kjentes ut som om to sener byttet plass..hehe). Det er et smertehelvette uten like.

 

Jeg trente dagen før og vil gjerne tro det er muskulært og ikke noe galt med hjertet. Har hatt det før også, men det er noen måneder siden. Skulle tro jeg hadde vært død allerede om det hadde vært noe farlig. 

 

Føler ikke det er noe å dra til lege for om det kun er muskelkrampe egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kjent ut.Er det slik stikkende skarp smerte som kommer i det du trekker pusten,og noen ganger føles det ut som noe "revner" inni der?

 

Jeg pleier å få det hvis jeg er stresset og blir stram i brystmuskulaturen.Har hatt det sånn i mange år men det er like ekkelt hver gang.Etter at jeg begynte med yoga er jeg nesten aldri plaget med dette lenger,så det kan være et tips.

 

Hvis du føler deg usikker synes jeg likevel du skal dra til legen for en sjekk,men hjerterelaterte smerter er ofte mer "klemmende":

 

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hjerte-kar/brystsmerter-veiviser-1531.html

 

http://www.sinnetshelse.no/helsenyttarkivet/artikler/brystsmerter_ih.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir verre når jeg puster inn og smertene er som kniv i bryset. Heldigvis ikke sånn klemmefølelse, men det kjennes ut som noe inni der klemmer seg sammen og gir en jævlig stikkende smerte

 

Har drevet bittelitt med yoga, men takk for tipset :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme greia! Ikke hele tiden, men det dukker opp i ny og ne, gjerne mens jeg bare sitter i sofaen og slapper av - altså ikke i en stressa situasjon.

Jeg klarer ikke helt å pinpoint'e nøyaktig hvor det stikker, det kjennes egentlig ut som det er det venstre brystet, men jeg kjenner ikke ordentlig om det er lengre inn enn det eller ikke. Får denne knivstikkende følelsen ved innpust, og klarer bare å puste veldig overfladisk til det gir seg.

Merkelige greier.

Anonymous poster hash: 835a3...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ._.
Har tatt EKG, men hjertet mitt er perfekt..
Hvorfor jeg får slike stikkinger vet jeg ikke, men det er som dere beskriver...En skarp stikking i venstre bryst..Verre på innpust..

*Men husk!
Slike ting skal man alltid ta opp med lege, er du usikker-Kontakt lege, er det første gangen dette skjer-Kontakt lege...
Første gangen jeg fikk dette, var jeg 14år og sendt på legevakten...Legen trodde jeg hadde hjerteinfarkt, siden jeg holdt meg mot brystet og klarte knapt å puste..Var nok mer stresset enn at det gjorde vondt og jo mer stresset jeg ble, jo verre ble det...Jeg ble liggende på overvåkning og når det roet seg ble det tatt EKG...

 

Endret av Chibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt at det er flere :) 

Har også malt mye og pusset vekk spakkel i det siste, noe som garantert medfører sjeldne bevegelser for meg. 

 

Slår meg til ro for nå jeg og skal være litt obs på om ytterligere anstrengelser forverrer eller forbedrer smertene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme og regner med det er muskulært! Stikker noe helt vanvittig i brystet når jeg trekker pusten, men går over relativt kjapt, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer når jeg jobbet meg halvt i hjel var jeg utrolig plaget med dette! Det kom nesten hver kveld etter jeg hadde lagt meg for natten, og jeg ville beskrevet smertene/symptomene på akkurat samme måte som deg. Når man er sliten og stresset utløses disse smertene raskt. 



Anonymous poster hash: 36406...15f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...