Gå til innhold

Få brystløft dekket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det hadde gått hardt utover velferdsstaten om vi skulle åpne for å dekke alle skavanker som enkeltpersoner føler som en psykisk belastning. Om man virkelig vil endre på noe som er kosmetisk synes jeg at man skal spare til det selv.

Det har da gått helt fint hittil? Jeg har aldri lest noe sted at dette har vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er mer om noen kirurg vil sette skalpellen i ts enn hvem sin pengesekk et inngrep skal gå fra.

Ts er 19 år gammel. Hun vil verken ha større eller mindre pupper, men ha dem løftet, noe ingen kirurger gjør på en 19 år gammel kvinne, i Norge. Skal man løfte så må man av hensyn til brystets natur enten legge til eller ta bort vev eller protese.

En jente på 19 år som er misfornøyd med utseende sitt er ikke uvanlig, noe legene er godt kjent med. Å begynne å skjære i en så ung jente som skal bruke brystene sine til å amme med senere i livet skal det gode medisinske grunner til for å få en Norsk kirurg til å gjøre.

Be heller om henvisning til psykolog, ts, og begynn der.

Får du først en operasjon for å nærme deg mer perfekt kropp, hva blir da det neste du er misfornøyd med og skal fikse på? Du oppgir ikke at du har noen som helst fysiske plager av dine bryst, du oppgir heller ikke bh størrelse, så vi får ikke vurdert om du er stor eller liten i bryststørrelse.

Anonymous poster hash: 14b24...8b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da gått helt fint hittil? Jeg har aldri lest noe sted at dette har vært noe problem.

Hittil? Nå er det jo strenge regler på dette. Et brystløft uten reduksjon vil nok være veldig vanskelig å få godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil? Nå er det jo strenge regler på dette. Et brystløft uten reduksjon vil nok være veldig vanskelig å få godkjent. 

Nå ja. Tidligere fikk man løft dekket. Men jeg tror Taklampe mente at hittil har samfunnet vårt overlevd helt fint å dekke ting for annet enn fysiske plager. Jeg har selv fått godkjent plastikkirurgi på det offentlige ene og alene på utseende, uten fysiske plager. Men da altså ikke brystløft, som av en eller annen grunn er hva de er streng på. Jeg er faktisk ikke helt sikker på årsaken til at akkurat puppene er unntatt. Jeg hadde for eksempel glatt byttet ut mine godkjente axiller med et brystløft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil? Nå er det jo strenge regler på dette. Et brystløft uten reduksjon vil nok være veldig vanskelig å få godkjent.

Strenge regler er vi jo nødt til å ha. Det skal jo ikke være slik at hvem som helst skal kunne ta slike operasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strenge regler er vi jo nødt til å ha. Det skal jo ikke være slik at hvem som helst skal kunne ta slike operasjoner

Da er vi enige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

 

Jeg skjønner godt frustrasjonen din og har vært inne på tanken mange ganger selv. Etter å ha tenkt på det i mange år, dro jeg til slutt til legen min for å få råd og veiledning på hva jeg burde gjøre.

 

Hun anbefalte meg sterkt å vente til jeg hadde fått barn, fordi sjansene for å kunne amme etter en slik operasjon synker veldig. Så om du ønsker å få barn anbefaler jeg deg å bare bite i det og vente.

 

Du kommer langt med bra undertøy, dra til en ordentlig undertøysbutikk og få hjelp til å måle og finne riktig BH. Det finnes også mange gode sports-bher du kan bruke!

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

 

Jeg skjønner godt frustrasjonen din og har vært inne på tanken mange ganger selv. Etter å ha tenkt på det i mange år, dro jeg til slutt til legen min for å få råd og veiledning på hva jeg burde gjøre.

 

Hun anbefalte meg sterkt å vente til jeg hadde fått barn, fordi sjansene for å kunne amme etter en slik operasjon synker veldig. Så om du ønsker å få barn anbefaler jeg deg å bare bite i det og vente.

 

Du kommer langt med bra undertøy, dra til en ordentlig undertøysbutikk og få hjelp til å måle og finne riktig BH. Det finnes også mange gode sports-bher du kan bruke!

 

Lykke til :-)

Skulle til å skrive det samme, vent hvertfall til du har fått barn, det endrer utseendet på brystene uansett om du ammer eller ikke. Jeg mener for øvrig at dette ikke er noe norsk helsevesen skal dekke, hvis man skal snakke om hva man skal prioritere står ikke brystoperasjon på toppen av min liste sammenlignet med helgestengte barneavdelinger osv.

Endret av tally
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... for noen dømmende, bitre kjerringer dere gir inntrykk av å være! Jeg aner ikke hvor gamle dere er, men selvbilde plager er ikke noe man feier under døra og blir kvitt over natta. Jeg er 29 nå og har fått to barn, og hater fortsatt brystene mine, som utifra beskrivelsen er noe lignende HI sine, men kanskje litt verre siden ungene ikke akkurat gjorde dem penere.

Er det feil å mislike noe ved seg selv og ha et ønske om å fikse det? Hadde ingen av dere plager med noe på kroppen i tenårene? Det føles som regel ganske jævlig, spesielt hvis de rundt en har det en selv ikke har. Likevel, i stedet for å komme med konstruktive, hjelpsomme kommentarer spyr dere ut dritt som helt sikkert sårer ei som har fortalt om noe personlig, noe som er vanskelig for henne! Hun har også sagt at det er verdt pengene, men det er likevel mye penger, og kanskje spesielt når man er så ung, så å lure på om man kan få det dekket er da virkelig ikke så grusomt.

Bør det offentlige dekke brystendringer pga selvbilde problemer? Nei, fordi det ofte ikke har noen virkning, på tross av hva personen selv tror og ønsker. Selvbilde problemer er som regel mer komplisert og en operasjon kan sjeldent fjerne det, selv om det kan bli bedre.

Men de dekker operasjoner hvis det går ut over fysisk helse. Om HI har de samme problemene som meg så er det veldig sannsynlig at hun sliter med kløe, vond lukt og andre lignende plager pga heng. Og det er ting som staten faktisk er med på å dekke, fordi det handler om fysiske plager, og da går operasjonen innunder samme kam som andre operasjoner. Det er dog vanskelig å få dekket kun løft. Som regel dekkes reduksjon, hvor løft også inngår.

Hva staten dekker og ikke, og om de burde det, kan dere ta opp i en egen tråd! Dere trenger ikke kaste dere over ei ung jente som sliter med noe ved seg selv, som haier over en sel. Respektløs og forkastelig oppførsel, men jeg er ikke i nærheten av å være overrasket, for dette forumet har vel et av de verste ryktene for sånn oppførsel. Og som vanlig pleier haiene å være anonyme, tør ikke engang å stå for det de skriver...

Amen!🙌 jeg har ikke vært på KG så lenge men en ting har jeg lært: aldri lag tråder som omhandler å få dekket noe, sykemeldinger eller sykepenger. Alt man får til svar er en lang avhandling om hvor lat man er som lever på andres skattepenger, fra en haug med bitre kjerringer, som i tillegg(!!) ikke tør å la være å huke av på anonymknappen... det skal mye til å få et seriøst svar på slike ting her inne.

TS: vent til du har fått barn..kjipt om du skal fikse på noe nå, så henger de igjen om noen år...

Endret av tørkestativ
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f... for noen dømmende, bitre kjerringer dere gir inntrykk av å være! Jeg aner ikke hvor gamle dere er, men selvbilde plager er ikke noe man feier under døra og blir kvitt over natta. Jeg er 29 nå og har fått to barn, og hater fortsatt brystene mine, som utifra beskrivelsen er noe lignende HI sine, men kanskje litt verre siden ungene ikke akkurat gjorde dem penere. 

 

Er det feil å mislike noe ved seg selv og ha et ønske om å fikse det? Hadde ingen av dere plager med noe på kroppen i tenårene? Det føles som regel ganske jævlig, spesielt hvis de rundt en har det en selv ikke har. Likevel, i stedet for å komme med konstruktive, hjelpsomme kommentarer spyr dere ut dritt som helt sikkert sårer ei som har fortalt om noe personlig, noe som er vanskelig for henne! Hun har også sagt at det er verdt pengene, men det er likevel mye penger, og kanskje spesielt når man er så ung, så å lure på om man kan få det dekket er da virkelig ikke så grusomt.

 

Bør det offentlige dekke brystendringer pga selvbilde problemer? Nei, fordi det ofte ikke har noen virkning, på tross av hva personen selv tror og ønsker. Selvbilde problemer er som regel mer komplisert og en operasjon kan sjeldent fjerne det, selv om det kan bli bedre.

Men de dekker operasjoner hvis det går ut over fysisk helse. Om HI har de samme problemene som meg så er det veldig sannsynlig at hun sliter med kløe, vond lukt og andre lignende plager pga heng. Og det er ting som staten faktisk er med på å dekke, fordi det handler om fysiske plager, og da går operasjonen innunder samme kam som andre operasjoner. Det er dog vanskelig å få dekket kun løft. Som regel dekkes reduksjon, hvor løft også inngår. 

 

Hva staten dekker og ikke, og om de burde det, kan dere ta opp i en egen tråd! Dere trenger ikke kaste dere over ei ung jente som sliter med noe ved seg selv, som haier over en sel. Respektløs og forkastelig oppførsel, men jeg er ikke i nærheten av å være overrasket, for dette forumet har vel et av de verste ryktene for sånn oppførsel. Og som vanlig pleier haiene å være anonyme, tør ikke engang å stå for det de skriver...

Ja man er jo ikke anonym når man kaller seg et eller annet med et bilde av en hund...Dere skjuler dere jo også. Og respekter at ikke alle ønsker å stå frem, folk er forskjellige, som du selv her var så inne på..

 

Synes forøvrig det er forskjell på deg som har fått barn og ts. Har ikke heng selv, aldri hatt det, er veldig fornnøyd med mine naturlige bryst så mulig noen her mener jeg ikke skjønner problemet, men jeg mener mange er skapt sånn? Husker selv da jeg var tenåring at noen av jentene i klassen kunne ha heng, ja mye mer voksne i kroppen enn jeg er. Men har alle rett til å få sånt dekket, hva blir det neste liksom? Og er det noe lurt hvis ts f.eks skal ha barn seinere? Da må hun kanskje operere igjen? En operasjon har også alltid en risiko. 

Anonymous poster hash: d6c90...7d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja man er jo ikke anonym når man kaller seg et eller annet med et bilde av en hund...Dere skjuler dere jo også. Og respekter at ikke alle ønsker å stå frem, folk er forskjellige, som du selv her var så inne på..

 

Synes forøvrig det er forskjell på deg som har fått barn og ts. Har ikke heng selv, aldri hatt det, er veldig fornnøyd med mine naturlige bryst så mulig noen her mener jeg ikke skjønner problemet, men jeg mener mange er skapt sånn? Husker selv da jeg var tenåring at noen av jentene i klassen kunne ha heng, ja mye mer voksne i kroppen enn jeg er. Men har alle rett til å få sånt dekket, hva blir det neste liksom? Og er det noe lurt hvis ts f.eks skal ha barn seinere? Da må hun kanskje operere igjen? En operasjon har også alltid en risiko. 

Anonymous poster hash: d6c90...7d9

 

Jeg hadde heng lenge før jeg fikk barn, har hatt det siden jeg var 14/15 år gammmel. Så jeg forstår henne veldig godt! Det ble bare verre etter jeg fikk barn. Men ille har det alltid vært. Og det hjelper jo ikke at man bare er skapt sånn, for tro meg, det føles skikkelig ille uansett. Å ha komplekser for brystene sine er ikke en enkel ting som tenåring. Når det kommer til om hun burde vente eller ikke vil ikke jeg uttale meg om det, for jeg har ikke den kompetansen. Det vil hun garantert bli fortalt hos kirurgen :) Og ingen har sagt at alle skal få det dekket. Hun spør jo bare, og det er lov å spørre. Og man burde kunne få saklige, høflige svar uansett alder og årsak. Det er kirurgen som bestemmer til slutt uansett.

Jeg bruker forøvrig det samme nicket over nesten hele internett, og hunden på bildet er min, så jeg er ikke veldig anonym ;) Skal veldig lite til for å finne ut hvem jeg er! Selv om det er mange andre som kaller seg Mazter der ute også. Og jeg synes faktisk ikke at det er greit å komme med skikkelig negative, stygge og respektløse utsagn til folk og gjemme seg som anonym. Det er noe helt annet når man spør et personlig spørsmål, eller kommer med et svar som omhandler noe personlig man ikke vil at verden skal vite om. Men når det kun er for å være bitchy blir det noe helt annet. 

 

jeg ser en moderator har vært her inne og ryddet opp, er glad jeg ikke så hva som hadde blitt skrevet der, uansett hvem det var rettet til... Jeg er som regel kun innom dette forumet når jeg Googler noe og leser diskusjoner her. Og det er alltid det samme... Så jeg har hatt en profil, men aldri kommentert noe før nå. Denne gangen måtte jeg bare... 

Endret av Mazter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...