Gå til innhold

Hun slarver om alt og alle, hvordan si i fra på en ok måte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært ei kompisjente et helt liv, og nå når jeg nærmer meg 40 år har jeg fått meg venniner. Og det slarves, mye, men ei er helt ekstrem. Hun forteller hemmeligheter hun har hørt videre til meg og baksnakker felles venniner hver gang vi møtes, og hun spør og graver om mitt privatliv også. Dette sier meg bare en ting, hun slarver om meg også med de "spennede" detaljene om mitt liv hun klarer å lirke ut av meg. Det er ei klok og hyggelig dame, men dette er ubehagelig.

Dere som omgås jenter og har gjort det i alle år, hva sier jeg til henne for å få henne til å slutte? Hun er ei slik som tar til seg kritikk, men jeg er usikker på om hun ser det sjøl at hun er løsmunnet og at hun vil bli såret om jeg sier fra på en "feil" måte.

Hva hadde du sagt?



Anonymous poster hash: 4b304...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si "Jeg har en følelse av at du forteller videre detaljer fra mitt privatliv slik du forteller meg detaljer fra andres privatliv, derfor er jeg ikke komfortabel med å snakke åpent med deg lengre."



Anonymous poster hash: 0709f...f84
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt henne en ganske direkte beskjed om dette. Hun blir nok sint, men det er nok fordi hun vet at du har rett. Fornærmet kanskje, for at du sier det. Men det er faktisk ikke greit å holde på slik. Da får hun bare bli sint! Om hun ikke prater til deg igjen da er hun kanskje ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si "Jeg har en følelse av at du forteller videre detaljer fra mitt privatliv slik du forteller meg detaljer fra andres privatliv, derfor er jeg ikke komfortabel med å snakke åpent med deg lengre."

Anonymous poster hash: 0709f...f84

Der sa du nøyaktig det jeg tenker! Men hvordan vil hun ta det tror du? Jeg gruer meg så veldig til å si dette, har aldri sagt noe slikt til noen før.

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke å ha sånne folk tett innpå meg, og velger i stedet hvem jeg skal være close med og hvem jeg skal dele hva med. Hadde ikke laget noe poeng ut av dette med mindre hun var en veldig god venninne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du nøyaktig det jeg tenker! Men hvordan vil hun ta det tror du? Jeg gruer meg så veldig til å si dette, har aldri sagt noe slikt til noen før.

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Spiller det noen rolle hvordan hun tar det? En voksen dame som holder på på den måten - det er faktisk helt på trynet. Hun fortjener å høre at dette ikke er greit, så jeg synes ikke du skal tenke på hva hun vil føle. Hun vil sikkert bli sint om du sier det, men det er bare et tegn på at hun blir flau og innser at du har rett. Og om hun ikke klarer å godta at du sier ifra, så er hun ikke verdt det.

Anonymous poster hash: 0709f...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke å ha sånne folk tett innpå meg, og velger i stedet hvem jeg skal være close med og hvem jeg skal dele hva med. Hadde ikke laget noe poeng ut av dette med mindre hun var en veldig god venninne.

Hun er en veldig god vennine, vi har god kjemi og tenker veldig likt om mye. Men så glemmer hun helt av seg, og skravla går. Jeg har ikke lyst til å kutte henne ut, men finne en pen måte å si i fra på. Men kanskje slike damer aldri skjerper seg? Jeg blir helt satt hun når hun begynner og svarer febrilsk: jeg trenger ikke å vite, om det var en hemmelighet så er det best å ikke si det. Men så sier hun det likevel. Sukk!

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg tror fremdeles ikke jeg hadde sagt så mye, men heller forsøkt å akseptere at vennskapet er det det er, og at denne venninnen ikke er den man betror seg til om saker man ikke ønsker at andre skal vite om. Kjedelig selvfølgelig, og jeg forstår at du har lyst å si i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik "venninne" og det var ikke måte på hva jeg fikk vite om kjente og ukjente, spesielt om sex og samliv. I tillegg var alle "forelsket" i henne, mennene til venninnene, kollegaer osv. Hun var også voksen, over 50. Jeg kuttet henne bare ut.



Anonymous poster hash: 58830...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik "venninne" og det var ikke måte på hva jeg fikk vite om kjente og ukjente, spesielt om sex og samliv. I tillegg var alle "forelsket" i henne, mennene til venninnene, kollegaer osv. Hun var også voksen, over 50. Jeg kuttet henne bare ut.

Anonymous poster hash: 58830...9ee

Ja, der sier du noe. Hun forteller mye om alle som er forelsket i henne, men jeg har tenkt at det kanskje var slik, for hun er veldig pen. Og sexprat da.....det var enklere å ha guttevenner må jeg si.

Men er dette en type kvinne man skal være forsiktig med? At det er best å komme seg litt på avstand? Det skal sis at jeg er litt naiv og trur godt om folk, helt til jeg brenner meg.

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der sier du noe. Hun forteller mye om alle som er forelsket i henne, men jeg har tenkt at det kanskje var slik, for hun er veldig pen. Og sexprat da.....det var enklere å ha guttevenner må jeg si.

Men er dette en type kvinne man skal være forsiktig med? At det er best å komme seg litt på avstand? Det skal sis at jeg er litt naiv og trur godt om folk, helt til jeg brenner meg.

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Jeg fant raskt ut at hun ikke var den jeg betrodde meg til, men jeg ble i tillegg så dritt lei av å høre på alt det uinteressante slarvet. Og hun slarvet om felles kjente også og jeg fikk vite mye jeg ikke ville vite. Jeg ville vært forsiktig med å fortelle henne ting, men om du bør holde deg unna må du neste finne ut selv. For min del gikk det på at jeg ikke orket å høre på henne mer, det var endeløse historier på løpende bånd, den ene dummere enn den andre.

Anonymous poster hash: 58830...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner navnet hennes på T?



Anonymous poster hash: 58830...9ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynner navnet hennes på T?

Anonymous poster hash: 58830...9ee

Nei

TS

Anonymous poster hash: 4b304...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...