Gå til innhold

Fler som deler huset med en slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordel oppgavene hjemme slik at han får ta det han liker å gjøre. Høres kanskje litt urettferdig ut, men det er bedre enn å gjøre alt alene ;) si at han feks skal ta to hjemmearbeidsoppgaver, valgfritt, og middag minst to dager i uka.

Krev også at han rydder opp etter seg, og at klar skal i skittentøyskurven, skittent bestikk skal i maskinen/på benken. Gjør han det ikke, så lar du det stå frem til han tar det.

Blir kanskje en periode med rotete hus og husarbeid som blir halvveis gjort, men han må lære seg å bli selvstendig skal du orke å bo med ham, hvis ikke blir du bare lei.

Du er jo ikke moren hans!

Det du beskriver her er nettopp å oppføre seg som moren hans...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh, han der har da ikke boevne? Har han aldri bodd på hybel?

Råd 1, flytt fra hverandre, og vær særbo istedet. Hvorfor skal du være tjener, kokk og hushjelp?

Ellers MÅ du snakke med ham. Siden han er så snill, og du kaller han en mann, burde det gå greit. Sett opp en liste over ALT som må gjøres, fra henge opp jakker/rydde i gangen, sette tallerken inn i oppvaskmaskin, tørke av bordet, smårydde på stuebord - til klesvask, husvask, vedlikehold. Så fordeler dere: Tar du ansvar for klesvasken, må han legge skittentøyet i kurven, men det er kanskje greit at du bretter og skifter på senger osv. Da må han ha anvsvar for planlegging og handling av mat, middagslaging, rydding av rom 1,2, men du har rydding av rom 3,4. Husvasken tar dere sammen på fredager. Da skal det støvsuges (du), shines opp på badet (han) osv. Så detaljert som mulig. Så holder du deg til din del, og han må ta sin del. Hvis ikke blir det ikke tatt, og du går tilbake til råd 1 om to måneder. Opplys han om dette.

Hvorfor ska HUN sette opp listen og komme trekkende med den som om hun er sjefen hans?

Kan de ikke sette den opp sammen over en kopp kaffe og fordele ansvaret som to voksne folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann. Med lavere standard for hva som kan sees på som ryddig og rent sammenlignet med de fleste jenter.

Men jeg kan være flink til å rydde også.

Men en del av de tipsene du har fått ville definitivt ikke fungert på meg.

Det er noen som nevner her at dere har mer ett mor-sønn forhold enn ett kjæresteforhold.

Og den største feilen du kan gjøre ovenfor meg, er hvertfall å begynne å kjefte på meg, slik moren min gjorde da jeg var liten.

1. Jeg trenger å bli snakket til som ett voksent menneske (selv om jeg sikkert oppfører meg som en unge i deres øyne).

2. Jeg trenger noen veldig klare definisjoner på hva som er "rent" og hva som er "ryddig". Det er utrolig frustrerende for meg, hvis jeg faktisk har gjort så godt jeg kan, og har ryddet (slik at det i mine øyne er ryddig), for så å få høre at jeg IKKE har ryddet.

Anonymous poster hash: 6e84f...4e2

Det verste som kan skje er at hun kommer med en masse definisjoner på hvordan hun vil ha ting, og så skal du inrette deg.

Begynner en kvinne sånn, er veien ut av samlivet med henne jævlig kort for min del.

Enten bestemmer man hvordan man organiserer samlivet sammen, eller så kan hun diktere over og dominere noen annen enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ska HUN sette opp listen og komme trekkende med den som om hun er sjefen hans?

Kan de ikke sette den opp sammen over en kopp kaffe og fordele ansvaret som to voksne folk.

Jeg skrev: "Ellers så må du snakke med ham. Sett opp en liste...Så fordeler dere" Jeg mente alt dette SAMMEN, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "Ellers så må du snakke med ham. Sett opp en liste...Så fordeler dere" Jeg mente alt dette SAMMEN, selvsagt.

Det skrev du ikke. Det du sa var at TS bør sette opp en liste og vise han den og kreve å fordele oppgavene.

Hadde du snakka sånn til meg hadde vårt forhold ikke overlevd.

Edit: Det står faktisk i sitatet ditt. Uthevet det nå.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som kan skje er at hun kommer med en masse definisjoner på hvordan hun vil ha ting, og så skal du inrette deg.

Begynner en kvinne sånn, er veien ut av samlivet med henne jævlig kort for min del.

Enten bestemmer man hvordan man organiserer samlivet sammen, eller så kan hun diktere over og dominere noen annen enn meg.

Jeg har ALDRI satt et eneste krav til min mann! Han er bortsjemt så til de grader at han ikke lenger er takknemlig for det jeg gjør. Jeg føler meg som en hushjelp her, for å være dønn ærlig. Jeg gjør absolutt alt imens han gjør det han liker, eller andre ting. Det har gått så langt at han en gang ikke lenger ser at søpla må kastes! Det hoper seg opp, og han stabler bare oppå. Senest nå ikveld, fikk jeg atter en gang se litt av hjelpesløsheten da han hadde hengt en våt brult håndduk, på hylla som vi henger fra oss jakkene på!! Men hærregud sa jeg, hva er det her? "jamen, det var ingen andre plasser å henge den" fikk jeg som svar. Han kunne ikke bare tenke seg til å åpne baderomsdøra som var en halv meter til venstre, og henge den der inne! Det er slike ting hele tiden!

Anonymous poster hash: a03c5...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har ALDRI satt et eneste krav til min mann! Han er bortsjemt så til de grader at han ikke lenger er takknemlig for det jeg gjør. Jeg føler meg som en hushjelp her, for å være dønn ærlig. Jeg gjør absolutt alt imens han gjør det han liker, eller andre ting. Det har gått så langt at han en gang ikke lenger ser at søpla må kastes! Det hoper seg opp, og han stabler bare oppå. Senest nå ikveld, fikk jeg atter en gang se litt av hjelpesløsheten da han hadde hengt en våt brult håndduk, på hylla som vi henger fra oss jakkene på!! Men hærregud sa jeg, hva er det her? "jamen, det var ingen andre plasser å henge den" fikk jeg som svar. Han kunne ikke bare tenke seg til å åpne baderomsdøra som var en halv meter til venstre, og henge den der inne! Det er slike ting hele tiden!

Anonymous poster hash: a03c5...bcd

Jeg spør igjen: Hvorfor blir du i dette forholdet? Tror du virkelig at han skal se lyset og forandre seg til en dugelig mann?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ALDRI satt et eneste krav til min mann! Han er bortsjemt så til de grader at han ikke lenger er takknemlig for det jeg gjør. Jeg føler meg som en hushjelp her, for å være dønn ærlig. Jeg gjør absolutt alt imens han gjør det han liker, eller andre ting. Det har gått så langt at han en gang ikke lenger ser at søpla må kastes! Det hoper seg opp, og han stabler bare oppå. Senest nå ikveld, fikk jeg atter en gang se litt av hjelpesløsheten da han hadde hengt en våt brult håndduk, på hylla som vi henger fra oss jakkene på!! Men hærregud sa jeg, hva er det her? "jamen, det var ingen andre plasser å henge den" fikk jeg som svar. Han kunne ikke bare tenke seg til å åpne baderomsdøra som var en halv meter til venstre, og henge den der inne! Det er slike ting hele tiden!

Anonymous poster hash: a03c5...bcd

Da kan det hende du bør begynne å gå ut fra at du kan stille noen krav til en mann du er i et forhold med.

Menn er ikke barn.

Du og din mann samarbieder ikke og han tar ikke noe ansvar, men får alt servert. Der ligger feilen.

Men løsningen er ikke å begynne å diktere andre rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen: Hvorfor blir du i dette forholdet? Tror du virkelig at han skal se lyset og forandre seg til en dugelig mann?

Han forandrer seg ikke før han har vokst opp.

Men han vokser ikke opp av at man begynner slik damene i denne tråden "anbefaler"...

Jeg hadde aldri i verden funnet meg i å bo sammen med ei kjærring som inbildte seg at hun var sjefen, moren og læreren min på én gang og kom trekkende med en liste over det hun syntes skulle gjøres, samtidig som hun fortalte meg når jeg skulle gjøre det og hvordan det skulle gjøres.

Never.

Men dere får slutte å klandre mennene deres, dersom dere selv ikke har evner til å organisere et samarbeid med dem.

For det er faktisk det man driver med i et samliv. Man samarbeider om tingene.

Dersom dama gir inntrykk fra starten av at samlivet med henne innebærer at det bare er å lene seg tilbake og få service, er det hun som var tett i pappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Han forandrer seg ikke før han har vokst opp.

Men han vokser ikke opp av at man begynner slik damene i denne tråden "anbefaler"...

Jeg hadde aldri i verden funnet meg i å bo sammen med ei kjærring som inbildte seg at hun var sjefen, moren og læreren min på én gang og kom trekkende med en liste over det hun syntes skulle gjøres, samtidig som hun fortalte meg når jeg skulle gjøre det og hvordan det skulle gjøres.

Never.

Men dere får slutte å klandre mennene deres, dersom dere selv ikke har evner til å organisere et samarbeid med dem.

For det er faktisk det man driver med i et samliv. Man samarbeider om tingene.

Dersom dama gir inntrykk fra starten av at samlivet med henne innebærer at det bare er å lene seg tilbake og få service, er det hun som var tett i pappen.

Jeg har vel ikke akkurat vært så høyrøstet i denne tråden. Ikke har jeg noen mann å irritere meg over, heller :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke akkurat vært så høyrøstet i denne tråden. Ikke har jeg noen mann å irritere meg over, heller :).

Det virket som du irriterte deg når du spør hvorfor hun blir i forholdet, som om du mener hun bør pakke saken og flytte, og når du indirekte sier du ikke tror at en person kan forandre seg.

Det kan de. Men det gjør de fordi de selv oppdager nye aspekter ved livet.

Ikke fordi damer de lever i et samliv med begynner å instruere dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han sover i seng med dynetrekk over seg fordi han ikke orker/vil/klarer å sette dynetrekket på dynen. Vi har hver vår dobbeltdyne.

Jeg liker strøken laken og at senger og soverom skal være ryddig, rent og luftig.

Derfor sover jeg på stuen på sofa fordi han ikke ordner opp.

Anonymous poster hash: 4c10a...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det virket som du irriterte deg når du spør hvorfor hun blir i forholdet, som om du mener hun bør pakke saken og flytte, og når du indirekte sier du ikke tror at en person kan forandre seg.

Det kan de. Men det gjør de fordi de selv oppdager nye aspekter ved livet.

Ikke fordi damer de lever i et samliv med begynner å instruere dem.

Jeg irriterer meg ikke personlig over dem som blir i slike forhold, men jeg fatter ikke hvorfor de ikke gjør kort prosess og går, når partneren vil leve i søppel og rot og ikke gjør det skapte grann for å bidra til deltagelse i de daglige gjøremålene. Hvor lenge skal man vente på at slike partnere av seg selv skal oppdage nye aspekter ved livet, som du kaller det? Synes du virkelig det er helt i sin orden at en voksen mann lever i samme boble som han gjorde for seg selv i gutterommet hos mamma og pappa?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du beskriver her er nettopp å oppføre seg som moren hans...

Hva er alternativet dersom mannen oppfører seg som et barn?

Slå opp? Da er man et slemt kvinnfolk som ikke lar mannen være sitt naturlige jeg :klaske:

Å si ifra at man forventer at mannen er med på å gjøre husarbeid ser jeg ikke hva som er galt med. Når mannen attpåtil får velge oppgavene fritt, ser jeg ihvertfall ikke problemet.

Hva mener du man skal gjøre?

Anonymous poster hash: 61860...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en samboer som klaget på meg. At hun bodde gratis hos meg, var 'student' og bare surfet på nettet og så tvserier og sov til kl 12 hver dag mens jeg jobbet, det hadde ingen betydning. Vi måtte jo lage middag nøyaktig like mange ganger hver og gjøre alt like mye. Men når det var snakk om hvem som skulle betale så var det ikke så viktig med likhet lenger.

Kvinnfolk!

Anonymous poster hash: b9547...df2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp arbeidsfordeling i hjemmet :) Mitt inntrykk av det du skriver er at han er litt umoden på nettopp det området. Kan være han har vokst opp med en mor som ordner alt, og da er det ikke en selvfølge og plukke opp sine egne klær fra gulvet, eller hjelpe til. Litt veiledning er en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

Hadde en samboer som klaget på meg. At hun bodde gratis hos meg, var 'student' og bare surfet på nettet og så tvserier og sov til kl 12 hver dag mens jeg jobbet, det hadde ingen betydning. Vi måtte jo lage middag nøyaktig like mange ganger hver og gjøre alt like mye. Men når det var snakk om hvem som skulle betale så var det ikke så viktig med likhet lenger.

Kvinnfolk!

Anonymous poster hash: b9547...df2

Dette er din erfaring med én kvinne. Skjær ikke alle kvinner over én kam! Vi er ikke kloninger av din samboer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør igjen: Hvorfor blir du i dette forholdet? Tror du virkelig at han skal se lyset og forandre seg til en dugelig mann?

Ts her.

Hadde det bare vært så enkelt å gjøre kort prosess, så hadde jeg gjort det. Men jeg er jo glad i han..

Selv synes jeg det er helt tragisk at 2 voksne mennesker må lage en liste og fordeling på ting som skal gjøres. Selv ble jeg oppdratt til å ta rotet etter meg, å tar det som en selvfølge ting som må gjøres. Er jo bare å bruke fornuften og eller?

Men ja, slitsomt er det. Kanskje får jeg nok en dag å bare drar? Muligheten er der, for jeg kjenner på den mye om dage. Men samtidig så vil jeg ikke være den som ga opp så lett heller.

Anonymous poster hash: a03c5...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er din erfaring med én kvinne. Skjær ikke alle kvinner over én kam! Vi er ikke kloninger av din samboer.

Poenget her var å stille Ts spørsmålet om hvordan fordelingen på hva de to foretar seg UTENFOR hjemmet er. Hvem bidrar mest?

Anonymous poster hash: b9547...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Poenget her var å stille Ts spørsmålet om hvordan fordelingen på hva de to foretar seg UTENFOR hjemmet er. Hvem bidrar mest?

Anonymous poster hash: b9547...df2

Hva tenker du på nærmere bestemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...