Gå til innhold

Slitsomt med folk som drasser med hunden på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle mine dyr eier oppdragelse og skjønner at de ikke skal løpe rundt gjestene, så det oppstår aldri problemer.

Så hunden ligger bare på pleddet sitt i hjørnet av rommet? Det er sjeldent tilfelle.

For det første burde alle enten hatt hunden sin i kennel eller løpestreng/inngjerding mens de er på jobb. Og det er helt naturlig at hunden blir lukket ute av rommet når man har besøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hunden ligger bare på pleddet sitt i hjørnet av rommet? Det er sjeldent tilfelle.

For det første burde alle enten hatt hunden sin i kennel eller løpestreng/inngjerding mens de er på jobb. Og det er helt naturlig at hunden blir lukket ute av rommet når man har besøk.

Nei, men de løper ikke på gjestene. Venner med hundeskrekk eller allergi møter jeg andre steder, så det er ingen som tar skade av at det er to hunder og en katt i rommet.

Hundene mine er omplasserte på grunn av vanskjøtsel fra tidligere eiere og jeg har jobbet masse med å få dem til å føle seg trygge,velkomne og elsket. Folk som ikke godtar at hunder får gå fritt i sitt eget hjem får heller la være å komme på besøk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hunden ligger bare på pleddet sitt i hjørnet av rommet? Det er sjeldent tilfelle.

For det første burde alle enten hatt hunden sin i kennel eller løpestreng/inngjerding mens de er på jobb. Og det er helt naturlig at hunden blir lukket ute av rommet når man har besøk.

Hahaha! Du mener seriøst at vi som hundeeiere bør utsette hunden vår for masse stress ved å sette den på KENNEL mens vi er på jobb?

Nånei du. Hunden min har det best hjemme alene den, den ligger å purker og sover mens jeg er på jobb. Men jeg skylder den såpass å tilbringe ettermiddagene og fritiden min på den.

Endret av got2go
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er litt kresen på hvem jeg velger å omgåes, og sannsynligvis aldri kommer til å måtte pleie noe nært vennskap med folk som er så lite laid-back at disse tingene blir noe problem, hverken den ene eller den andre veien. Hvis folk ikke vil ha dyr i sitt hjem, så respekteres det. Kan man da ikke komme på besøk, så respekteres det og. Og ingen forventer spesielle forberedelser i mitt hjem heller. Evt. kan man møtes ute.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg hadde besøk av noen med hund fant jeg fire urindammer i huset etterpå...

Anonymous poster hash: 6490d...3a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg hadde besøk av noen med hund fant jeg fire urindammer i huset etterpå...

Anonymous poster hash: 6490d...3a6

Sikker på at det ikke var fra deg da? Du burde for sikkerhetsskyld sjekke deg for urininkontinens.

Anonymous poster hash: d7a8b...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del syns det er slitsomt med de som skal drasse ungene med seg når de kommer på besøk. Skjønner jo at de ikke kan la små unger være alene hjemme, men jeg vil ha vennene mine på besøk, ikke ungene ders. De springer rundt omkring og griser til sofaen og hyler og stjeler all oppmerksomheten. Hunden min er bedre oppdratt enn de fleste småbarn. Kommer de på besøk med sine unger, tar jeg med meg hårballen min på besøk :-) er på en måte ungen min det også.

Haha, denne sammenligninga mellom barn og dyr, både når det gjelder oppdragelse, rot, relasjoner og støy kommer alltid i disse diskusjonene. Det er ikke noe vits for trådstarter i å ha et problem med å få besøk av hunder så lenge en annen gruppe mennesker synes det er mer plagsomt å få besøk av barn? Jeg skjønner at du sikkert vil ha frem et slags retorisk poeng, men veldig mange mennesker er ikke helt med på premisset, særlig ikke når trådstarterens problem handler om hunder, og ikke om barn.

For øvrig kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i disse hundetrådene på internett, hvor vi som ikke er så begeistra for hunder tydeligvis er Satans småyngel. Jeg har både venner og familie med hund, og er selv livredd de fleste hunder etter å ha blitt bitt i barndommen. De respekterer heldigvis at jeg ikke vil ha hunder i mitt hjem, og etter hva jeg har fått med meg så blir de heller ikke snurte eller føler seg krenket av at jeg vil ha det sånn.

Endret av Geit
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Og det siste du sier er grunnen til at du ikke har hund. Og godt er det! Men for mange som har hund, meg selv inkludert, så er ikke hunden bare ett dyr og han blir ikke stuet bort i eget hjem. Det har ikke med hundens oppdragelse eller hvorvidt det hadde gått fint, det har med min egen samvittighet og holdninger og heldigvis har ikke mine venner slike holdninger som deg. Det fins nok av de som får seg kjæledyr fordi det virker som en kjekk "leke" som kan stues bort når det passer, men det er levende individ uansett hvordan du vrir og vrenger på det og fortjener bedre. Så får du heller bare holde deg hjemme da hvis det er så ekstremt forferdelig å være samme rom som en hund. Ikke er du redd, ikke syns du er ekle, du bare liker de ikke. Høres jo helt tåpelig ut.

Hvorfor er det ikke greit å ikke like hunder? Det er da ikke alle som liker katter og andre dyr heller, det blir en smakssak, så jeg skjønner virkelig ikke problemet. Selv er jeg veldig glad i hunder og har tenkt å få en snart, men den kommer ikke til å få ligge i sofaen, for å si det sånn. Er enig i at hunder, katter osv. er familiemedlemmer, men de er ikke mennesker og skal ikke behandles som det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke greit å ikke like hunder? Det er da ikke alle som liker katter og andre dyr heller, det blir en smakssak, så jeg skjønner virkelig ikke problemet. Selv er jeg veldig glad i hunder og har tenkt å få en snart, men den kommer ikke til å få ligge i sofaen, for å si det sånn. Er enig i at hunder, katter osv. er familiemedlemmer, men de er ikke mennesker og skal ikke behandles som det heller.

Det er helt grei å ikke like noen, eller alle, dyr. Men om du ikke liker hund så blir uansett ikke min hund stengt inne i ett rom hos meg. Den er ikke ett menneske men har aldri gjort noen fortred og fortjener den beste behandlingen jeg kan gi den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg reiser så absolutt ikke på besøk til folk som må ha hunden sin ved siden av seg hele tiden, hvis jeg kan unngå det. Jeg liker ikke hunder, og selv om det er vanskelig å forstå for enkelte er det sånn jeg har det. Heldigvis er alle mine venner av det oppegående slaget og skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr - så når jeg kommer på besøk til de som har hund blir hunden plassert på et annet rom bak en lukket dør. Null problem for eier, null problem for hund, og så definitivt null problem for meg.

Jeg tenker at dersom folk må ha hunden sin med seg over alt har de et problem. Litt i samme stilen som de som absolutt må sitte ved siden av partneren sin under en bryllupsmiddag.

Jeg synes du formidler større personlige problemer enn mange med hund. Om du ikke ville ha kommet på besøk fordi du ikke kan være i samm ROM som en hund - bare fordi du misliker dyr - så bare bli hjemme. Det "tapet" ville jeg kommet raskt over. Det sier mye om et menneske om det er glad i dyr. Og de fleste av mine venner er glad i dyr, for jeg er ærlig talt ikke interessert i å omgås kalde mennesker som er fanatisk opptatt av renhold og ikke kan forholde seg til andre levende vesener.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gjerne syns det er tåpelig. Heldigvis for meg syns ikke de jeg har i min omgangskrets at det er tåpelig, og jeg vet heller ikke om noen som setter en hund foran mennesker.

Jeg har katter, og dersom jeg får besøk av noen som ikke liker / tåler / har lyst til å omgås katter lukker jeg dem inne et sted sånn at besøket mitt ikke plages. Det ville heller ikke på noen måte være naturlig for meg å automatisk gå utifra at det er ok å ta med kattene mine når jeg går på besøk til noen.

Jeg hadde hund tidligere i fjorten år, og aldri noensinne hadde jeg / vi med hunden bort på besøk til folk, med mindre vi skulle overnatte og det var tydelig avklart på forhånd.

Jeg er ikke redd for hunder. Jeg syns ikke de er ekle. Jeg er bare ikke så innmari begeistret for å tilbringe tid sammen med dyr jeg ikke kjenner. Og jeg er såpass voksen at det koster meg ikke en kalori å stå for meningen min.

Stakkars hund som du hadde i 14 år, med slike holdninger til dyr som dine. Gjennomgående distansert og kjølig. Det eneste du burde ha er en bamse. Og glad jeg ikke har slike venner. Vi hadde ikke vært venner lenge, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at du syns at det at en situasjon er ukomfortabel for noen er så tåpelig. Det gjør deg til et fattig menneske etter min mening.

Jeg har aldri sagt noe sted at jeg forventer noe som helst. Ikke legg ord i munnen på meg er du snill.

Og din følelseskulde overfor hunder spesielt, gjør deg til et fattigere menneske.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første burde alle enten hatt hunden sin i kennel eller løpestreng/inngjerding mens de er på jobb. Og det er helt naturlig at hunden blir lukket ute av rommet når man har besøk.

Hæ? Hvorfor i alle dager bryr det deg hvor folk har hunden sin mens de er på jobb? Det du skisserer er stikk motsatt av normal behandling av hund og har så mange potensielle negative konsekvenser at jeg knapt vet hvor jeg skal begynne.

Anonymous poster hash: a3914...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hund selv. Liten som sådan, og ikke så aktiv som det tales om i hovedinnlegget. Jeg drasser den da likevel ikke med meg på besøk. Bare til min nærmeste familie som gjerne vil ha den der, og som uttrykker stor misnøye når jeg ikke har den med.

Syns ikke man bare skal ta med seg hunden hit og dit, uten å spørre først. Men i samme tiden mener jeg at folk bør begynne å sette litt mer pris på hunder. Barn lager vel så mye rot og støy og tar mer oppmerksomhet enn en hund. Nå sier jeg ikke at man skal likestille hunder med barn, men det er et faktum at for noen, betyr hunden like mye som barnet gjør for mange. Mange har ikke barn, og er bare tilknyttet sin hund. Det syns jeg man skal prøve å respektere i høy grad. Det innebærer ikke at man ikke kan nekte personen å ta med hunden på besøk - det er ditt hjem, du bestemmer. Men ikke still spørsmål til den nære relasjonen mellom eier og hund.



Anonymous poster hash: 5ea41...5b1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, og for meg er det ikke naturlig å ta dem med på besøk, annet enn når vi skal overnatte. Jeg synes det er litt rart at folk insisterer på å ta med hunden på besøk, men forstår at man ikke vil dra fra hunden hvis den har vært alene hele dagen.

Selv ville jeg nok heller besøkt folk på fridager/helg, og ikke etter en lang arbeidsdag, hvis de jeg besøkte helst ikke vil ha hunder hjemme hos seg, og hunden måtte være alene. Med andre ord, jeg tar ikke med hunden til folk som ikke vil det.

Hunder som styrer, løper rundt, er oppi sofa osv, er IKKE veloppdragne. Har hunden problemer med å roe seg på besøk hos andre, kan eier ta den i bånd, og la den ligge ved føttene sine. Det må nok trenes på for noen, men de fleste hunder faller til ro når de ikke har mulighet til å fare rundt.

Jeg synes man godt kan sammenligne barn og hund i denne situasjonen. For de som hverken har barn eller hund, vil begge deler bety støy og forstyrrelser om de er med på besøk, og det er jo det denne tråden dreier seg om. Faktisk vil veloppdragne hunder bety lite eller ingen forstyrrelser, mens barn krever oppmerksomhet uansett. De vil både bli sett og hørt, og de krever mye mer enn en hund sånn sett. For meg er det mye mindre styr om en hund er med på besøk enn et barn.

I mitt hjem er hunder velkomne, men det er ikke alltid det går. Har ei tispe som ikke alltid godtar andre tisper, og i så fall må besøkshunden være på den dårlige siden av trappegrinda. Om de skal overnatte, må min tispe også være med å bytte på hvem som skal være sammen med oss. Jeg hadde overnattingsbesøk av 3 tisper samtidig i fjor, og det gikk helt greit. Noen timer måtte min tispe være på et annet rom, og noen timer måtte de andre tispene det, sånn at alle fikk være med oss på omgang.

Jeg hadde nok ikke lukket mine hunder inn på et annet rom bare fordi gjesten ikke likte hunder. Om mine hunder var overveldende for gjester, sånn at de hoppet på dem, og ikke lot gjestene være i fred, så hadde jeg nok gjort det. Men de hilser pent på dem, og deretter legger de seg (det handler om oppdragelse). Så jeg ser ingen grunn til å lukke hundene inn på et annet rom bare fordi gjesten ikke LIKER å være i samme rom som en hund. Om jeg har gjester som er allergiske eller er redd for hundene mine, så tar jeg selvfølgelig hensyn til det, og hundene er på et annet rom da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skaffe seg hund er et personlig valg. Om ikke hunden blir invitert, finn hundepass eller finn nye venner. Jeg hadde ALDRI latt noen ta med seg hund inn til meg. Det er jaggu ikke mitt ansvar at andre velger å få seg hund. Dyr med inn på besøk er for meg likestilt med å ta med barna sine på fyllefest. -det er uakseptabelt.

Det er nå meg, så får de som føler at hundehold er et felles samfunnsansvar bli venner istedenfor med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kattene dine fortjener bedre, Dee blir usikre og stedet ved besøk av nye dur. Dette skal du ikke tillate. Hundene ikke viktigere enn dine katter.

Anonymous poster hash: 8cdcf...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på hundebesøk, vi kan ikke ha selv ennå og nyter hvert øyeblikk med venners hunder.

Ei venninne har fått beskjed om at hun ikke trenger å spørre, vi vil gjerne ha besøk av både henne OG hund, og samme gjelder våre andre venner med hund.

Ønsker man ikke hund på besøk så får man si klart ifra at Du er velkommen, men ikke hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du formidler større personlige problemer enn mange med hund. Om du ikke ville ha kommet på besøk fordi du ikke kan være i samm ROM som en hund - bare fordi du misliker dyr - så bare bli hjemme. Det "tapet" ville jeg kommet raskt over. Det sier mye om et menneske om det er glad i dyr. Og de fleste av mine venner er glad i dyr, for jeg er ærlig talt ikke interessert i å omgås kalde mennesker som er fanatisk opptatt av renhold og ikke kan forholde seg til andre levende vesener.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

Stakkars hund som du hadde i 14 år, med slike holdninger til dyr som dine. Gjennomgående distansert og kjølig. Det eneste du burde ha er en bamse. Og glad jeg ikke har slike venner. Vi hadde ikke vært venner lenge, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

Og din følelseskulde overfor hunder spesielt, gjør deg til et fattigere menneske.

Anonymous poster hash: 8c22f...d16

Ja huff, stakkars gode snille hunden min, som sov i sengen min hver natt og som led seg gjennom lange turer i skog og mark sammen med meg. Huff.

Hopp i havet. Du aner ikke hva du snakker om. Jeg ble angrepet av en hund da jeg var nitten, og har fortsatt store arr i ansiktet og på hendene nå mer enn femten år senere. Jeg lå og sov på en divan ute i hagen da en fremmed hund plutselig gikk løs på meg.

Jeg MISLIKER ikke hunder. Jeg er ikke REDD for dem. Jeg prøver bare å si at jeg trives veldig dårlig i samme rom som dem. Jeg er ikke komfortabel med å ha de i umiddelbar nærhet.

Fatter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen av disse i familien og blant venner. Disse som tar det som en selvfølge at hunden skal drasses med når de kommer på besøk.

Jeg er ikke spesielt glad i hunder og syns egentlig de er til stor irritasjon. De hopper rundt i sofaen, som er ny og ren. De bjeffer. De begynner plutselig å tygge på ting. De skal ha vannskål og alt mulig servert. Og det er hele tiden noe; vi kan ikke slappe av og snakke, besøket følger hele tiden med på hunden, styrer med den og prøver å unngå at den raserer hele huset.

Har selv katter som er redd hunder. Prøvde lukke den ene hunden inn på badet, slik at kattene mine skulle slippe å gjemme seg hele kvelden. Da krafset den nesten døren i stykker. Så det ender med at kattene mine må søke ly på soverommet, mens hunden stresser rundt.

Og dette er snakk om forskjellige hunder. Ingen er spesielt uoppdradde, men alle har til felles at de krafser rundt i sofaen, prøver tigge/stjele mat, bjeffer og generelt sett lager mye styr.

Har uttrykt at jeg ikke er så begeistret for at hundene kommer her, fordi det blir så styr med kattene og alt, men det er jo tydeligvis et kjempeproblem å la hunden være alene hjemme eller i bilen.

Det verste er jo når vi skal samles flere, at flere har med hunden sin. Da blir det jo de villeste lekene og myyye lyd. Se for deg et selskap med 3 hunder løs i stuen... Og alle klager på at det er de andre sine som lager bråket, for "min er kjemperolig og grei, altså".

Anonymous poster hash: 6277e...dc2

Jeg ville nok heller valgt vekk å dra på besøk hos noen som er så pertentlige.

Stakkars deg om du får barn noengang, eller Gud forby at venner og familie drasser med seg barna sine. Da blir det heftig for deg da kan jeg tenke meg.

Anonymous poster hash: f2e41...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...