Gå til innhold

Homoparaden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det kan bli litt mye. Blir liksom som å lage en sak ut av ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

 

Hvor? Vis meg eksempler takk.

Anonymous poster hash: 439eb...242

 

 

Tuller du? Reklame, filmer, TV, kyssing og klemming ute i offentligheten+++ Hvor er det man ikke ser heterofili da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuller du? Reklame, filmer, TV, kyssing og klemming ute i offentligheten+++ Hvor er det man ikke ser heterofili da?

 

Hvor blir det av eksemplene?

Anonymous poster hash: 439eb...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to mannlige homofile venner. De har begge blitt slått ned på gata og fått fæle kommentarer slengt etter seg. Han ene ble kastet ut av foreldrene når de fikk vite at sønnen var homo. Begge mistet venner når de kom ut i tenårene.

Bestevennen min er en homofil kvinne. Hun sier hun er så lei av å se det samme glansbildet i hver eneste film og på hver eneste plakat. Hvis lesbiske par vises, er det fra et mannlig standpunkt. Hun får ikke fortelle det til besteforeldrene sine.

 

Mange har vonde historier, men selvsagt ikke alle. Homofili er ikke kun en seksuell preferanse, det er en legning. Det handler om kjærlighet. Og det handler om identitet. Å være en del av et mindretall er ofte vanskelig.

 

Jeg synes det er helt ok at de går i en parade for å feire kjærlighet og egenart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirken, frelsesarmeen osv er ikke akkurat kjent for sin toleranse mht homofile, dessuten fins det mange mennesker generelt som ikke respekterer homofili. Jeg har mange homofile venner, og flere av dem har opplevd at nær famile har kuttet kontakten tvert da de stod frem. Og det hersker generelt mye fordommer mot homofile i samfunnet selv om lovverket er endret.

Kirken og frelserarmen ja. Mange der som ser på homofili som synd. De går etter bibelen.Skal folk omvende fra sin tro? Selv hetro kan møte motstand i kirken. Ikke så lenge siden jeg leste om prest som valgte å ikke døpe et barn pga foreldrene ikke var gift.og det er prester som ikke vil vi folk som har vært gift før.

Og det er mange hetro som kutter ut familie, og familie som kutter ut sine barn pga de lever ikke opp til deres standard.

Anonymous poster hash: 38cbd...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke bare om de store tingene heller, men utfordringer de kan møte i hverdagen. De kan få alt fra stygge blikk til regelrett juling bare av å holde hender på gata. Mange ser fortsatt på homofili som en sykdom, noen mener det bare er en fase de får gjennom. Det er jo mennesker med dine holdninger som gjør at paraden fortsatt trengs, ironisk nok.

Er det de eksempler du kan komme på? Stygge blikk. Ja hvem får vel ikke det? Det er nok at du skiller deg ut i Norge. Juling? Tror det er flere hetro som blir banket. Uprovosert vold.

Anonymous poster hash: 38cbd...3fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det de eksempler du kan komme på? Stygge blikk. Ja hvem får vel ikke det? Det er nok at du skiller deg ut i Norge. Juling? Tror det er flere hetro som blir banket. Uprovosert vold.

Anonymous poster hash: 38cbd...3fc

 

Heterofile blir ikke banket opp pga sin legning.

Anonymous poster hash: f781d...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Heterofile blir ikke banket opp pga sin legning.

Anonymous poster hash: f781d...34c

 

 

Hvilken betydning har det om man blir banket opp for sin legning, eller sine meninger, eller at man har briller, eller at man liker dataspill?

Juling er juling uansett årsak.

Anonymous poster hash: 439eb...242

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsløsheten i denne tråden er mer enn grunn nok for å fortsette med parader i alle verdens land og regnbueflagg på Facebook.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var pinlig å lese. TS blotter sin fullstendige mangel på innsikt vedrørende dette temaet. Si meg TS, bor du under en stein? 

 

Det er helt greit at du ikke engasjerer deg noe særlig når det gjelder homofili, men da bør du også være litt forsiktig med å uttale deg når det kommer til slike saker som dette. Dette er ikke en parade som utelukkende har foregått i Norge. Dette er verdensomspennende. Det er nok litt lurt å åpne øynene litt og få en økt forståelse på utfordringene det er å være homofil, selv i dag. 



Anonymous poster hash: 58380...557
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele opplegget er patetisk. Måten slike parader framstiller homofile er direkte skadelig, ikke rart enkelte har inntrykk av at alle homofile er hjernedøde dragqueens med et stort oppmerksomhetsbehov.

Kusina mi er lesbisk, men hun har sagt at hun ikke deltar på slike parader for fem flate øre. På tide at de som støtter homofile begynner å behandle dem normalt, å sette av en dag til å flashe baken og veive regnbueflagg er bare et patetisk forsøk på framheve seg selv.

Anonymous poster hash: 42472...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må du som heterofil svare på følgende:

 

Du er heterofil? Når kom du ut av skapet?

Du er heterofil? Hvordan reagerte foreldrene dine?

Du er heterofil? Hvordan har du sex egentlig?

Du er heterofil? Blir du kåt på alle dine venner av motsatt kjønn?

Du er heterofil? Er du sikker? Har du noen gang prøvd å ha sex med noen av samme kjønn?

Du er heterofil? Hvor lenge har du visst det?

 

Tenkte meg ikke det. Juridiske rettigheter er ikke alt som teller her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte må du som heterofil svare på følgende:

 

Du er heterofil? Når kom du ut av skapet?

Du er heterofil? Hvordan reagerte foreldrene dine?

Du er heterofil? Hvordan har du sex egentlig?

Du er heterofil? Blir du kåt på alle dine venner av motsatt kjønn?

Du er heterofil? Er du sikker? Har du noen gang prøvd å ha sex med noen av samme kjønn?

Du er heterofil? Hvor lenge har du visst det?

 

Tenkte meg ikke det. Juridiske rettigheter er ikke alt som teller her i verden.

 

  • Det er da ikke heterofile som hele tiden snakker om at homofile "kommer ut av skapet". Det er det de selv som maser om.
  • Å spørre om hvordan noen reagerte på at du er utenom normalen er da helt legitimt, om det er fordi du er homofil eller om det er fordi du er gother, eller hva som helst annet.
  • Igjen det er vel et helt legitimt spørsmål. Hvis man ikke vet så burde man vel spørre? Selv har jeg i lang tid lurt på hvordan dette går til: http://www.big-t-shirts.com/ProdImages/big/1013.jpg

 

Ganske så smålige problemstillinger du kommer med.

First world problems.

 

Anonymous poster hash: 439eb...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du har problemer med dette, forteller mer om deg ts.

 

Du har ikke akkurat kunnskap.



Anonymous poster hash: 50c32...236
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Har du noengang blitt diskriminert som hetero?

Ja, men jeg føler liksom ikke trangen til å løpe rundt og late som jeg puler på folk i tog, allikevel.. Sinnsykt merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men jeg føler liksom ikke trangen til å løpe rundt og late som jeg puler på folk i tog, allikevel.. Sinnsykt merkelig!

Hvorfor går hjernen din straks til sex når det gjelder homofile og viktigheten om åpenhet/synlighet angående homofili?

Utfordrer også deg til å se dokumentarene over og se at dette ikke handler om puling. 

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Hvorfor går hjernen din straks til sex når det gjelder homofile og viktigheten om åpenhet/synlighet angående homofili?

Utfordrer deg også til å se dokumentarene over og se at dette ikke handler om puling.

Fordi det er det DE FOKUSERER PÅ, det er de selv som skaper bildet, når det kommer til homoparader etc. Jeg har homofile venner og ingen dømming sånn sett, men dette er da folk som ikke har det behovet for å holde på sånn i parader. Regner med du ikke har helt oversikten over hva de driver med.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er det DE FOKUSERER PÅ, det er de selv som skaper bildet, når det kommer til homoparader etc. Jeg har homofile venner og ingen dømming sånn sett, men dette er da folk som ikke har det behovet for å holde på sånn i parader. Regner med du ikke har helt oversikten over hva de driver med.

Nei, det er ikke det homoparader handler om. Har vi sett 2 forskjellige parader? Ingen hadde sex i den paraden jeg så, det var en krutt-tønne av festligheter samt plakater angående homofiles sosiale og legale rettigheter, i innland og utland.

Kom tilbake om 2 timer når du har tatt deg tid til å se dokumentaren til Stephen Fry. Da kan vi snakkes. 

 

 

Edit; Ekstra-tanker....

Endret av Valar Morghulis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jente har postet dette på Facebook etter Pride i Oslo. Har du noen gang opplevd å bli spyttet på eller blitt truet med vold fordi du er hetero?

(Her er linken til innlegget: https://m.facebook.com/synneannelise.skalstad/posts/430030730511410 )

"Jævla lesbiske fitte." Jeg skriver veldig sjeldent status på facebook men nå skal jeg få skrevet opp kvota mi, jeg håper alle tar seg tiden til å lese og dele videre.

I går kveld tok jeg meg en tur innom Pride Park, etter en fantastisk dag med parade og en fargerik by. Inne på Pride Park var det god stemning og mennesker i alle kjønn og fasonger som jeg da skulle trodd var på samme ståsted fordi vi alle ville feire og respektere hverandre! Her tok jeg da grundig feil, for det er alltid den 1% på alle typer arragamenter som kun er ute etter å få trykket andre menneskers selvfølelse godt ned i gjørma. Jeg satt en god stund rundt et bord med gode venner før jeg bestemte meg for å ta en siste runde rundt i parken før den stengte for godt, jeg går da alene fordi jeg følte meg tryggere en noen sinne...

Etter bare noen få minutter med vandring kjenner jeg en hånd som tar et godt tak i rumpa mi og håret mitt, jeg sur meg rundt i forundring for å se hvem som har tatt seg friheten av å grabbe min kropp så brutalt. Bak meg står det en helt ukjent mann med et stort smil og halve håret mitt i hånda. Jeg ber mannen rolig om en unnskyldning men får kun et svar om at jeg virker stresset og at han kan få vekk stresset ved å "spise fitte mi". Jeg svarer da rolig med at jeg tror hverken kjæresten min eller jeg kommer til å sette særlig pris på dette... Da svarer mannen med en aggresiv tone at han driter i kjæresten min (som han omtalte som hannkjønn) og meg, jeg forteller han at HUN driter nok ikke i det og at det kan jeg love han at ikke jeg gjør heller.

Videre beveger han seg innenfor min intimsone og begynner å skrike til meg ting som, "jævla lesbiske fitte", "homsejævel" og "Norske rastafari hore". Nok en gang ber jeg mannen om en unnskyldning, denne gangen litt mer aggresivt, han stiller seg da godt forran meg og drar snørra ned i halsen og spytter meg alt han kan i ansiktet. Jeg kaster alt jeg har i henda for å gå etter mannen siden jeg følte meg EKSTREMT trakassert og krenket, han løper forran meg litt ertende mens han roper at jeg er jo "bare en jente" og "kan ikke gjøre han en jævla drit."

Han ser nok at jeg blir enda mere aggresiv så mannen stopper opp, begynner brått og gå mot meg og tar tak i min høyre skulder, løfter den venstre knyttneven og skriker meg i ansiktet at om jeg går ett skritt nermere han skal han "sparke inn trynet" mitt og drepe meg. Jeg står i fullstendig sjokk bombesikker på at nå bli jeg slått ihjel pga min egen legning og kjønn INNE PÅ PRIDE PARK. I det sekundet han skal til å slå kommer det en liten helt til redning. En dame får akkurat dyttet han unna og jeg faller på bakken i gråt samtidig som jeg roper mot mannen at vaktene står 5 meter unna meg og kommer til å ta han uansett. Da får jeg streng beskjed om at de hadde null autoritet og at man kunne kjenne meg igjen på 100 meters avstand og at han skulle finne meg og drepe meg fordi lesber og homofile hadde null plass på jorda.

Vaktene får tak i mannen, da står han fly forbannet, sint og aggresiv i armene på en vakt mens han roper over til meg "Velkommen til Norge din lille fitte, her er det ytringsfrihet og om du ikke takler sannheten så burde du komme deg til et annet land."

Dette var mine siste 15 minutter av Pride for i år, jeg er uskadd fysisk men absolutt ikke psykisk, ikke nok med dette fikk jeg og kjæresten min også beskjed om at homofile er noen "jævla idioter" av togkonduktøren på NSB Gjøvik-banen idag.

Jeg skriver ikke dette for min egen oppmerksomhets skyld, jeg skriver dette fordi dette er grunnen til at vi homofile ALDRI må stoppe å kjempe for de vakre regnbuemenneskene vi er, vi er like mye verdt og ingen skal få lov til å behandle oss anderledes!

Saken er annmeldt og VG er kontaktet. Jeg håper alle som leser denne deler den videre så budskapet blir spredd.

Etter dette vil jeg si at Pride i år generelt var fantastisk og jeg vil gi en stor takk til alle dere som sto på sidelinjen under paraden og feiret med oss, med kjærester av samme eller motsatt kjønn, med barn, besteforeldre og dyr med prideflagg i pelsen!

Takk for i år, Skeive dager!

‪#‎beproud‬

Endret av venus24
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...