Gå til innhold

De med lav utdanning og lønn sliter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bemerket at det er de som både har lav utdannelse og inntekt som sliter med å finne seg en partner. Stemmer dette?

Anonymous poster hash: e8965...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. De finner seg bare likesinnede.



Anonymous poster hash: d71c1...9bf
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det utfra dette man vet hvilke partner man får nå?? Andre skriver "pene kvinner finner kjekke pen, og omvendt" da vet jeg ikke om fysisk attraktivitet eller lønn er det mannen ser først på.

Anonymous poster hash: 1b539...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har litt med type mennesker også. Noe som heter at sosialklienter går i arv. Det har veldig mye med hva man kommer fra, hva man er vant til, ambisjoner, og hva man nøyer seg med.

Selv om jeg har blitt alene med barn, fordi mannen etter 8 år ikke orket å være pappa og en del av familien AS, så la ikke jeg meg ned og gråt og tenkte at nå skal jaggu meg NAV få forsørge meg livet ut.

Jeg er høyt utdannet, og brukte mammapermen til å ta enda en bachelorgrad. Jeg er spesialist på mitt felt, og tjener ok for å være en ung kvinne.

Sier seg selv at jeg ikke kunne vært sammen med en som hadde det som livs målet sitt å jobbe i kassen på kiwi eller "neste år får jeg utvidet postruten min!"
Det er ambisjonene og livssynet til vekommende jeg ikke går overens med, ikke nødvendigvis jobben eller utdannelsen (eller manko på).



Anonymous poster hash: 827e6...7a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hva er lav utdanning og lav lønn i dag da?

Kanskje lurt å definere hva ting er før man diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt med miljøet man vanker i.

Det er jo gjerne der man treffer sin partner.

Og miljøet fylles typisk med mennesker man har jobbet eller gått på skole med.

En annen ting er at godt utdannede folk også liker jevnbyrdige partnere.

Som en tidligere kommentar påpeker, man vil ha en som vil være med å dra lasset sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det har litt med type mennesker også. Noe som heter at sosialklienter går i arv. Det har veldig mye med hva man kommer fra, hva man er vant til, ambisjoner, og hva man nøyer seg med. Selv om jeg har blitt alene med barn, fordi mannen etter 8 år ikke orket å være pappa og en del av familien AS, så la ikke jeg meg ned og gråt og tenkte at nå skal jaggu meg NAV få forsørge meg livet ut. Jeg er høyt utdannet, og brukte mammapermen til å ta enda en bachelorgrad. Jeg er spesialist på mitt felt, og tjener ok for å være en ung kvinne. Sier seg selv at jeg ikke kunne vært sammen med en som hadde det som livs målet sitt å jobbe i kassen på kiwi eller "neste år får jeg utvidet postruten min!"Det er ambisjonene og livssynet til vekommende jeg ikke går overens med, ikke nødvendigvis jobben eller utdannelsen (eller manko på). Anonymous poster hash: 827e6...7a6

Det du egentlig sier er at du måler ambisjoner i jobb og lønn;)

Jeg mener det går ann å ha ambisjoner innen mye,jobb er jobb og penger er penger. Å måle ambisjoner kun utifra dette er jo idioti.

Mange i "lavstatus"yrker har et rikt fritidsliv der de gjør mye annet enn å komme slitne hjem og sovne foran TV. Vi snakker om folk som er veldig flinke til å sysselsette seg selv på fritiden FORDI de har tid og ikke jobben tar all tid.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke tro man har vanskeligere for å finne seg en partner. Jeg blåser iallefall i hvor mye man tjener. Det er synet på økonomi som har noe å si for meg(når det gjelder partners økonomi). Men, jeg kan kun snakke for meg selv :laugh:

//Sportsidiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bemerket at det er de som både har lav utdannelse og inntekt som sliter med å finne seg en partner. Stemmer dette?

Anonymous poster hash: e8965...67b

Har du egentlig peiling?

Mange som har lange utdannelser nå til dags (f eks samfunnsvitere, lærere osv) som ikke tjener særlig godt, mens folk med lav utdannelse (f eks fagbrev) tjener like bra eller bedre.

Til eksempel : en samfunnsviter med mastergrad ansatt i NAV tjener ca 430 000, mens en med fagbrev i kontor tjener 460 000 ansatt i privat bedrift. For ikke snakke om elektrikere, oljearbeidere osv.

Så hva er det egentlig du rører om?

Anonymous poster hash: 07f5e...225

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Har du egentlig peiling?

Mange som har lange utdannelser nå til dags (f eks samfunnsvitere, lærere osv) som ikke tjener særlig godt, mens folk med lav utdannelse (f eks fagbrev) tjener like bra eller bedre.

Til eksempel : en samfunnsviter med mastergrad ansatt i NAV tjener ca 430 000, mens en med fagbrev i kontor tjener 460 000 ansatt i privat bedrift. For ikke snakke om elektrikere, oljearbeidere osv.

Så hva er det egentlig du rører om?

Anonymous poster hash: 07f5e...225

Hun/han sier jo det gjelder de som har lav utdannelse og lav inntekt, ikke en av delene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for menn stemmer nok ofte dette....



Anonymous poster hash: 48540...c31
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bemerket at det er de som både har lav utdannelse og inntekt som sliter med å finne seg en partner. Stemmer dette?

Anonymous poster hash: e8965...67b

Ikke i den verdene jeg lever i ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bemerket at det er de som både har lav utdannelse og inntekt som sliter med å finne seg en partner. Stemmer dette?

Anonymous poster hash: e8965...67b

Det er ikke min erfaring, så fremt man velger blant dem de er jevnbyrdige med og som de har mye til felles med.

Anonymous poster hash: ed9cc...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...