Gå til innhold

Mennesker som ikke vaksinerer barna sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette kan kanskje gjelde flere sykdommer? At det er bedre levekår og dramatisk forbedring i hygienen som har danket ut sykdommene? Når det er utbrudd og de fleste som blir smittet er vaksinert så føres sykdommen uansett videre. Er de som mener det er direkte livsfarlig med visse vaksiner.

Men her er det nok forskjell på de nye og gamle. Jeg føler vi som foreldre har plikt til å lese oss opp før vi tillater at barna blir sprøyta fulle av evt gift eller antistoffer som bidrar til en bedre fremtid.

Men folk flest gir alt for mye credit til vaksiner og for lite til utviklingen. Mennesker tilpasser seg og blir mer motstandsdyktige og da kommer det nye sykdommer. Basic sciAnonymous poster hash: 8bc22...390

Tror du ærlig talt på dette selv?

Dere har som foreldre plikt til å la dere veilede av de som har kunnskapen. Det er ikke konspirasjonstullinger på nettet, men leger som har studert effekten av vaksiner, og kjenner virkemåten ned til molekylærnivå.

Det er helt utrolig at folk lar seg lure av dette tullet.

Anonymous poster hash: c1759...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et spørsmål. Kan du finne ett eneste randomisert dobbeltblind studie av vaksiner? Det er gullstandarden innenfor forskning. Fant du ikke? De finnes ikke. Anonymous poster hash: 18ef6...401

88.000 treff......

http://scholar.google.no/scholar?q=vaccine+randomized+double+blind&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart&sa=X&ei=32wZVM2hA6foywPsqICwBA&ved=0CBsQgQMwAA

Anonymous poster hash: c1759...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok både fordeler og ulemper med de forskjellige vaksinene. Noen vet man ikke spesielt mye om, og derfor ønsker man selv og/eller foreldre til barn å holde seg unna vaksinen fordi de ikke vet nok om den med tanke på bivirkninger f.eks. Man vil jo få en skyldsfølelse dersom man lar barnet vaksinere seg mot noe spesielt, og så får barnet en sjelden og alvorlig bivirkning. Men samtidig så er det jo en høyere risiko for at barnet får en sykdom dersom han ikke er vaksinert mot det (men i de fleste tilfellene så er ikke disse "vaksine"-sykdommene utbredt). Det er jo også dumt om det er ditt barn som blir smittet og videre smitter andre barn/voksne (man kan selvfølgelig være smittebærer, uten å selv bli smittet direkte av den).

Så jeg er vel egentlig litt for og litt i mot. Jeg har ikke barn enda, så det kan jo hende jeg vender meg mer mot den ene siden enn den andre om jeg får barn. Jeg ville nok lest informasjon om vaksinene før jeg lot mitt barn vaksineres (bortsett fra de vanlige "barnevaksinene" som er forsket mye på).

Men jeg har et spørsmål, jeg håper noen kan svare på... Det har jo vært flere tilfeller av ME og narkolepsi (?) i etterkant av svineinfluensavaksinen. Men hvordan vet man at det er vaksinen sin "feil"? Dersom man ikke kan konstantere helt at det er vaksinen som er grunnen, så kan det jo liksågodt være tilfeldig at disse menneskene har fått ME/narkolepsi? Og kanskje folk har vært mer obs på symptomer i etterkant av vaksinen, og at det er derfor de har oppsøkt lege? Men så har de kanskje hatt symptomer før de fikk vaksinen også?

Dette er bare mine tanker altså...Er derfor jeg håper noen har et svar på dette :)

Man vet det ikke. Med ME så er det patent umulig å vite det, for det er ingen som egentlig vet hva ME er i utgangspkt, eller om det i det hele tatt er en sykdom med en definerbar sykdomsmekanisme. Så vidt jeg skjønner så eksisterer det bare som et omstridt syndrom, dvs et knippe symptomer som ser ut til å opptre samtidig.

Med narkolepsi så er mekanismen som evt skulle kunne knytte sykdommen til vaksinen uklar. Men siden det har blitt flere tilfeller av narkolepsi blant de som var vaksinert, så er det rimelig å anta at det er en sammenheng for noen av dem. Et visst antall unger får narkolepsi uansett, men tallet har helt klart øket.

Narkolepsi er såpass avgrenset og klart synlig at jeg tror at de som til en hver tid diagnostiseres er de tilfellene som faktisk fins. Det er relativt dramatisk med unger som plutselig sovner.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål. Kan du finne ett eneste randomisert dobbeltblind studie av vaksiner? Det er gullstandarden innenfor forskning. Fant du ikke? De finnes ikke.

Anonymous poster hash: 18ef6...401

Jeg ser at det er mange som har svart deg på det spørsmålet, og en av dem var til og med så vennlig å legge ved enn google scholar-link til 88.000 randomiserte dobbeltblinde studier av vaksiners virkning. Men la meg stille deg et spørsmål: Hvor stammer påstanden din fra? Jeg tror jeg ville revurdert en slik kilde. Jeg tror ikke jeg ville stole på en person eller organisasjon som kan fremsette slike klart ukorrekte påstander.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan kanskje gjelde flere sykdommer? At det er bedre levekår og dramatisk forbedring i hygienen som har danket ut sykdommene? Når det er utbrudd og de fleste som blir smittet er vaksinert så føres sykdommen uansett videre. Er de som mener det er direkte livsfarlig med visse vaksiner.

Men her er det nok forskjell på de nye og gamle. Jeg føler vi som foreldre har plikt til å lese oss opp før vi tillater at barna blir sprøyta fulle av evt gift eller antistoffer som bidrar til en bedre fremtid.

Men folk flest gir alt for mye credit til vaksiner og for lite til utviklingen. Mennesker tilpasser seg og blir mer motstandsdyktige og da kommer det nye sykdommer. Basic sci

Anonymous poster hash: 8bc22...390

Ah, du vil la evolusjonen gå sin gang? Skal vi kaste penicillin og denslags ut vinduet sammen med vaksinene, da? Det er fullt tenkelig at vi om noen tusen år vil ha utviklet immunitet mot sånne ting som kikhoste, polio, kopper, røde hunder og lignende som ellers ville tatt tusenvis av liv hvert år, og gjort enda flere til krøplinger eller grønnsaker som følge av autoimmune reaksjoner og hjernehinnebetennelse. Men i mellomtiden dør barna våre av temmelig horrible sykdommer, og jeg kan ikke helt se plussiden i det.

Mener du kanskje at det var et feilgrep å utvikle medikamenter og vaksiner som hindret dette i å skje?

Endret av Mann 42
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "vanlig" blant annet blant foreldre som har barn på Steinerskolen å ikke vaksinere barna sine mot bl.a. meslinger, har jeg lest. Derfor og fordi det i enkelte innvandrer miljøer ikke har blitt gitt vaksine mot meslinger så blusser det opp epedemier med meslingevirus i disse miljøene.

Steinerskoleforeldre tror at barna har bedre av å få virus og bli syke og at dette vil styrke barnas imunsystem. At barn i u-land faktisk dør av noe så uskyldig som meslinger fordi de ikke har penger til å bli vaksinert er ganske skremmende.

Baby med kikhoste før den er vaksinert er heller ikke noe trivelig, det har vi hatt i nær familie.

Var veldig i stuss om jeg skulle ha svineinfluensavaksine, men landet til slutt på at jeg skulle ha. Da var så mange vaksinert at man hadde gått fra å gi 2 til å si at det er nok med 1 sprøyte.

Det er ikke hovedsaklig ME barn har fått som bivirkning av svineinfluensavaksinen, men narkolepsi. Trøtthet på en annen måte enn ved ME.

Det er fordeler og ulemper med alt i denne verden, men akkurat ved barnevaksinasjonsprogrammet så er jeg absolutt for vaksinering.

Anonymous poster hash: b899c...556

Hvorfor akkurat Steinerskole foreldre? Måtte le litt da jeg leste denne. Jeg har barn på Steinerskolen, og vi har fulgt vaksineprogrammet :danse::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke til å legge skjul på at den antroposofiske holdningen enkelte har i steinermiljøet også utelukker vaksiner. Det betyr jo selvsagt ikke at alle gjør det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at vaksiner ikke er nødvendig, og at grunnen til at det er mindre sykdom nå er kun hygiene, mat ol. Hvordan forklarer dere utbrudd av polio i Pakistan etter at Taliban har nektet barn å vaksinert seg for dette?

Anonymous poster hash: 00a5b...438

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at vaksiner ikke er nødvendig, og at grunnen til at det er mindre sykdom nå er kun hygiene, mat ol. Hvordan forklarer dere utbrudd av polio i Pakistan etter at Taliban har nektet barn å vaksinert seg for dette?

Anonymous poster hash: 00a5b...438

Allahs vrede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at vaksiner ikke er nødvendig, og at grunnen til at det er mindre sykdom nå er kun hygiene, mat ol. Hvordan forklarer dere utbrudd av polio i Pakistan etter at Taliban har nektet barn å vaksinert seg for dette?

Anonymous poster hash: 00a5b...438

Hvordan det kan oppstå?

Kanskje på denne måten?

Pharmaceutical Giant Dumps Live Polio Virus into Belgian River

Health authorities claim incident poses "negligible" risk

http://www.infowars.com/pharmaceutical-giant-dumps-live-polio-virus-into-belgian-water/

https://www.google.no/search?q=GlaxoSmithKline+live+polio+virus+in++water

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan det kan oppstå?

Kanskje på denne måten?

Pharmaceutical Giant Dumps Live Polio Virus into Belgian River

Health authorities claim incident poses "negligible" risk

http://www.infowars.com/pharmaceutical-giant-dumps-live-polio-virus-into-belgian-water/

https://www.google.no/search?q=GlaxoSmithKline+live+polio+virus+in++water

Grunnen til at risikoen er neglisjerbar i akkurat Belgia, er at for det første er det obligatorisk vaksinering mot polio der, og for det andre så ble viruset fortynnet i ekstrem grad. Prøver tatt av vann og bunnsedimenter i ettertid nedstrøms fra utslippspunktet viser heller ingen virus. Dessuten ble publikum gjort oppmerksomme på faren, og oppfordret til å søke legehjelp omgående dersom de fryktet at de kunne være i faresonen. Det ligger i elvens natur at en evt smittefare i aller høyeste grad er forbigående.

Og dette er forøvrig temmelig irrelevant for spørsmålet om hvorfor polio blomstrer opp igjen i områder der antivaxere enten er i flertall eller har tatt makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...