Gå til innhold

Hvordan finne seg en jente som ikke skal blande seg i alt jeg foretar meg?


Mannin

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske sikker på at du ha vært maks uheldig. Utifra det du beskriver angående kontroll på hva du skal spise, hvor du kan legge føttene, så virker det ganske kontrollerende ja. Kanskje du automatisk tiltrekker deg slike jenter?

Joint og røyk hadde for min del vært en dealbreaker, men det handler ikke om kontroll. Særlig om det ble ofte. Jeg liker heller ikke lukten av røyk. Jeg skal love deg at det finnes mange kvinner som ikke er ute etter å kontrollere, så bare fortsett å let.

Jeg tror du rett og slett må bli flinkere til å sortere ut de damene som viser et enormt kontrollbehov og ikke de som ikke gjør det. Kan ikke forklare helt hvordan du må gå frem, men selv ville jeg nok klart å se fort om en mann virket kontrollerende eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske sikker på at du ha vært maks uheldig. Utifra det du beskriver angående kontroll på hva du skal spise, hvor du kan legge føttene, så virker det ganske kontrollerende ja. Kanskje du automatisk tiltrekker deg slike jenter?

Joint og røyk hadde for min del vært en dealbreaker, men det handler ikke om kontroll. Særlig om det ble ofte. Jeg liker heller ikke lukten av røyk. Jeg skal love deg at det finnes mange kvinner som ikke er ute etter å kontrollere, så bare fortsett å let.

Jeg tror du rett og slett må bli flinkere til å sortere ut de damene som viser et enormt kontrollbehov og ikke de som ikke gjør det. Kan ikke forklare helt hvordan du må gå frem, men selv ville jeg nok klart å se fort om en mann virket kontrollerende eller ikke.

Ja håper nå jeg treffer en etterhvert. Takk for oppmuntrende ord^^. Ja må vell kanskje bli litt flinkere, men er søren meg ikke lett å skille ut noen da:S. De fleste virker jo veldig oppegående snille og gode i første stund men så plutselig tar det en vending en eller annen plass. Kunne sikkert gitt opp røykingen hvis det var om, men det er liksom bare en prinsipp sak på en måte at jeg vil gjøre det jeg litt vil på en måte og den jointen annen vær måned ca er bare når jeg skal slappe helt av og det har vært masse jobbing og full rulle med alt mulig rart.

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende noe er missforståelser men andre er helt klart ikke det og det varsler litt for meg når de starter så tidlig. Jeg kan kanskje bli flinkere å formidle og kanskje gi de litt mer tid?. Det er jo et godt tips, kanskje jeg avskriver de for fort når jeg enser en del av de kontroll greiene de holder på med.

Jeg er helt enig, det er alt for mange jenter. Men jeg vil virkelig ha et forhold nå.

Det kan virke som du rett og slett har det for travelt! At kjærligheten kommer når en minst venter det høres kanskje ut som en klisjé, men det er noe i det ... desperasjon kommer det ikke mye godt ut av.

Anonymous poster hash: f167d...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som du rett og slett har det for travelt! At kjærligheten kommer når en minst venter det høres kanskje ut som en klisjé, men det er noe i det ... desperasjon kommer det ikke mye godt ut av.

Anonymous poster hash: f167d...b8e

Er da ikke desperat, bare vil ha en dame for jeg trives best slik. Og har vært singel en stund og i de fleste tilfeller har det faktisk vært damene som har kontaktet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et forhold vil nok alltid ha litt krav og en dose kompromisser.

Et skikkelig forhold betyr at du slipper en ny person inn i livet ditt, med sine vaner og uvaner, sine ticks og sine irritasjonstriggere, sine gleder osv.

Jeg misliker at folk har beina på bordet med bare bein eller skitne sokker, for å kommentere et av dine eksempler. Mannen min misliker at jeg glemmer å rense bort store dotter langt hår fra sluket i dusjen. Og krg kan få sure klager pga det. Jeg kan da velge: skal jeg la mannen forandre meg litt eller skal jeg på død og liv være meg selv og kutte ham ut?

Jeg velger å si unnskyld og skynde meg å fjerne hårene. Sånn går det, og etter noen år så er jeg dressert og renser sluket før jeg går fra dusjen.

Han legger ned både doring og lokk, han legger sammen håndklær på min måte (fordi min hadde tellekant!)... Kanskje fordi han ser fordelen med min måte, kanskje fordi han bare vil ha husfred og velger sine kamper med omhu.

Dersom beina på bordet, være ute så lenge du vil, røyke når du vil osv er skikkelig viktig for deg, samt alle andre vaner du måtte ha og måtte ønske å beholde så er det ikke skkkert du passer til et forhold, hvertfall ikke et samboerforhold.

For i et samboerforhold så vil hennes ting ligge på steder hvor de er i veien for dine, du må ta hensyn på hvor lenge du dusjer så hun har varmt vann igjen, du må kanskje tåle å ikke lengre spise paprika på pizzaen, eventuelt at dere kun har på halve - fordi hun ikke liker det.

Samtidig kan hun lære deg å leve med dine quirks, vaner osv.

Det er et diplomatisk spill, på en måte. Om du ikke er villig til å kompromisse på noe (kjøp en fotskammel) så høres du... Vrien ut. Litt sær. Lite sosial.

For vi kompromisser i mange situasjoner. Tenk jobb, hvordan vi innretter oss regler. På reise i annet land. Besøk i andres hjem.

Skal noen inn i ditt liv - så skal du også inn i hennes. Og da er det rettferdige å møted på halvveien ned småting og bagateller, diskutere og bli enige om de store tingene (barn eller ikke, hvilken by bor vi i, åpent forhold eller ikke osv) og dersom man ikke kan blk enige så vil det trolig skjære seg etterhvert.

Du har som singel et fullt liv. Alle tjuefire timer i døgnet blir brukt per dags dato. At en kvinne du dater forsøker å stjele av tiden din, er naturlig.

Men at noen krever du er hjemme til en viss tid er sært og kontrollerende. Med mindre du har lovd å være med på noe neste dag og hun sier "vær k seng til to" så du er kjørbar eller anfre faktorer vi ikke vet noe om.

Mitt tips.. Finner du ei jente du liker, så forsøk å møt henne på halvveien. Ber hun deg ta ned beina så spør om tærne dine dekker utsikten hennes til TVen eller om hun har en grunn. Prat med hverandre. Si at du liker å hvile beina høyt. Er det viktig for henne å ha bordet beinfritt, sjekk om du kan ha beina høyt et annet sted.

Du vil aldri få et annet menneske til å dele livet med deg som ikke er uenig med deg i en håndfull ting minst. Trolig mer, men det dukker opp etterhvert.

Og hun må tilpasse seg deg, det er riktig.

Men du må også bøye deg litt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At vi avtaler sammen at denne helgen er for oss er helt innenfor og veldig godkjent. Jeg vet da godt hvordan forhold fungere og man må gi og ta. Men det er bare det kontrollerende biten som jeg ikke takler.

Eksempler på dette er at jeg har beina på bordet i mitt egent hjem, fikk jeg beskjed når vi skulle sove at det likte hun ikke og ville ha slutt på det helt ut av det blå.

Hvordan jeg skulle prioritere henne og hun skulle bestemme hvilken dag som passet utifra hennes kalender og planer aldri min.

Likte ikke at jeg ikke spiser så mye godterier og velger heler en sunnere livstill og prøver å få meg til å spise en haug med junk food og prøver å gjøre det for å gjøre henne glad og forteller henne at jeg liker bedre sunn mat men nei jeg skal kun spise det hun gir meg beskjed om.

Jeg går ut en tur for å ta et par øl og sier jeg skal avslutte tidlig og kan gi en lyd når jeg kommer hjem slik at hun vet jeg er kommet trygt hjem. Men hun sier et klokkeslett jeg skal være hjemme og hvis ikke så bla bla bla.

En haug med slike krav og kontroll greier og forskjellig fra jente til jente, noe er smått andre er store ting. Er bare en helhet, kan ikke jeg bare få leve livet, jeg gjør jo alt for disse jentene når jeg holder på med de og prioritere de stort sett alltid hvis ikke noe kommer opp. Det er jo egentlig veldig enkelt, jeg elsker å være med de og prioritere de når jeg holder på med en, men alt jeg vil er bare å kunne leve litt slik jeg vil uten å bli diktert og kontrollert på alt jeg gjør.

Du kunne skrevet det med en gang, så hadde ikke folk hengt seg opp i røykinga så mye

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et forhold vil nok alltid ha litt krav og en dose kompromisser.

Et skikkelig forhold betyr at du slipper en ny person inn i livet ditt, med sine vaner og uvaner, sine ticks og sine irritasjonstriggere, sine gleder osv.

Jeg misliker at folk har beina på bordet med bare bein eller skitne sokker, for å kommentere et av dine eksempler. Mannen min misliker at jeg glemmer å rense bort store dotter langt hår fra sluket i dusjen. Og krg kan få sure klager pga det. Jeg kan da velge: skal jeg la mannen forandre meg litt eller skal jeg på død og liv være meg selv og kutte ham ut?

Jeg velger å si unnskyld og skynde meg å fjerne hårene. Sånn går det, og etter noen år så er jeg dressert og renser sluket før jeg går fra dusjen.

Han legger ned både doring og lokk, han legger sammen håndklær på min måte (fordi min hadde tellekant!)... Kanskje fordi han ser fordelen med min måte, kanskje fordi han bare vil ha husfred og velger sine kamper med omhu.

Dersom beina på bordet, være ute så lenge du vil, røyke når du vil osv er skikkelig viktig for deg, samt alle andre vaner du måtte ha og måtte ønske å beholde så er det ikke skkkert du passer til et forhold, hvertfall ikke et samboerforhold.

For i et samboerforhold så vil hennes ting ligge på steder hvor de er i veien for dine, du må ta hensyn på hvor lenge du dusjer så hun har varmt vann igjen, du må kanskje tåle å ikke lengre spise paprika på pizzaen, eventuelt at dere kun har på halve - fordi hun ikke liker det.

Samtidig kan hun lære deg å leve med dine quirks, vaner osv.

Det er et diplomatisk spill, på en måte. Om du ikke er villig til å kompromisse på noe (kjøp en fotskammel) så høres du... Vrien ut. Litt sær. Lite sosial.

For vi kompromisser i mange situasjoner. Tenk jobb, hvordan vi innretter oss regler. På reise i annet land. Besøk i andres hjem.

Skal noen inn i ditt liv - så skal du også inn i hennes. Og da er det rettferdige å møted på halvveien ned småting og bagateller, diskutere og bli enige om de store tingene (barn eller ikke, hvilken by bor vi i, åpent forhold eller ikke osv) og dersom man ikke kan blk enige så vil det trolig skjære seg etterhvert.

Du har som singel et fullt liv. Alle tjuefire timer i døgnet blir brukt per dags dato. At en kvinne du dater forsøker å stjele av tiden din, er naturlig.

Men at noen krever du er hjemme til en viss tid er sært og kontrollerende. Med mindre du har lovd å være med på noe neste dag og hun sier "vær k seng til to" så du er kjørbar eller anfre faktorer vi ikke vet noe om.

Mitt tips.. Finner du ei jente du liker, så forsøk å møt henne på halvveien. Ber hun deg ta ned beina så spør om tærne dine dekker utsikten hennes til TVen eller om hun har en grunn. Prat med hverandre. Si at du liker å hvile beina høyt. Er det viktig for henne å ha bordet beinfritt, sjekk om du kan ha beina høyt et annet sted.

Du vil aldri få et annet menneske til å dele livet med deg som ikke er uenig med deg i en håndfull ting minst. Trolig mer, men det dukker opp etterhvert.

Og hun må tilpasse seg deg, det er riktig.

Men du må også bøye deg litt.

Veldig godt skrevet og mye bra å sette seg inn i takk for det.^^. Setter jeg pris på. Må nesten legge meg nå for jeg har full tolv timers arbeidsdag i morgen men skal gå gjennom den litt nøyere i morgen og ta til meg noe. Godnatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil jo gjerne være en del av mitt liv, men jeg klarer da ikke å være sammen med en person som skal prøve å kontrollere meg. Jeg er helt opp for kompromisser men å ta kontroll og kreve at jeg slutter med ditt og at jeg ikke skal gjøre slik og slik blir for dumt. Og av en eller annen grunn ender jeg opp med horder av disse damene.

Syntes du fikk en liten hissig undertone her frøken.

Jeg vet ikke hva de reagerer på men de prøver ihvertfall å få meg til å lystre dem som en hund og det er slik jeg mener et forhold skal være. Når jeg sier horder så mener jeg en veldig stor part av dem jeg har vært med men ikke alle-

Beklager om du oppfattet meg som hissig, det var ikke intensjonen :)

Når det er sagt, så er du allerede klar over at hasj er en dealbreaker for mange og du sier at du ikke forteller om det til de du dater. Allikevel dater du mange, mange jenter på kort tid. En jente i måneden, per gjennomsnitt. Det er jo egentlig ganske mange, og ja (som noen over meg sa), når du minst venter det...

Jeg traff min kjæreste helt ut av det blå, egentlig. Forventet ikke å treffe han, forventet heller ikke at jeg ble sammen med han! Nå er han "min", og når jeg tenker tilbake på det så var jeg aldri forberedt. Jeg kan dog se at i perioden jeg traff han, var jeg mer nonchalant til om jeg traff en mann eller ei. Jeg nøt livet og var med venninner :)

Kanskje du skal prøve det samme? Ta en pause fra datingen. Du er 24 år gammel!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, hyggelig å høre at det er noen slik som jeg.

Nei, men hvor ellers treffer jeg jenter da?. Venninner er jo utelukket for de kjenner jeg for godt og er alt for gode venner. Er ikke så veldig masse å velge mellom lengre da.

Folk snakker jo om organisasjoner, dugnader, frivillig arbeid, turlag (DNT) og sånne ting. Eller kanskje mer seriøse nettdatingstjenester?

Jeg møtte kjæresten min gjennom frivillig arbeid i studentorganisasjon for eksempel. På en fest riktignok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke viser nok av personligheten din på et tidlig stadie til å luke ut de som ikke passer med deg? Dersom du for eks tilbakeholder meninger eller ikke forteller at du røyker, så vil du jo ikke innse at dama er imot noen av meningene dine eller røykinga før det er for sent.

Men dersom dette problemet gjelder bare når du dater, så er det ganske naturlig å bruke lang tid på å finne noen man liker gjennom dating. Dersom man vil ha noen som får følelsene til å bruse, så tar det ofte lang tid. De færreste forelsker seg flere ganger i året, for å si det sånn.

Og selv om du møter en dame som ikke er kontrollerende, så er det ikke automatisk at du faller for henne en gang.

Kanskje den type jenter du hadde likt finnes et helt annet sted enn på byen og tinder. Kanskje de sitter hjemme og gamer, trener eller har venninnekvelder med noen få gode venninner. Kanskje det ikke er den typiske festjenta du hadde likt?



Anonymous poster hash: 61936...1a8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere jenter er jo litt søte når dere kommer med deres tomme trusler. Har holdt på med 4 jenter som alle har sagt de ikke vil være sammen med en som røyker. Men ingen av dem har holdt seg til ordet sitt etter at jeg sto på mitt. Dere ville kanskje ikke gått på date med en dere visste på forhånd røyker, men jeg tviler på at mange av dere ville dumpet en dere har fått følelser for. Hvertfall når dere ikke legger merke til at hasjen påvirker han i stor grad.



Anonymous poster hash: 9a2be...cd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en beta egentlig. En som prøver å gjøre deg attraktiv ved å pimpe ut hva slags omgangskrets du har , hva du tjener osv Sikkert samme typen som sutrer over jenter når de ligger med menn som er mer rett på sak enn deg. Tror problemet ligger der. Du tiltrekker deg jenter gjennom å være en bra catch på papiret uten at du har særlig seksuell verdi utover det og dermet ikke kan tillate deg frihet sånn som attraktive menn kan. Kvinner har to type kategorier menn de går for. Attraktiv menn som har høy attraktivitet uavhengig av hvem de er og hva de driver med (høy seksuell/fysisk kapital), og de menn som kan være god å investere i for et trygt og stabilt liv. Du tilhører siste kategori og må dessverre innse at du ikke vil få interessen til jenter som ikke er ute etter å kontrollere deg.



Anonymous poster hash: 76f4b...cd7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en beta egentlig. En som prøver å gjøre deg attraktiv ved å pimpe ut hva slags omgangskrets du har , hva du tjener osv Sikkert samme typen som sutrer over jenter når de ligger med menn som er mer rett på sak enn deg. Tror problemet ligger der. Du tiltrekker deg jenter gjennom å være en bra catch på papiret uten at du har særlig seksuell verdi utover det og dermet ikke kan tillate deg frihet sånn som attraktive menn kan. Kvinner har to type kategorier menn de går for. Attraktiv menn som har høy attraktivitet uavhengig av hvem de er og hva de driver med (høy seksuell/fysisk kapital), og de menn som kan være god å investere i for et trygt og stabilt liv. Du tilhører siste kategori og må dessverre innse at du ikke vil få interessen til jenter som ikke er ute etter å kontrollere deg.

Anonymous poster hash: 76f4b...cd7

Trur ikke det har så mye med attraktivitet og alfa/beta-BS å gjøre. Handler mer om at mange(langt fra alle)kvinner er som små barn som hele tiden skal teste grenser. Hvis mannen hele tiden er medgjørlig og forståelsesfull så vil hun bare ende opp med å bestemme mer og mer over han. Det har ikke noe å si om mannen ser ut som Johnny Depp eller JAR(beklager:( ), det vil ikke ta slutt før mannen lærer å stå opp for seg selv(eller fordi hun slår opp etter å ha totalt mistet den seksuelle lysten på han).

Anonymous poster hash: 9a2be...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Jenter er controlfreaks, så her må du belage deg på en lete en god stund!

Men de finnes, jeg har funnet ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest igjennom alle sidene. Men jeg ble litt nysgjerrig når du sier at du ikke liker å bli fortalt hva du skal eller ikke kan gjøre.

Er du like liberal hvis dama spør om å gjøre noe du ikke hadde satt pris på?

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en beta egentlig. En som prøver å gjøre deg attraktiv ved å pimpe ut hva slags omgangskrets du har , hva du tjener osv Sikkert samme typen som sutrer over jenter når de ligger med menn som er mer rett på sak enn deg. Tror problemet ligger der. Du tiltrekker deg jenter gjennom å være en bra catch på papiret uten at du har særlig seksuell verdi utover det og dermet ikke kan tillate deg frihet sånn som attraktive menn kan. Kvinner har to type kategorier menn de går for. Attraktiv menn som har høy attraktivitet uavhengig av hvem de er og hva de driver med (høy seksuell/fysisk kapital), og de menn som kan være god å investere i for et trygt og stabilt liv. Du tilhører siste kategori og må dessverre innse at du ikke vil få interessen til jenter som ikke er ute etter å kontrollere deg.

Anonymous poster hash: 76f4b...cd7

Ja, og hva så om jeg er det?. Vet ikke en gang hva det er men det er ikke så viktig egentlig.

Jeg driver ikke analyse av de jeg roter med haha. Dette ble vell over toppen.

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jenter er controlfreaks, så her må du belage deg på en lete en god stund!

Men de finnes, jeg har funnet ei!

Ja jobber med saken kamerat, har møtt noen venninner av damen til han ene kameraten min som har en slik en også. De virker utrolig laid back og er både pene og snille. Så får se litt fremover hvordan det går der. Skal ut med de i morgen.

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...