Gå til innhold

Kommode til stellebord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har kjøpt en vanlig kommode og bruker denne til stellebord?

- hvilken har du kjøpt?

- har du festet noe stellebordtopp på den? Hvilke?

- gode/dårlige erfaringer?

Jeg har lyst å kjøpe hemnes kommode på IKEA, men lurer litt på hva jeg skal gjøre med toppen...

Anonymous poster hash: e1aaa...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke noe svar til deg, men svarer da jeg lurer på det samme.

Har i utgangspunktet tenkt å kjøpe kommode, og feste stellebordtopp på det, men har ikke startet undersøkingen heelt enda.Har sett litt rundt på Pinterest, men ikke i butikker enda. Tenker det er mer økonomisk og praktisk (?), slik at den kan benyttes lengre enn et rent stellebord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kort tid er det uansett tryggest å skifte på småen på en matte på gulvet. Så heller vanlig kommode enn stellebord, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi har kjøpt ei puls kommode på Skeidar som skal brukes som stellekommode forhåpentligvis om et par dager :-)

Vi har kommoden fra IKEA på soverommet vårt og den synes jeg er litt for lav for meg (173 cm, ikke noe kjempedame), mens Puls kommoden passer perfekt for både meg og mannen.

Vi har kjøpt en Candide stellematte med belte på. Den har vi lagt oppå eet gummibellegg så den ikke sklir :)

Om det er til å anbefales eller ikke vet jeg ikke, får forhåpentligvis teste det denne uken :-) men jeg synes denne løsningen passer best for oss!

Anonymous poster hash: d999c...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en helt vanlig kommode jeg fant på loppemarked som stellebord. Funker kjempefint! Og liker den mye bedre enn stelleborder jeg hadde da jeg følte at det var litt vinglete i forhold... På toppen av kommoden har jeg toppen fra det gammle stellebordet. Den ligger stødig å fint på en sånn antiskli matte:) man får kjøpt sånne stellematter på jysk vis du ikke har et gammelt du kan ta:)

Anonymous poster hash: 91abe...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et benkeskap fra kjøkkenavdeling hos Ikea, med dype skuffer. Genialt på badet og kunne brukes til alt mulig av baderomsting etterpå. Med høyeste ben funket det genialt for oss selv om vi er ganske høye. Vi kuttet bare til en billig laminatplate og limte oppå, og den hadde vi stellematten på.

Anonymous poster hash: 057ac...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en ikea komode som stellebord på badet (husker ikke navnet i farta). Kjempe praktisk med store skuffer til klær, bleier, shampoo, håndklær ol. På toppen har vi bare en stellematte fra jysk. :)

Anonymous poster hash: fa5bf...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stellematte fra Baby Dan (med "kanter"), og kommode fra IKEA. Har festet matten med borrelås og tosidig teip (selges på Clas Ohlson).

Fungerer kjempefint, men vi holder uansett alltid en hånd på henne.

Endret av Maneo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har endt opp med et trillebord/trancherbord som stellebord, vi! Har ikke fått testet det siden ungen ikke er født enda, da ;)

Har et bittelite bad med kun en smal plass hvor det kunne gå an å få til stelleplass. Alle de smale stellebordene jeg fant kosta minst 1200 nye, da ble et brukt trillebord fra IKEA til en drøy tidel av prisen et bedre alternativ. Det har hjul på to bein, så er både stabilt og enkelt og flytte rundt. Har flere hyller og en skuff til oppbevaring. Og klaff sånn at det kan ta litt mindre plass når det ikke brukes. Og kan enkelt brukes til noe annet om det viser seg å være uegna til stelling, eller når vi ev. går over til å stelle på gulvet.

Har kjøpt vanlig stellematte, vet ikke om vi skal gjøre noe mer med den. Men borrelås virket smart!

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter kort tid er det uansett tryggest å skifte på småen på en matte på gulvet. Så heller vanlig kommode enn stellebord, syns jeg.

Kan jeg spørre hvorfor? Man går jo aldri fra eller snur seg bort fra barnet uansett, og det må da være uendelig mye enklere å ha babyen i samme høyde som vasken når man skal bytte bleie. Eller var det noe annet du tenkte på?

Anonymous poster hash: 345d7...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor? Man går jo aldri fra eller snur seg bort fra barnet uansett, og det må da være uendelig mye enklere å ha babyen i samme høyde som vasken når man skal bytte bleie. Eller var det noe annet du tenkte på?

Anonymous poster hash: 345d7...05c

Det er kjekt å kunne snu seg, hente en bleie, hva som helst. Med førstemann hadde vi stellebord, med andremann begynte vi med stellematte på gulvet med en gang. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg kjøpte en kommode fra IKEA, fant en på finn.no som så helt ny ut og til under halv pris :)

Får se hva jeg legger på toppen, en stellematte blir det hvertfall :)

Anonymous poster hash: e1aaa...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...