Gå til innhold

Pris på Hills kattefor?


knudz3n

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med det og vet aånn ca pris...

jeg har to kastererte hannkatter som pr dagsdato får friskies for..

jeg fikk med prøveposer på slikt kastertfor. men ingen av pusene ville ha det.

Men tror kanskje det er best at de spiser det da de er kastrert og faren for urinstein/krystallisering er stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet iallefall at en 8,5 kg sekk med Specific FCD (kastratfor) koster 506 kr hos mine foreldres dyrlege. Det varierer sikkert etter hvilket merke du vil ha og hvor du kjøper foret-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull å kjøpe spesialfôr til hannkatter når det finnes vanlig kattemat som også har riktig mineralinnhold. F.eks Matmons koster 83 kroner for 3 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du jo spørre noen som har en kastrat med urinveisproblemer om.... Tror ikke de er spesielt enige i det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E
Bare tull å kjøpe spesialfôr til hannkatter når det finnes vanlig kattemat som også har riktig mineralinnhold. F.eks Matmons koster 83 kroner for 3 kilo.

Det er alt for mye salt i den vanlige kattematen man kjøper på matbutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er alt for mye salt i den vanlige kattematen man kjøper på matbutikken.

Det er for mye salt i baby-maten også, baby-E. I hvertfall i den fra Nestlé. Kjøp fra Småfolk du, den er uten salt. Når det gjelder Matmons, så står det i bruksanvisningen at det har et mineralinnhold som gjør at det også egner seg til kastrerte katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holder meg til C/D fra hills jeg siden etter at vi startet å bruke dette så har vi ikke hatt en eneste tett urinvei (og vi hadde en som var MEGET utsatt for dette), matforbruket har gått ned, mengden møkk som drites ut har gått ned, pelskvaliteten har gått opp og generellt hold har gått opp.

en 10 kg sekk koster rundt 550 kroner her ihvertfall og holder i ca 1 1/2 mnd på våre 4 katter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått en sånn prøve pakke på Hills... Dette ble ikke tatt i mot bra... de liker det ikke i det hele tatt... :sur: de lukter på det å rygger unna...

får vell prøve et annet merke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye mulig de trenger en "omvending"... se om de spiser et for med samme effekt fra en annen leverandør og hvis ikke så lar du rett og slett matskålen stå fremme noen dager til de spiser.

(dog... hvis det går mer en tre dager uten at de spiser så bør du passe på litt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkej, skal ut på jakt etter annet for på mandag da.. så får vi ser hva som skjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen vår er godt fornøyd med for fra Iams. Han bruker en lettvariant, da han la på seg etter kastreringen. Men den skal være egnet for kastrerte katter, ikke bare overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DyneTryne

Siden du har fått alvorlige svar, kan jeg spørre om jeg er den eneste som leste Paris Hilton kattefor? :lol:

Briller er en fin ting :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...