Gå til innhold

Han «eier» fjernkontrollen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ts: Nei, han oppfører seg sånn i flere andre situasjoner også dessverre. Han vil ha kontroll og er altfor glad i å bestemme ting. Så det er noe vi må jobbe med på flere områder i livet. Jeg vet jeg har vært for mild og ettergivende frem til nå, men det er jeg lei av. Nå skal jeg være tøffere med han!Anonymous poster hash: 3e146...793

Jeg hadde aldri flyttet sammen med en sånn fyr, det hjelper ikke deg nå men att du gidder å være i et slikt forhold.

Anonymous poster hash: 8c7cd...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Kan jeg få spørre deg, TS, og vær så snill ikke å ta det ille opp. Er du redd for mannen din, at han skal bli fysisk hvis du motsier ham?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som fattern. Mamma endte opp med kjøpe seg eget tv hun som satt på mitt gamle rom da jeg flytta ut, så hun skulle få se litt på tv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener han med hans tv og hans hus?



Anonymous poster hash: 65a49...dd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener han med hans tv og hans hus?

Anonymous poster hash: 65a49...dd1

Kanskje det er hans penger som står bak tv og hus?

Anonymous poster hash: db01a...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, har du skrevet tråder om utfordringer med mannen din tidligere?

Synes å kjenne igjen en udugelig, egoistisk mann som kun jobber 60%..



Anonymous poster hash: fd1bf...f38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Kanskje det er hans penger som står bak tv og hus?

Anonymous poster hash: db01a...993

Les åpningsinnlegget omigjen, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hans hus og hans TV? Det er en holdning jeg ikke hadde akseptert. Hvis han ikke hadde skjerpet seg etter å ha snakket sammen hadde det vært fristende å flytte ut. Så får han sitte der i sitt hus og se på sin TV.

Er fullstendig enig med deg i at det vitner om mangel på respekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les åpningsinnlegget omigjen, du.

Ts sier ingenting om hvor mye hver av dem har betalt. Godt mulig mannen har betalt klart mest.

Anonymous poster hash: db01a...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Ts sier ingenting om hvor mye hver av dem har betalt. Godt mulig mannen har betalt klart mest.

Anonymous poster hash: db01a...993

Og hva så egentlig? Er man en familie så er det helt på trynet å tenke "mitt" og "ditt" ut i fra hvem som har betalt hva. Det er jo bare oppskriften på katastrofe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts sier ingenting om hvor mye hver av dem har betalt. Godt mulig mannen har betalt klart mest.

Anonymous poster hash: db01a...993

Mannens tv og TS sine barn, da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å konstant bruke tv`n nede. Når du har slått på det dere skal se tar du ut batteriene og når han kommer slentrende og ikke får bytta og han har :klo: seg frem til hvorfor han ikke får skiftet kanal sier du at batteriene er dine.

Så setter du foten ned for hans egoistiske oppførsel. Dere er 3 som bruker den tv`n da og er enige om samme program, vil han se sitt så får han sette seg oppe. Det er en selvfølge.

Det der hadde jeg tatt en langvarig krangel om for det handler om respekt for deg og ungene.



Anonymous poster hash: 20a23...72c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke greit å bare bytte kanal når noen andre ser på TV. Det er jo frekt! Det hadde ikke jeg funnet meg i.

Hvis du ser på et program, så må han respektere det og heller vente på tur eller gå opp for å se på TV. Dere bor jo sammen og deler på ting. Det er ikke slik at han skal ha første rett til Tvn i stua. Ta å snakk med han og si at dette er helt uakseptabelt! :nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva så egentlig? Er man en familie så er det helt på trynet å tenke "mitt" og "ditt" ut i fra hvem som har betalt hva. Det er jo bare oppskriften på katastrofe.

Helt enig, Bor man sammen så er det ikke noe som heter "min tv" min sofa" "mitt kjøleskap" Osv. Det er jo bare en helt latterlig tankegang. Spiller ingen rolle hvem som har kjøpt hva.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa og er slik, født i starten av 60 tallet.

Ta og snakk med han og få han til å innse at han ikke har enerett på tven.



Anonymous poster hash: 97032...f12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøp en ekstra fjernkontroll på Clas Ohlson så du kan bytte tilbake når han kommer og ødelegger moroa for deg og barna? Kanskje han da skjønner hvor dritt han oppfører seg, når han opplever det selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde vi det hos oss også. Selv om mamma jobbet, og begges lønn gikk til fwlles konto, og TVen var betalt fra den kontoen, så var det "pappas TV". Det var også pappas hus, pappas bil, pappas sofa osv.

Det verste eksempelet når det gjelder TVen (som jeg husker) er:

Jeg hadde bursdagsselskap, og ble 8 år (2 klasse). Vi så en film som varte kanskje 30 minutter, av en forestilling klassen hadde hatt (en av fedrene hadde filmet, og hans datter hadde med filmen).

Min far eide på denne tiden alle James Bond-filmene på VHS, så han kunne se dem når han ville.

Min far kom inn i stua, tok fjernkontrollen, slo på en TV-kanal og sa "James Bond begynner nå, dere får finne noe annet å gjøre". Jeg var så flau at jeg trodde jeg skulle grine:-( Heldigvis oppfatta min mor med en gang at dette var kjipt, og ropte oss inn på kjøkkenet for kake.

Anonymous poster hash: baeab...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB over her.

Vi var kanskje halvveis i filmen på 30 min når han bare slo det av.

Anonymous poster hash: baeab...68f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...