Gå til innhold

Slitsomt med folk som drasser med hunden på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

Har aldri med hunden om jeg vet de ikke har sans for hunder!

Må den bli med,får den ligge i ro på gangen med vann og tyggebdn. Jeg lar da virkelig ikke la hunden fomstere rund i sofaer eller ellers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hund, og tar den med på besøk til de jeg vet synes det er greit. Men spør allikevell på forhånd. Det som er litt problematisk er at noen av de andre veninnene mine blir fly forbanna når jeg sier at jeg ikke kan komme etter jobb pga hunden. Spessiellt hun ene klager over at hun aldri ser meg. Hun er ikke redd eller allargisk mot hunder, er oppvokst med hund, hun vil bare ikke ha hunderhår i hjemmet sitt. Men hun gidder aldri å komme på besøk til meg. Disse vennene mine som klager over at jeg ikke komme, er late sofagriser, som NEKTER å komme på besøk til andre. Å da får de bare ha det så godt.



Anonymous poster hash: 096b9...50d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Enten så får du komme på besøk til meg eller så tar jeg med meg hunden min til deg. Jeg lar ikke hunden min være hjemme i timesvis etter den allerede har vært alene hjemme mens jeg har vært på jobb. Jeg kjøpte meg ikke hund for at den skulle ligge hjemme alene. Heldigvis skjønner mine venner det.

Hvorfor kjøpte du hund da, når du lar den være alene mesteparten av dagen? Det synes jeg er om ikke mishandling, så i hvert fall ren egoisme fra din side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alaskan husky, så mao en litt stor type. Jeg forventer på ingen måte at folk skal ha lyst på besøk av huskyen min når de inviterer meg, så jeg spør alltid først. Som regel er det greit, da de fleste jeg besøker kjenner meg og hunden godt, og vet han er en rolig fyr i hus. Men om noen skulle si nei, respekterer jeg jo det. Om jeg da har vært på jobb hele dagen og mannen ikke er hjemme, så får det enten vente noen timer (om det bare er et lite kaffebesøk) så jeg rekker å lufte og kose med han, eller om vi kan utsette det til en annen dag.

Folk er hjertlig velkommen til meg, de vet jeg har hund og at han er der. Er det folk som er litt ukomfortabel med han, så dør han ikke av å måtte ligge på gulvet noen meter fra sofaen eller kjøkkenet istedet for å ligge i sofaen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at de tar den "hunden er barnet mitt, om den ikke er velkommen vil jeg ikke komme"-tonen. Altså blir veldig fornærma.

Man kan jo ikke bare kutte kontakten med nær familie og venner heller, pga uenighet med hunden. Da biter jeg det heller i meg og prøver å skyve hundeirritasjonen bort. Har ikke så mange mennesker i livet mitt at jeg bare kan drite i de som ikke vil besøke meg.

Jeg syns det blir for voldsomt med de som behandler hunden som et barn. Vel, sitt hjemme hele dagen med hunden da. Skal alle stå på sitt og si "får jeg ikke ha med hunden, kommer jeg ikke" blir det lite sosial omgang, for å si det sånn.

Skjønner ikke at folk vil lage seg selv så handicappet i hverdagen, at de ikke kan gjøre noe på ettermiddagen uten den forbanna hunden.



Anonymous poster hash: 6277e...dc2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten får du komme på besøk til meg eller så får du bli hjemme med hunden din. Hunden DIN. Den er ikke min, hadde jeg ønsket å ha hund i huset mitt hadde jeg kjøpt meg en selv.

Så du reiser heller ikke på besøk til folk med hund? Jeg reiser ikke på besøk etter jobb uten hunden MIN nei. Heldigvis kjenner mine venner min hund og spør alltid om VI vil komme på besøk (jeg og hunden). Vi kjenner hverandre tydeligvis ikke i virkeligheten for ingen av mine venner har den holdningen du representerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kjøpte du hund da, når du lar den være alene mesteparten av dagen? Det synes jeg er om ikke mishandling, så i hvert fall ren egoisme fra din side.

Hunden min har det supert, men som de aller fleste hunder må han være hjemme mens jeg er på jobb. Da sover han og har det veldig bra, om ikke optimalt. Men etter jobb er hunden min første prioritet og derfor går jeg ikke fra han. Hvis det er dyremishandling i dine øyne så er vi mange dyremishandlere her i verden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Så du reiser heller ikke på besøk til folk med hund? Jeg reiser ikke på besøk etter jobb uten hunden MIN nei. Heldigvis kjenner mine venner min hund og spør alltid om VI vil komme på besøk (jeg og hunden). Vi kjenner hverandre tydeligvis ikke i virkeligheten for ingen av mine venner har den holdningen du representerer.

Du diskuterer det vel først med hunden din før du eventuelt takker ja til å komme på besøk? :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du diskuterer det vel først med hunden din før du eventuelt takker ja til å komme på besøk? :ironi:

Du hadde ingenting mær å komme med, nei? Da er det vel best at du står over diskusjonen, eller hva?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hunden min har det supert, men som de aller fleste hunder må han være hjemme mens jeg er på jobb. Da sover han og har det veldig bra, om ikke optimalt. Men etter jobb er hunden min første prioritet og derfor går jeg ikke fra han. Hvis det er dyremishandling i dine øyne så er vi mange dyremishandlere her i verden.

Det er slett ikke sikkert hunden har det supert. Den kan ha blitt apatisk over å være overlatt til seg selv i mange timer hver dag. Hva er programmet etterat du er kommet hjem?

Jeg synes ingenting om at hunder eller katter for den saks skyld skal holdes inne halve døgnet, uten mulighet for mosjon.

Du svarte ikke på hvorfor du har anskaffet deg hund.

Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en alaskan husky, så mao en litt stor type. Jeg forventer på ingen måte at folk skal ha lyst på besøk av huskyen min når de inviterer meg, så jeg spør alltid først. Som regel er det greit, da de fleste jeg besøker kjenner meg og hunden godt, og vet han er en rolig fyr i hus. Men om noen skulle si nei, respekterer jeg jo det. Om jeg da har vært på jobb hele dagen og mannen ikke er hjemme, så får det enten vente noen timer (om det bare er et lite kaffebesøk) så jeg rekker å lufte og kose med han, eller om vi kan utsette det til en annen dag.

Folk er hjertlig velkommen til meg, de vet jeg har hund og at han er der. Er det folk som er litt ukomfortabel med han, så dør han ikke av å måtte ligge på gulvet noen meter fra sofaen eller kjøkkenet istedet for å ligge i sofaen :)

Det er jo blandingsbikkje, så ikke selvsagt at den er stor... Vet om en slik en som er tynn og spinkel, men høy, altså på ingen måte massiv eller "stor" (dog klin gæren mentalt, men sånn går det når an blander ubegrenset)

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke sikkert hunden har det supert. Den kan ha blitt apatisk over å være overlatt til seg selv i mange timer hver dag. Hva er programmet etterat du er kommet hjem?

Jeg synes ingenting om at hunder eller katter for den saks skyld skal holdes inne halve døgnet, uten mulighet for mosjon.

Med andre ord er det kun NAVere som skal få ha hund? Og det på blå resept!!

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Med andre ord er det kun NAVere som skal få ha hund? Og det på blå resept!!

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du reiser heller ikke på besøk til folk med hund? Jeg reiser ikke på besøk etter jobb uten hunden MIN nei. Heldigvis kjenner mine venner min hund og spør alltid om VI vil komme på besøk (jeg og hunden). Vi kjenner hverandre tydeligvis ikke i virkeligheten for ingen av mine venner har den holdningen du representerer.

Nei jeg reiser så absolutt ikke på besøk til folk som må ha hunden sin ved siden av seg hele tiden, hvis jeg kan unngå det. Jeg liker ikke hunder, og selv om det er vanskelig å forstå for enkelte er det sånn jeg har det. Heldigvis er alle mine venner av det oppegående slaget og skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr - så når jeg kommer på besøk til de som har hund blir hunden plassert på et annet rom bak en lukket dør. Null problem for eier, null problem for hund, og så definitivt null problem for meg.

Jeg tenker at dersom folk må ha hunden sin med seg over alt har de et problem. Litt i samme stilen som de som absolutt må sitte ved siden av partneren sin under en bryllupsmiddag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke sikkert hunden har det supert. Den kan ha blitt apatisk over å være overlatt til seg selv i mange timer hver dag. Hva er programmet etterat du er kommet hjem?

Jeg synes ingenting om at hunder eller katter for den saks skyld skal holdes inne halve døgnet, uten mulighet for mosjon.

Du svarte ikke på hvorfor du har anskaffet deg hund.

Jeg har sett på hva hunden min gjør når jeg er borte, vi er 2014. Han spiser opp godisen han får når jeg går, tusler litt rundt og så legger han seg og sover til jeg er hjemme stort sett hver gang. Han lager ikke noe styr når jeg kommer hjem og viser ingen tegn til seperasjoneangst. Igjen så må jeg påpeke at de aller fleste som har hund må gjøre det på denne måten fordi vi må tjene til livets opphold. Som AB nevner, selv om det gikk over hodet på deg, så er det ikke sånn at kun folk som går på NAV har lov til å ha hund. Jeg lurer litt på hva din kompetanse på dette området er siden du er så kritisk?

Jeg fikk meg hund fordi jeg elsker dyr, fordi jeg liker å ha en turkamerat, en varmepute i senga, en å trene triks med og klø på magen. Han er kjempegod og jeg føler at han har ett godt liv sammen med meg. Når jeg kommer hjem fra jobb så går vi en god tur, går i skog og på marker hvor han kan løpe løs om det passer seg sånn. Så lager jeg mat og så finner vi på noe sammen med mine venner eller slapper av hjemme. Går gjerne ett par turer etter jobb eller tar en skikkelig opp ett fjell eller lignende. Vi trener også sammen med andre og sosialiserer med andre som har hund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg reiser så absolutt ikke på besøk til folk som må ha hunden sin ved siden av seg hele tiden, hvis jeg kan unngå det. Jeg liker ikke hunder, og selv om det er vanskelig å forstå for enkelte er det sånn jeg har det. Heldigvis er alle mine venner av det oppegående slaget og skjønner at det er forskjell på mennesker og dyr - så når jeg kommer på besøk til de som har hund blir hunden plassert på et annet rom bak en lukket dør. Null problem for eier, null problem for hund, og så definitivt null problem for meg.

Jeg tenker at dersom folk må ha hunden sin med seg over alt har de et problem. Litt i samme stilen som de som absolutt må sitte ved siden av partneren sin under en bryllupsmiddag.

Mitt hjem er min hunds hjem og selv om det er vanskelig å forstå for enkelte betyr det at jeg ikke stenger han inne på ett rom fordi jeg får besøk. Heldigvis er mine venner av det oppegående slaget som forstår at selv om det er forskjell på mennesker og dyr så fortjener hunden å få tilbringe tid med flokken sin. Null problem for meg, null problem for hunden å oppføre seg fint og null problem for mine venner når de er på besøk.

Jeg tenker at dersom folk er så redde for hunder at de ikke kan være i samme rom som en så har de ett problem. Heldigvis finnes det terapi for slikt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sånne hundefolk som ikke kan la bikkja være alene hjemme er verre enn foreldre som bare MÅ ha ungene med overalt. Bikkja KAN nemlig være hjemme alene, unger trenger barnevakt. Det er forresten kanskje løsningen, få barnevakt til bikkja slik som andre foreldre må...?



Anonymous poster hash: 75477...459
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt hjem er min hunds hjem og selv om det er vanskelig å forstå for enkelte betyr det at jeg ikke stenger han inne på ett rom fordi jeg får besøk. Heldigvis er mine venner av det oppegående slaget som forstår at selv om det er forskjell på mennesker og dyr så fortjener hunden å få tilbringe tid med flokken sin. Null problem for meg, null problem for hunden å oppføre seg fint og null problem for mine venner når de er på besøk.

Jeg tenker at dersom folk er så redde for hunder at de ikke kan være i samme rom som en så har de ett problem. Heldigvis finnes det terapi for slikt.

Mitt hjem er også mine katters hjem (og mine barns..), likvel aksepterer og respekterer jeg at ikke alle ønsker at jeg skal ta med kattene (eller ungene) på besøk, at de ikke liker katter (eller unger) er allergiske eller redde for katter (og ev unger..). Heldigvis har jeg hatt vett til å velge venner med tilsvarende holdninger og respekt....

Anonymous poster hash: 75477...459

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hundene ikke klarer å være hjemme alene, evt stå i bånd i hagen hos dem man er i besøk til (om det er et kortere besøk), så mener jeg at hunden ikke er godt nok oppdradd. Gjester med hund må i tillegg ta hensyn dersom verten ikke er glad i hunder, har katter, barn eller noe annet som gjør at det ikke alltid er like greit med hund på besøk.
Neste gang når du inviterer til besøk så får du presisere i telefonen/på sms at du ikke ønsker at de tar med hunden sin og forklarer hvorfor. Om de likevel tar den med, så ber du de pent ha den i bånd utenfor siden du på forhånd ga beskjed om at det ikke var ok med hund. I tillegg bør du kreve erstatning dersom hundene skulle ødelegge noe (f.eks riper i dører på grunn av kloring, rensing av sofa dersom hunden hele tiden roter i sofaen og røyter…).

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Med andre ord er det kun NAVere som skal få ha hund? Og det på blå resept!!

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

Kunne du forklare hva du mener med dette? Jeg har ikke skrevet noe som helst om NAV. Jeg er ikke kjent med NAV-systemet og eventuelle rettigheter folk kan ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...