Gå til innhold

Forferdelige sannheter om Oslo. Uff!


maskineple

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror heller løsningen er å tvinge kommunene til å ta imot flere som har fått opphold. Da samles ikke alle i Oslo slik at situasjonen blir som i Grorud.

Slik som verden er nå syns jeg det ikke er et alternativ å ta imot færre. Det blir rett og slett flaut. Vi må heller ta dem imot bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ønsket utvikling som vi har stemt frem.

At Oslo blir en utrivelig og farlig by med hatsk anti-vestlig stemning har vi oss selv å takke.

Det er ikke lenge til vi nordmenn er i mindretall i vår egen hovedstad slike etniske briter er i mindretall i London.

En kjent amerikansk journalist mener Europa er under en invasjon :

http://www.aftenposten.no/kultur/Kaller-var-tids-innvandring-for-en-invasjon-7390670.html

Den kjente amerikanske journalisten Christopher Caldwell mener Europa må gi avkall på velferdsstaten for å takle massiv innvandring.

- Ulemper og fordeler med innvandring varierer, avhengig av dem som kommer, hvilket land de kommer til, og tiden. Det er vanskelig å generalisere, men her er to faktorer: Et land bør ikke slippe inn flere innvandrere enn man føler det kan romme, og et land må ta skritt for å sikre at innvandrere assimileres i den nasjonale kulturen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg selv på Furuset og har aldri opplevd dette! Noe overdrevet? Jeg har da fremdeles blondt hår og skinke på skiva!

Hvor kommer all denne skremselspropagandaen fra? Jeg kjenner meg ikke igjen!!

Anonymous poster hash: 5da58...412

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke at de samles, de mobber jo folk uten grunn.

Det er jo liksom en grunn til at de Etnisk Norske flytter VEKK, i rekordmengder! Slikt vil det skje uansett...

Vi kan heller ikke rydde opp for muslimer hver gang de vil drepe hverandre i sine egne land...Vi kan liksom ikke bare importere dem HVER gang de vil starte en eller annen krig.

Jeg tror Poserose mente at innvandrer i Oslo må "spres" i mye høyere grad. I I dag bor jo "alle" i Groruddalen pga boligpriser og at der et miljø hvor de passer inn og føler seg velkommen. Det er politikerne som må ta ansvar for å få bygger rimelige boliger i andre områder av hovedstaden.

Ehm.. dessuten. Afghanerne begynte å flykte da USA invaderte landet. Palestinerne flykter fra Israel. Og nesten alle flykter til nabolandet, det er et fåtall som faktisk kommer til Europa. Libanon har tatt i mot over en million syrere. EN MILLION.

Vil også legge til islamister og muslimer er to vidt forskjellige ting. Les deg litt opp.

Anonymous poster hash: dc6a3...c9f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke at de samles, de mobber jo folk uten grunn.

Det er jo liksom en grunn til at de Etnisk Norske flytter VEKK, i rekordmengder! Slikt vil det skje uansett...

Vi kan heller ikke rydde opp for muslimer hver gang de vil drepe hverandre i sine egne land...Vi kan liksom ikke bare importere dem HVER gang de vil starte en eller annen krig.

Det er selvfølgelig ikke greit med mobbing. Men jeg tror problemet ville vært mindre om de ble spredt mer utover i landet fra starten.

"De" som kommer hit startet ikke en krig. De jobbet og levde sitt vanlige liv helt til noen plutselig bestemte seg for å begynne å bombe nabolaget og fordømme det de tror på. Så de måtte flykte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller løsningen er å tvinge kommunene til å ta imot flere som har fått opphold. Da samles ikke alle i Oslo slik at situasjonen blir som i Grorud.

Slik som verden er nå syns jeg det ikke er et alternativ å ta imot færre. Det blir rett og slett flaut. Vi må heller ta dem imot bedre.

På Grorud*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg selv på Furuset og har aldri opplevd dette! Noe overdrevet? Jeg har da fremdeles blondt hår og skinke på skiva!

Hvor kommer all denne skremselspropagandaen fra? Jeg kjenner meg ikke igjen!!

Anonymous poster hash: 5da58...412

1. Du er utlending

2. Du bor i det rike, "etnisk norske" strøket på Furuset.

Jeg regner med at du ikke er helt uviten da det har vært ekstremt mye i media om Grorud og utlendinger i mange, mange år nå.

Anonymous poster hash: c0678...9b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om Grorud, men jeg synes generelt at innvandring er berikende. På arbeidsplassen min er det utrolig mange søte og gebrokkent snakkende folk og det er gøy å være deres kollega. I går i snøkaoset på Gardermoen gikk jeg inn på bønnerommet for å hvile meg, var bare meg og to mullaer der, og de var så snille og vennlige, ga meg nøtter og vann mens vi okket oss over kaoset utenfor.

Anonymous poster hash: 3ac7b...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller løsningen er å tvinge kommunene til å ta imot flere som har fått opphold. Da samles ikke alle i Oslo slik at situasjonen blir som i Grorud.

Slik som verden er nå syns jeg det ikke er et alternativ å ta imot færre. Det blir rett og slett flaut. Vi må heller ta dem imot bedre.

Den beste løsningen, slik jeg ser det, var om de som ønsker den innvandringen vi har og har hatt til Norge selv flyttet til Groruddalen, sendte barna sine på nevnte skoler og selv sørget for integrering på den måten. Det er lett å se en annen vei når en selv har utfordringene på god avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorud har jo fått et skikkelig løft de siste årene. Vet om flere etnisk norske familier som flytter dit for tiden og trives kjempegodt. Trenger ikke være vanskeligere enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med salami på brødskiva blir alltid nevnt i denne "debatten". Det har skjedd en gang, men blir nevnt hver gang. Barn mobber de som er annerledes. På samme måte som en brun gutt ville ha blitt mobbet om han gikk på skole på bygda. Betyr ikke at det er greit, det er selvfølgelig veldig trist. Men å skulle stoppe all innvandring pga det, er å ta i litt.

Dessuten bor jeg selv i Groruddalen, og trives kjempegodt. Tull at ingen snakker norsk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den beste løsningen, slik jeg ser det, var om de som ønsker den innvandringen vi har og har hatt til Norge selv flyttet til Groruddalen, sendte barna sine på nevnte skoler og selv sørget for integrering på den måten. Det er lett å se en annen vei når en selv har utfordringene på god avstand.

Jeg bor i Oslo øst og nordmenn er en minoritet der jeg jobber, så vil ikke si jeg har det på veldig lang avstand. Har riktig nok ikke barn enda. Jeg ser heller ikke en annen vei, jeg presenterte et alternativ til å slutte å ta inn asylsøkere som muligens kunne funket bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...