Gå til innhold

Kvinner passer ikke som ledere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De tåler ikke kritikk eller å bli tillagt intensjoner og motiver de ikke har så det resulterer nesten bestandig i fryktkultur og dårlige arbeidsforhold.

Anonym poster: b18eeca6d44111ee4ff36a2c307135e1

Etter mange hissige svar i denne tråden så har du jo nesten bevist det og.

Anonym poster: 4fd4fae3948e755682eadc831931d000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, så når man tar opp et samfunnsproblem så er man en kvinnehater? Eller slik som Gia antyder, at da er man en nazi? Om jeg tok opp et kritikkverdig forhold på en arbeidsplass, ville jeg vært bråkmaker da? De fleste innleggene her bekrefter faktisk det som TS skriver.

Anonym poster: b18eeca6d44111ee4ff36a2c307135e1

Leste du hva jeg skrev?

Kom med en konkret problemstilling da, og ikke en som stigmatiserer halve verdens befolkning.

En kvinne som er en dårlig sjef er ikke en dårlig sjef i kraft av å være kvinne, men i kraft av å ikke indeha de rette egenskabene.

Mange kvinner ER dyktige ledere. Jeg har jobbet for mange slike.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet under mange sjefer.

Flere av dem har måttet gå, fordi de ikke skjøttet sin stilling skikkelig. Det interessante er at det har vært nokså jevn blanding hva angår kjønn, men av de som ikke har sagt opp selv, var alle faktisk menn.

Er ikke det lidt rart, ts?

Tja, det jeg tenker om det er at man får tre måneders karantenetid på nav dersom man sier opp selv, men dersom man blir oppsagt kan man søke nav etter 30 dager.

Det er nok forklaringen min gode venn.

Forøvrig en annen litt morsom historie, vet dere hvem tidligere likestillingsombud som het yssen. Hun var svært imot mannlige ledere, hun mente at kvinner er og var de beste sjefene. - Og alle kjenner til fortellingen om gerd liv valla og yssen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det jeg tenker om det er at man får tre måneders karantenetid på nav dersom man sier opp selv, men dersom man blir oppsagt kan man søke nav etter 30 dager.

Det er nok forklaringen min gode venn.

Forøvrig en annen litt morsom historie, vet dere hvem tidligere likestillingsombud som het yssen. Hun var svært imot mannlige ledere, hun mente at kvinner er og var de beste sjefene. - Og alle kjenner til fortellingen om gerd liv valla og yssen...

Dette har ingen ting med saken å gjøre, Waco. Jeg snakker om ledere som ikke fikk fortsette i jobben fordi de ikke klarte å udføre den tilfredsstillende. Ingen av disse gikk videre til nav, så vidt jeg ved.

Av de kvinnelige sjefer jeg nevnte, forholdt det seg slik at de faktisk ikke blev bedt om å fratrede.

Du leser ikke hva jeg skriver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Forøvrig en annen litt morsom historie, vet dere hvem tidligere likestillingsombud som het yssen. Hun var svært imot mannlige ledere, hun mente at kvinner er og var de beste sjefene. - Og alle kjenner til fortellingen om gerd liv valla og yssen...

Yssen har aldri vore likestillingsombod, kvar tek du det frå? Og at det oppsto ei konflikt mellom Yssen og Valla har vel ingenting med om dei var kvinner å gjere? Det oppstår konflikter kvar einaste dag, og det er måten dei vert handtert på som er avgjerande, ikkje kva kjønn dei er mellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg satser og tror at det bare ett tulle innlegg, som leter etter oppmerksomhet (og ja, gratulerer du fikk den). Jeg er fylkesleder for ett ungdomsparti, og er kvinne.

Jeg ble nominert av valgkomiteen, ut ifra hvordan de vet hva jeg er god for.

Kjønn har ingenting å si, uansett om det hadde vært en kvinne som hadde lagd innlegg, bare fra den andre siden; "Menn passer ikke som ledere" så hadde det vært like dumt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Enig med TS.

Manuela Ramin Osmundsen er et skoleeksempel på dette.



Anonymous poster hash: 4dcb8...dda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med TS.

Manuela Ramin Osmundsen er et skoleeksempel på dette.

Anonymous poster hash: 4dcb8...dda

kim jong 2, muammar al-quaddafi, omar al-bashir sier seg uenig! :)

Anonymous poster hash: d70a7...49a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Kvinner funker faktisk som ledere de også. Finnes mange dyktige kvinner. Personlig kan jeg godt ha en kvinne som leder. Ser ingen grunn til at de skal være noe dårligere enn menn. Hadde vært kjempestilig med en dame som var fotballtrener for eksempel. Et typisk mannsdominert yrke, men det skader ikke å få inn flere ledere av motsatt kjønn. Idioter finnes det uavhengig av kjønn. Vil ikke påstå at damer er overrepresentert her. Faktisk vil jeg være så dristig å si at kvinnelige ledere er sexy! Bare slenger et kompliment ut i luften. Håper ikke noen blir fornærmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles driver folk på med det der "Kvinner tjener mye mindre enn menn for samme stilling"

Hvorfor finnes det så få kvinnelige sjefer? Tja, kanskje fordi kvinnene ikke utdanner seg like mye, har like lang ansiennitet, og rett og slett ikke er kvalifiserte til de øverste leder-stillingene? Eller skal man ansette kvinner bare fordi dem er kvinner?

Kjønnskvotering er sannsynligvis en av de mest dødfødte metodene som er innført på dette området. Dette gjør det bare enda vanskeligere for de kvinnfolka som faktisk er kvalifiserte, og som klarer å kjempe seg opp og frem i samfunnet. Dersom en kvinne ansettes til en viktig stilling, så vil hennes autoritet og legitimitet for alltid bli undergravet av anklager om at hun utelukkende ble ansatt fordi hun er en kvinne. Hvorvidt hun faktisk var den aller beste kandidaten er ikke relevant, for hun aldri vil klare å bevise dette. Dessuten er jo dette veldig nedlatende. Med kvotering virker det jo som at alle kvinner egentlig er dårligere kvalifisert enn menn, og ikke klarer å få visse stillinger på egen hånd uten å bli kvotert inn....



Anonymous poster hash: 393d5...013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en patetisk kvinnehater som er redd for at tissen sin skal krympe hvis han må forholde seg til kvinnelige autoritære. Dakar........

:skratte:

Anonymous poster hash: 5d6a7...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

herreguuuud jeg er så lei dere som alltid generaliserer. Er det fordi du mangler noe mellom ørene??

ALLE KVINNER ER HELT LIKE og alle menn er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...