Gå til innhold

Min kjæreste er en del eldre...vil vente med å få barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er sammen med en mann godt over 40, jeg er selv snart 30. Vi har vært sammen i 5 år, og har snakket om barn de siste to årene. Men han blir ikke klar, i hans øyne "haster det ikke". Det står ikke på penger - alt det praktiske er på plass. Han sier han vil ha barn, men han blir aldri klar. Kanskje han ikke tørr å si han ikke ønsker barn? Jeg ønsker barn nå, og vil gjerne ha barn med ham. Føler forholdet ellers er solidt. Men hva kan jeg gjøre? Jeg tørr ikke stille et ultimatum heller. Er redd for at han velger meg bort, og jeg vil ikke miste han.

Noen råd?



Anonymous poster hash: 02689...415
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel hvis du virkelig vil ha barn så må du simpelthen våge å ta det opp, selv om du risikerer å miste ham. Er det et alternativ for deg å aldri få barn så lenge du blir med ham? Hvis ikke må du virkelig stille disse spm.



Anonymous poster hash: b0c2b...529
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med ab over. Ta det opp med ham, si at du vil ha barn og selv om han syns at han fortsatt har god tid til det, så begynner det faktisk å haste litt for deg. Kanskje han ikke helt har tenkt over at selv om han i teorien kan få barn resten av livet, så er det ikke sånn for kvinner?



Anonymous poster hash: bb899...bcb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan enda få barn i mange år fremmover. MEN....jeg tenker jo litt på at dersom feks han ikke ønsker barn, og du skal ut på markedet og finne en ny mann å få barn sammen med, så begynner det jo kanskje å haste litt. Jeg tenker jo at den prosessen gjerne kan ta ett par år for å finne noen man liker. Så er det jo greit å finne ut sammen om man passer sammen, ect. Da kan årene kanskje begynne å løpe i fra deg.

Du er derfor nødt til å stille deg selv spm:

Hva er viktigst i livet ditt? Å få barn, eller å være sammen med din mann?

Hva er du villig til å ofre bort? Om du vil ha din mann, så må du kanskje velge bort barn ( om man ikke vil ha barn). Om du vil ha barn, så må du kanskje velge bort han ( om han ikke vil ha barn).



Anonymous poster hash: a4387...9d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Hvis han er godt over 40 og ennå ikke klar, blir han aldri klar...

Mannen min er også eldre enn meg, og i 40-årene. Hadde ikke han vært klar hadde jeg måttet finne noen andre. Jeg har gjort det klart for han at jeg syns nærmere 50 er for gammelt for å få barn (for oss), og kunne dermed ikke ventet flere år på at han skal late som han blir klar.

Snakk om det. Gjør han klar over farene ved å bli gammel far. Kan det hende at han rett og slett ikke tør innrømme at han ikke vil ha barn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn deg en annen, han er for gammel.

Anonymous poster hash: 3ec56...976

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan legge til at jeg ville tatt den samtalen snart. Slik Ciegus nevner, så er det stor sannsynlighet for at han aldri vil ha barn. Han er voksen nok til å vite hva han vil, og dersom han er en av dem som bare utsetter og utsetter og ikke innser hva han ville hatt til det er for sent, så er det hans problem og ikke ditt.

Du har fortsatt tid til å få barn, men prosessen å finne den rette mannen og komme dit hvor barn er et tema er mye lengre, og den har du ikke all verdens tid til.



Anonymous poster hash: b0c2b...529
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Artistina

Hvis man er over 40 år så sitter man ikke og venter på å "bli klar" for å få barn. Hvis man VIL ha barn så innstiller man seg på å få barn ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette forstår jeg ikke. Med å bli "klar for å få barn" forstår jeg at man vil være ferdig med utdanning, har det materielle på plass, og føler seg moden nok.

Og dette virker det som dere har på plass. Han kommer ikke til å bli klar uten videre tror jeg. Du må sette noen klare krav, og be ham begynne å forberede seg på å bli far.

Anonymous poster hash: 9ec63...d47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke klar overhodet(og det gjelder for alltid), og, menn på 40 har slettes ikke like god fertilitet som i 20/30år. Den synker akkurat som hos kvinner.

Jeg ville vel gitt ham litt tid på å tenke gjennom saken og så endt forholdet ganske kjapt om han ikke kunne komme med et klart svar.

Med hans alder kan det ta endel år med prøving, det burde han være klar over. bSlik at den dagen han endelig blir klar kommer ikke nødvendigvis det barnet han har ventet på - hverken nå eller da - men spesielt ikke om han skal vente lenge.



Anonymous poster hash: 9b477...c07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt til ham at jeg er klar for og ønsker barn nå, så jeg kommer til å slutte med prevensjon og starte prøvingen. Så latt det bli med det, la ham tygge litt på den for seg selv. Så er han enten med, eller vil ta opp at han er uenig. Sånn gjorde jeg med min mann. Han hadde neppe noengang selv kommet til et punkt hvor han aktivt ønsket seg barn, det var ikke noe han tenkte på. Men siden jeg ville ha barn, så ble han med på den reisen, og er glad for at vi har dem.

Noen må ta lederskapet, og det trenger ikke være han. Du kan si fra at du vil ha barn, og hvis han da velger å være med deg, så blir han far.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle de andre :) og vil legge til at min mann ble ikke klar for å få barn før han fikk en nyfødt gutt i armene ;) og da ble det den største helomvenningen jeg har sett, for han er mer tussete rundt guttungen enn hva jeg er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt til ham at jeg er klar for og ønsker barn nå, så jeg kommer til å slutte med prevensjon og starte prøvingen. Så latt det bli med det, la ham tygge litt på den for seg selv. Så er han enten med, eller vil ta opp at han er uenig. Sånn gjorde jeg med min mann. Han hadde neppe noengang selv kommet til et punkt hvor han aktivt ønsket seg barn, det var ikke noe han tenkte på. Men siden jeg ville ha barn, så ble han med på den reisen, og er glad for at vi har dem.

Noen må ta lederskapet, og det trenger ikke være han. Du kan si fra at du vil ha barn, og hvis han da velger å være med deg, så blir han far.

Støtter denne. Jeg hadde gjort det samme, selvfølgelig med helt åpne kort. Min trengte heldigvis bare noen få timers betenkningstid da jeg slapp nyheten om at jeg synes det var på tide at vi startet prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er allerede for gammel syns nå jeg... Sier som flere over her, fortell at du nå slutter med prevensjonen. Og om han fremdeles etter et halvt års tid trekker på seg kondom så får du pakke sakene dine og avslutte forholdet. Med mindre det er viktigere for deg å være sammen med ham enn å få barn, selvfølgelig.



Anonymous poster hash: d1e7e...1ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...