Gå til innhold

Reisevei til føden, hva med far?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har en drøy totimers kjøretur til føden, sannsynligvis i ambulanse, med hva da med far? Vi er avhengige av å få familie flydd til vårt bosted som kan ta seg av det barnet vi allerede har mens vi er på sykehuset og de er også avhengige av vår ene bil for å bringe/ hente barnet i barnehagen og handle mat. Er det slik at far har muligheten til å bli med mor i ambulansen på vei til føden eller må han ordne seg med egen transport?

Anonymous poster hash: 60952...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MIn erfaring er at det er best om faren kjører egen bil i følge med ambulansen. Da har dere bil til hjemveien også. :)



Anonymous poster hash: 39540...d78
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan alltids ta buss tilbake for å hente bilen til hjemreisen så det ser vi ikke som noe problem. Det er ikke lengre enn at han kan ta buss tilbake på kvelden før hjemreise og hente meg og babyen med bil dagen etter og som sagt så er besteforeldrene helt avhengig av vår i det tidsrommet. Utfordringen vår blir å få han til føden for å ta buss den veien gir vel liten garanti for å få vært med på fødselen :)

Anonymous poster hash: 60952...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan alltids ta buss tilbake for å hente bilen til hjemreisen så det ser vi ikke som noe problem. Det er ikke lengre enn at han kan ta buss tilbake på kvelden før hjemreise og hente meg og babyen med bil dagen etter og som sagt så er besteforeldrene helt avhengig av vår i det tidsrommet. Utfordringen vår blir å få han til føden for å ta buss den veien gir vel liten garanti for å få vært med på fødselen :)

Anonymous poster hash: 60952...688

Et spørsmål: Hvorfor antar du at du blir fraktet til sykehus i ambulanse? De fleste reiser jo inn på egenhånd.

Anonymous poster hash: 1b0ef...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg hadde en fødsel med komplikasjoner forrige gang som kan medføre fare for barnet om det skulle bli født på strekningen i personbil med bare meg og mannen til stede. Derfor fraktes jeg i ambulanse slik at vi hvertfall har den kompetansen rundt oss, men det gunstigste vil selvfølgelig være å føde på sykehuset.

Anonymous poster hash: 60952...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din kan være med deg i ambulansen.

Ang eldre barn så bør dere alliere dere med venner, evt naboer, hvis familien bor langt unna. Starter fødselen på natta eller et annet ugunstig tidspunkt så har du noen i umiddelbar nærhet som tar seg av søsken til famlien din rekker å komme frem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar :) Og vi har selvfølgelig ordnet oss med midlertidig barnepass hos venner frem til besteforeldrene kommer :)

Anonymous poster hash: 60952...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "flyttet inn" til en venninne i byen en uke før termin.

Far kom ned dit tre dager før termin.

Da hadde vi ordnet barnevakt hjemme.

Andre gangen bodde vi på hotell dagene før termin, så slapp vi stresset med å måtte haste av gårde i full fart.

Jeg blir så fort bilsyk så jeg hadde veldig lite lyst til å ligge i en ambulanse i tre timer på svingete veg :P

Anonymous poster hash: f71d4...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "flyttet inn" til en venninne i byen en uke før termin.

Far kom ned dit tre dager før termin.

Da hadde vi ordnet barnevakt hjemme.

Andre gangen bodde vi på hotell dagene før termin, så slapp vi stresset med å måtte haste av gårde i full fart.

Jeg blir så fort bilsyk så jeg hadde veldig lite lyst til å ligge i en ambulanse i tre timer på svingete veg :PAnonymous poster hash: f71d4...54d

I teorien så kan du jo bli boende borte fra hjemme i fjorten dager da?

Anonymous poster hash: 774e4...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

MIn erfaring er at det er best om faren kjører egen bil i følge med ambulansen. Da har dere bil til hjemveien også. :)

Anonymous poster hash: 39540...d78

pleier man å bruke ambulansen til det?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...