Gå til innhold

Hva tenker dere om et bryllup litt uten om det vanlige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har lite penger, men vil veldig gjerne gifte oss. Brudekjolen har jeg laget selv og han har en fin dress. Så akkurat det er i boks.

 

Vi skal gifte oss på tinghuset, og lurer på hva dere synes om at familie og venner blir invitert til en resteurant etterpå, der de må betale for maten selv? Høres jo ille ut, men vi skal understreke at dette er gaven til oss. At de betaler mat selv.

 

Etterpå tenkte vi å leie et lokale der vi byr på kaker og drikke :)

 

Mine venner synes dette er en veldig god plan, men hva ville dere tenkt?



Anonymous poster hash: fdf91...877
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er venner og familie det er snakk om. De deler nok denne dagen med dere med glede! :) kjør på! Syns det var en fin plan.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg hadde vist på forhånd at jeg måtte betale for min egen mat så hadde jeg syntes det var helt greit :) Om jeg kjøper gave eller betaler for en middag spiller ingen rolle for min del. Bare vær tydelig med det i innbydelsen slik at ingen blir overrasket når de står i resturanten :)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er venner og familie det er snakk om. De deler nok denne dagen med dere med glede! :) kjør på! Syns det var en fin plan.

Åh, så gøy at du synes det :) Vi har ikke penger til ringer, får bare ta på oss noen juksegreier  :fnise:

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge jeg hadde vist på forhånd at jeg måtte betale for min egen mat så hadde jeg syntes det var helt greit :) Om jeg kjøper gave eller betaler for en middag spiller ingen rolle for min del. Bare vær tydelig med det i innbydelsen slik at ingen blir overrasket når de står i resturanten :)

Ja, hehe, det skal stå klart og tydelig :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Åh, så gøy at du synes det :) Vi har ikke penger til ringer, får bare ta på oss noen juksegreier  :fnise:

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

Dere trenger ikke ringene. Vi giftet oss på tinghuset uten ringer og det var ikke noe problem under seremonien

Anonymous poster hash: bdef8...ed0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så gøy at du synes det :) Vi har ikke penger til ringer, får bare ta på oss noen juksegreier  :fnise:Anonymous poster hash: fdf91...877

Går nok helt supert :) dere har riktig fokus mener jeg. Dere vil gifte dere og dele dagen med de nærmeste, da har dere bryllup da :) alt det andre er ikke så nøye med. Skikkelige ringer kan man jo alltids kjøpe siden om man får lyst og råd.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ja, hehe, det skal stå klart og tydelig :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

 

 

Da ser jeg ikke noe problemer med det i det hele tatt :) Lykke til! Håper dere får en super feiring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker dere altså  :blomst: Takk for gode ord!



Anonymous poster hash: fdf91...877
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fint ut! Så sant man vet om det fra før av, vel og merke. Men dere må nok regne med at folk føler press til å kjøpe gaver likevel. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt ok for meg! Men jeg hadde nok kjøpt gave uansett!



Anonymous poster hash: 038e4...892
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fint ut! Så sant man vet om det fra før av, vel og merke. Men dere må nok regne med at folk føler press til å kjøpe gaver likevel. 

Ja, akkurat det har jeg tenkt på. Men det blir nok ikke store gjengen vi ber, og vi skal presisere at de ikke skal kjøpe gaver. Da føler vi jo oss bare dum, og tenk de andre gjestene som da evt. ikke har med noe, men så er det noen som har. Nei, ingen gaver! De kan heller skrive noen fine ord til oss :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres koselig ut.

Ingen evigvarige taler, timevis med vente-smalltalk mens brudeparet fotograferes fra alle tenkelige og utenkelige vinkler et times spasertur inni skauen, ingen kleine selskapsleker heller formoder jeg?

 

Høres ut som et bryllup jeg kan like.



Anonymous poster hash: 92d51...6cc
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres koselig ut, synes jeg. Det er jo kjærligheten som er det viktigste.

Vi valgte ''tradisjonelt'' bryllup (bortsett fra lokale og slikt, kanskje..), men intimt med få gjester. Men alle er jo forskjellige, og jeg synes det er kjempefint at ikke alle lager kjempestor fest og føler se presset til å gå ut med 100vis av tusener til bryllupet sitt. Lykke til, det blir nok en superflott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_frisk

Høres trivelig ut. Jeg hadde blitt glad for å bli invitert og hadde vært glad på deres vegne for at dere valgte å gifte dere til tross for økonomien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo si at gaven er at gjestene betaler middagen deres? 



Anonymous poster hash: 4a6f7...f44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har stram økonomi selv nå, så vi hadde måttet takke nei til å bli med i bryllupet. Men hadde dere vært gode venner av oss/familiemedlemmer så hadde dere selvsagt fått gave.



Anonymous poster hash: 767b2...807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dere kan jo si at gaven er at gjestene betaler middagen deres? 

Anonymous poster hash: 4a6f7...f44

 

Ja, det er det vi skal :) At de betaler sin egen middag, altså

Anonymous poster hash: fdf91...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har stram økonomi selv nå, så vi hadde måttet takke nei til å bli med i bryllupet. Men hadde dere vært gode venner av oss/familiemedlemmer så hadde dere selvsagt fått gave.

Anonymous poster hash: 767b2...807

 

Jeg vet at alle som skal i bryllupet har mer enn god nok råd, så de synes nok det er greit å betale for sin egen middag. Det er gave nok, de skal ikke føle at de må gi oss noe annet en det :)

Anonymous poster hash: fdf91...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Syns det høres bra ut jeg, så lenge det er klart for gjestene at de betaler maten selv :) Alle trenger ikke ha dyre bryllup til mange tusenlapper, løsningen dere høres koselig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...