Gå til innhold

mine foreldre har kanskje gjort noe grusomt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde blitt ekstremt skuffet hvis jeg fikk vite at mine foreldre hadde gjort noe sånt. Jeg er fortsatt skuffet over å få vite at katta vi hadde når jeg var 7 år ble avlivet fordi mamma ikke fant dyrepasser når vi skulle på ferie, når jeg ble fortalt at den var for syk til å leve. Men det ble ihvertfall gjort hos veterinær!

Jeg hadde nok sett annerledes på dem, det ville vært vanskelig å forandre. Om jeg hadde kuttet kontakt med dem kommer an på forholdet vi har, hvor nære vi er og hva annet de bringer til livet mitt. Uansett hadde jeg spurt dem om det var sant. Om de angrer og idag synes handlingen var forferdelig så hadde det vært enklere for meg å leve med det.



Anonymous poster hash: 2eecc...af1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerfar har og avlivet katter som de ikke fikk gitt bort. Tror ikke noen liker å måtte avlive kattunger når de faktisk har katter selv, men det er en nødvendighet.

Der svigers er fra er det ikke vanlig nå pr dags dato å ringe dyrlegen for å avlive kattunger.

Anonymous poster hash: c88fe...093

Og hvor er de fra? Jeg synes ikke ting er greit bare fordi det er kultur å gjøre det slik (ikke at jeg tror at du mener det altså). Det er ingen unnskyldning.

Anonymous poster hash: 2eecc...af1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å glemme en undulat så den døde, er ikke bra. Men det var et uhell, hun sultet den ikke med vilje. Denne hendelsen viser at hun var distre, ikke ond.

Før var det helt vanlig å avlive kattunger selv. Døde de raskt, så var heller ikke dette en grusom handling. Så du skal fortsette å være glad i dine foreldre :) Ikke la din søster ødelegge forholdet mellom deg og dine foreldre. Det virker som om hun har ønsket å sjokkere deg, så hun har sikkert fremstilt disse hendelsene som mye verre enn de var.

Ja, mamma har alltid vært distre.. Mest fjerne personen jeg kjenner.. Hun har til og med prestert å glemme igjen en av ungene sine på hytten en gang vi var på ferie. Ungen var 3-4 år.. Det var vi større ungene som merket at han ikke var med i bilen.. Det kunne gått skikkelig ille, men heldigvis hadde en nabokone funnet han, og servert vafler med hjemmelaget syltetøy!! Men likevel: jeg synes disse historiene er skikkelig vonde å svelge..

Anonymous poster hash: f0346...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det stemmer med kattungene er det en feig og jævlig måte å gjøre det på. Enhver idiot skjønner at dyr ikke dør umiddelbart av å puttes i en sekk sammen med en haug andre dyr og bli slått mot en vegg! Jeg skjønner at man måtte avlive kattunger, men da får man for søren kakke én og én i hodet med en hammer så man vet de dør med en gang. Ikke mishandle dem ihjel fordi man ikke orker å se på.

Uansett, snakk med foreldrene dine. Det er ikke sikkert det er sant, men selv om det er det, så må du tilgi dem dersom de angrer, vet bedre nå og aldri ville gjort noe tilsvarende igjen. Ingen grunn til at dette skal ødelegge forholdet ditt til dem så lenge de har et normalt forhold til empati idag.

Anonymous poster hash: b9e42...9c9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet du noe om omstendighetene rundt disse handlingene? Min mor druknet et kull med kattunger da hun var ung. Fordi de ikke hadde tilgang på veterinær, min mor hadde uansett ikke hatt penger til å betale for avliving.

Anonymous poster hash: d04a0...902

Nei, herregud, alternativet er å avlive kattungene humant istedet for å slå dem ihjel!

De fleste skjønner at før kastrering ble vanlig, måtte kattunger avlives. Men å fundere ut sånne jævlige måter å mishandle dem ihjel på som å drukne dem eller slå dem mot en vegg inni en sekk, er bare sykt.

Man tar én kattunge av gangen og slår den i bakhodet med en hammer eller får en venn med skytevåpen til å blåse hjernen ut på den. Man sikter rett, så vet man at dyret dør umiddelbart.

Å drukne dem eller skade dem litt og litt til de dør derimot... Fy faen.

Anonymous poster hash: b9e42...9c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor putte de i en sekk og denge de mot en vegg?? Det er jo for jævlig, og så ondskapsfullt at jeg virkelig ikke ønsker å ha et sånt menneske som far!! Jeg skjønner at det kan handle om at han ikke ville se.. Men hjelpes..- Skal man ta livet av dyr, så får man vel for faen gjøre det skikkelig, og ikke sette seg selv først?? Jeg har hørt at pappa hjemsøkes av kattungeskrikene, og av tanken på kattemoren som lette etter ungene sine, så jeg tror virkelig at dette var en utrolig dårlig måte å drepe kattunger!!

Anonymous poster hash: f0346...8fb

Sette seg selv først? Hvordan mener du din far satt seg selv først?

Hvorfor han valgte å slå de i veggen? Antakelig fordi det var den eneste løsningen han så akkurat da. Kanskje de ikke hadde råd til å dra til veterinær? Hvis det å slå de ihjel var eneste alternativ så var det det eneste alternativet.

Du skriver at du flyttet hjemmefra for 20 år siden så da går jeg ut fra at du er 35-40 år. Du har i alle disse årene respektert dine foreldre og de har lært deg å behandle dyr fint. Det at de har lært deg å behandle dyr fint underbygger vel i grunn at din far tok det valget han mente var best for disse kattungene. Og det er vel bedre at de ble slått ihjel enn at de måtte leve som villkatter?

Du er altså et voksent menneske som vurderer å kutte kontakt med dine foreldre fordi din mor glemte en undulat og din far slo ihjel kattunger (som mest sannsynlig var den beste løsningen der og da)? Jammen ikke rart det er mange dårlige familierelasjoner hvis det ikke skal mer til for å kutte ut foreldre!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det sier veldig mye om personligheten til disse menneskene. Man glemmer ikke en undulat så den sulter ihjel, og man dreper ikke kattunger på den måten. man tar de evt. til veterinær. Jeg ville vært like sjokkert som TS.



Anonymous poster hash: 46a39...042
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor han valgte å slå de i veggen? Antakelig fordi det var den eneste løsningen han så akkurat da. Kanskje de ikke hadde råd til å dra til veterinær? Hvis det å slå de ihjel var eneste alternativ så var det det eneste alternativet.

Premissfeil. Å slenge kattunger sammen i en sekk og slå dem mot veggen er aldri eneste alternativ. Man kan slå dem humant ihjel ved å kontrollert slå ihjel eller skyte én og én. Helt gratis.

Anonymous poster hash: b9e42...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at du er voksen og at du alltid har ansett dine foreldre som gode mennesker som du har stor respekt for. Hva er det som gjør at du anser de som gode mennesker som du har respekt for? Det må jo være fordi de gjennom hele livet ditt har vært trygge omsorgspersoner for deg, som har tilført gode verdier og vist deg godhet. Det må jo også være fordi de har gitt deg et godt hjem og en god oppvekst.

Og nå har alt dette forsvunnet ut av bevisstheten din? De har plutselig forvandlet seg i dine øyne og du lurer på om du skal kutte de ut på bakgrunn av at moren din glemte en undulat og faren din slo ihjel kattunger. Jeg tror du skal trekke pusten, gå deg en tur og igjen memorere hva dine forldre har betydd for deg og hva de har tilført deg. De er ikke forandret, de har ikke skadet deg og de er fremdeles de foreldrene du anser som gode. Du er voksen og du bør være klok nok til å se at den relasjonen du har til dine foreldre ikke kan ødelegges av de hendelsene du har hørt om, og som tilhører fortiden.

Kanskje på tide at du lærer at også foreldre kan gjøre ting du ikke liker.

Tusen takk havbris!! Du skriver alltid så klokt!! Og du er så raus med å dele av din klokskap!! Jeg verdsetter det masse, og det gjør sikkert andre også!! <3

Jeg er opprørt nå, etter å få disse opplysningene fra min søster.. Mine foreldre har for meg stått som to bautasteiner, solide og gode mennesker - fulle av godhet og omsorg for oss barn, og også for nabobarn, flyktninger, samt andre som hadde det vanskelig.. De har viet sine liv til å ta vare på oss alle, og jeg elsker dem for deres godhet!! Dessverre har de en konflikt gående med min søster(om ting jeg ikke orker å gå inn på)..

Jeg tror nok at de sliter med samvittigheten for disse hendelsene den dag i dag.. Jeg vet at pappa har residiverende mareritt om den gangen han drepte kattungene..

Ja, jeg får gå meg en tur, avvente litt og la det synke inn.. Mest sannsynlig vil jeg nok ikke si noe som helst om det neste gang vi møtes. De levde i en annen tid.. Nå er de gamle og har lever sin pensjonisttilværelse.. De skulle aldri sagt noe om disse tingene..

Der forsvant plutselig anonyme bruker- funksjonen.. Håper ingen jeg kjenner leser dette da..

Endret av tøydokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke rart man ofte leser om dyreplageri, når folk har så lite respekt for et liv. Det gjelder foreldrene til TS og alle som bagatelliserer det å drepe dyr i denne tråden. "Det skjer" at man glemmer en undulat så den sulter i hjel. Hjelp. Håper ikke noen av dere som skriver sånt har omsorg for dyr eller oppdrar barn som dere overfører de holdningene til.

Anonymous poster hash: e240d...12d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow,dere er kalde.

bare se for dere hvordan kattedrapet egentlig forgikk. Kanskje 4-5 små nyfødte rosa kattunger ble plassert i en sekk(!!) og slått smertefult mot veggen sammen med sine søsken. Det er ikke sikkert veggen traff hode, kanskje den knakk de lille beina på den først, og til slutt var det bare en katt igjen som lå bland sine døde søsken i blod og gørr, hvor langt tid tok den til den døde? var den helt dø når denne faren sluttet å slå i veggen eller var den bare utmattet og kunne ikke klynke lengre? Tenk om den overlevde i den skitne sekken som havnet garantert i søpla og måtte ligge der forvridd og skadd med andre døde kattunger til den sultet ihjel eller døde av smerte, eller kulde?

Hva slags måte er dette å avlive dyr på?? blir helt kvalm

Anonymous poster hash: f21e4...127

dette er det jeg ser for meg når jeg nå strever med å se på min far som den gode mannen jeg alltid har kjent han som.. TS

Anonymous poster hash: f0346...8fb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ansvar for et dyr, en katt - et levende vesen med egenverdi!!

Jeg kan ikke forstå at det er mulig å bare "glemme" et levende vesen man har forpliktet seg til å ta ansvar for!!! Kanskje en katt kan bråke litt mer en en undulat viss den blir glemt bort?? Jeg vet ikke, for jeg er ikke særlig fuglekyndig.

Men spør du meg, så høres det nesten ut som om min mor må ha vært helt på bærtur, ruset eller psykotisk.. Et voksent og oppegående menneske kan bare ikke glemme ut et dyr man har ansvar for og er glad i!!



Anonymous poster hash: f0346...8fb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke rart man ofte leser om dyreplageri, når folk har så lite respekt for et liv. Det gjelder foreldrene til TS og alle som bagatelliserer det å drepe dyr i denne tråden. "Det skjer" at man glemmer en undulat så den sulter i hjel. Hjelp. Håper ikke noen av dere som skriver sånt har omsorg for dyr eller oppdrar barn som dere overfører de holdningene til.

Anonymous poster hash: e240d...12d

Såå enig med deg!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv gode mennesker kan gjøre mindre gode ting i løpet av et langt liv. Så at foreldrene dine har gjort ting de kanskje ikke er så stolt av i dag burde kanskje ikke komme som en overraskelse.

Se på dette som første steg til å se dine foreldre som vanlige mennesker, og ikke bare foreldre som du automatisk forherliger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv gode mennesker kan gjøre mindre gode ting i løpet av et langt liv. Så at foreldrene dine har gjort ting de kanskje ikke er så stolt av i dag burde kanskje ikke komme som en overraskelse.

Se på dette som første steg til å se dine foreldre som vanlige mennesker, og ikke bare foreldre som du automatisk forherliger.

Mener du seriøst at "helt vanlige mennesker" kan være så stygge med dyr? Glemme dyr til de sulter ihjel, og slå ihjel dyr? Hva med de som ikke ville gjort det? Er de ikke vanlige? Er det det Uvanlige, å tenke at sånt er helt forferdelig!?

Anonymous poster hash: 46a39...042

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt en meget vesentlig ting her TS, nemlig manipuleringsmetoden splitt og hersk.Jeg ser at den fungerer bra på deg siden du faktisk tenker at du ville kutte ut dine foreldre på bakgrunn av to hendelser som din søster har fortalt deg. Glemt er all kjærlighet og omtanke dine foreldre har gitt deg. Jeg vil gi deg et godt råd, hvis noe lukter som manipulering, så ikke hopp rett på det toget, tenk deg nøye om, vil du være en person som blir dratt inn i andres manipuleringer?

Anonymous poster hash: 25cd6...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sette seg selv først? Hvordan mener du din far satt seg selv først?

Hvorfor han valgte å slå de i veggen? Antakelig fordi det var den eneste løsningen han så akkurat da. Kanskje de ikke hadde råd til å dra til veterinær? Hvis det å slå de ihjel var eneste alternativ så var det det eneste alternativet.

Du skriver at du flyttet hjemmefra for 20 år siden så da går jeg ut fra at du er 35-40 år. Du har i alle disse årene respektert dine foreldre og de har lært deg å behandle dyr fint. Det at de har lært deg å behandle dyr fint underbygger vel i grunn at din far tok det valget han mente var best for disse kattungene. Og det er vel bedre at de ble slått ihjel enn at de måtte leve som villkatter?

Du er altså et voksent menneske som vurderer å kutte kontakt med dine foreldre fordi din mor glemte en undulat og din far slo ihjel kattunger (som mest sannsynlig var den beste løsningen der og da)? Jammen ikke rart det er mange dårlige familierelasjoner hvis det ikke skal mer til for å kutte ut foreldre!

Jeg skjønner at det er bedre at de kattungene fikk dø fremfor å bli villkatter. Det er ikke poenget.

Dersom jeg prøver å sette meg inn i den situasjonen min far havnet i, så kan jeg også på en måte forstå at han valgte å legge de i en sekk før han dunket de i en murvegg.. Sånn jeg kjenner han, så er denne handlingen noe han egentlig ikke klarte å gjøre, og derfor ble det sånn.. Han klarte ikke å se de redde små øynene og å se dem dø.. Derfor puttet han de i en sekk og slo de mot veggen.

Problemet er at jeg tror at denne handlingen vil være langt mer smertefull for kattungene, og mye verre å tenke på i ettertid enn om han hadde drept en og en, ved å kutte strupen eller kakke de hardt i hodet. Samtidig er det også helt forferdelig..

I dag er det heldigvis sånn at man kastrerer katter dersom man er noenlunde oppegående i hodet. Dermed kan vi slippe slike grusomheter..

Anonymous poster hash: f0346...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er bedre at de kattungene fikk dø fremfor å bli villkatter. Det er ikke poenget.

Dersom jeg prøver å sette meg inn i den situasjonen min far havnet i, så kan jeg også på en måte forstå at han valgte å legge de i en sekk før han dunket de i en murvegg.. Sånn jeg kjenner han, så er denne handlingen noe han egentlig ikke klarte å gjøre, og derfor ble det sånn.. Han klarte ikke å se de redde små øynene og å se dem dø.. Derfor puttet han de i en sekk og slo de mot veggen.

Problemet er at jeg tror at denne handlingen vil være langt mer smertefull for kattungene, og mye verre å tenke på i ettertid enn om han hadde drept en og en, ved å kutte strupen eller kakke de hardt i hodet. Samtidig er det også helt forferdelig..

I dag er det heldigvis sånn at man kastrerer katter dersom man er noenlunde oppegående i hodet. Dermed kan vi slippe slike grusomheter..

Anonymous poster hash: f0346...8fb

Ville synet ditt på foreldrene dine vært bedre eller verre dersom kattene hadde blitt slått i hjel en etter en?

Anonymous poster hash: d04a0...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har glemt en meget vesentlig ting her TS, nemlig manipuleringsmetoden splitt og hersk.Jeg ser at den fungerer bra på deg siden du faktisk tenker at du ville kutte ut dine foreldre på bakgrunn av to hendelser som din søster har fortalt deg. Glemt er all kjærlighet og omtanke dine foreldre har gitt deg. Jeg vil gi deg et godt råd, hvis noe lukter som manipulering, så ikke hopp rett på det toget, tenk deg nøye om, vil du være en person som blir dratt inn i andres manipuleringer?

Anonymous poster hash: 25cd6...604

hvis det er sant, så har søsteren gjort noe jeg mener ikke kan tilgis.

Anonymous poster hash: f21e4...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å følge samfunnets normer gjør en sjeldent til et grusomt mennesker. For 40-50 år siden (som jeg antar denne hendelsen fant sted), så var det helt vanlig å slå ihjel kattunger selv. Ingen dro til veterinæren for å avlive dyrene. Man hadde heller ikke internett for å kunne slå opp den mest humane og korrekte måten å gjøre det på. Det beste man hadde var som regel å spørre noen i omgangskretsen. Og dersom de man spør mener dette er en OK måte å gjøre det på, så skal det litt til for å begynne å sette sprøsmålstegn ved det og begynne å lete opp alternative metoder.

TS, dersom denne historien din er sann, så er det meste faren din kan anklages for er å være korttenkt. Han burde kanskje ha tenkt at hammer var bedre enn en sekk, men dyrevelferd var ikke like høyt på agendaen den gangen og han gjorde nok det han trodde var best. Slik du beskriver ham så tviler jeg på at han fikk noe nytelse ut av handlingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...