Gå til innhold

Blir dette feil i forhold til mine voksne barn?


Gjest Blomsterert

Anbefalte innlegg

Gjest Blomsterert

På en måte så forstår jeg hva du bekymrer deg for, på den andre siden så ser jeg ikke problemet. Du bør heller fokusere på, får mottakerne noe de trenger/blir glade for? 200 kroner er for de fleste i Norge lommerusk, ville ikke hengt meg opp i det. Som mottaker ville ikke prisen betydd noe for meg, men hvor presist giveren traff med hva jeg trenger/ønsker meg. Noe jeg har fått i gave, og som jeg virkelig har satt pris på, er Møllers tran-kapsler. Ene og alene fordi jeg forstår hva avsenderen tenker (omsorg).

Ja,ser den. Det er jo helst det vi vil vise ved å gi. Omsorg.

Ja,200 kan være lommerusk :-) men i perioder er det alfa og omega å inneha..i mitt liv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge mine unge voksne barn er samboere. Min datter gjennom fire år,min sønn gjennom to.

Min datter og samboer har langt over gjennomsnitt i inntekt,og spesielt han tjener godt.

Min sønn er tjener sånn gjennomsnittlig,og hans samboer er for tiden arbeidsløs.

Hun har bodd i Norge i ti år,er tjue nå,snakker norsk,mye pga hun ikke har særlig kontakt med familie og andre landsmenn. Og her er problemet:

Jeg føler litt ekstra for denne jenta,da hun har en tøff fortid fra hjemlandet,samt er så og si uten kontakt med familie.Hun har berodd meg mye,og når hun har det vanskelig,vil hun gjerne snakke med meg. Hun ringer osv.

Dette har gjort at jeg føler litt ekstra for henne.

Så er det snart jul. Min datters samboer er helt enestående. Vi har hatt en alvorlig konflikt,men kom oss gjennom. Han er sjenerøs :-)

Jeg har kjøpt julegave til ham,-en ting han virkelig ønsker seg. Jeg vet han blir glad.

De tre andre trenger penger(vet hva de skal bruke de på),så tenker å gi en liten ting pluss kontanter. Jeg vil gi min sønns samboer like mye som jeg gir min sønn og datter. De får ca 200 mer enn hva gaven til "svigersønn"kostet.

Vil det bli feil å gi min sønns samboer like mye som til mine ?

Jeg kjenner det blir så feil at hun skal føle seg "mindre verdt"på julaften!

Det går jo ikke an,men hva vil mine og "svigersønn"føle?

Er noe redd for å såre noen denne kvelden da vi alle feirer sammen i år.

Hva tenker dere?

Du kan jo gi din svigerdatter noe litt tidligere på dagen f.eks.

Du kan jo også spørre din datter om hun syns det er greit

Jeg har flere ganger oppfordret mine foreldre til at ting ikke alltid trenger å være likt i kroner og øre. Jeg har f.eks fått et pengebeløp til egenkapital til bolig, og det skal lillesøster også få etterhvert. Overhodet ikke noe problem for meg om hun får mer enn meg. Boligprisene har økt mye siden jeg kjøpte og jeg håper hun også får nok til at hun kan kjøpe en leilighet, uavhengig av hvor mye det måtte bli tilslutt.

Anonymous poster hash: 8abeb...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg blir vel litt unødvendig bekymret. Men hva med at samboeren til minn sønn får like mye som mine egne barn i kontanter?

Håper jo at jeg har såpass sjenerøse barn..men en vet jo aldri. De er nok mer lik sin far her,og ganske så fokusert på penger,osv. Ikke at det er feil sånn generellt. Jeg tenker lite over sånt.

Jeg gir likt til både egne barn og svigerbarn. Har aldri vært noe problem her, hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir også likt til svigerdatter. Har aldri tenkt over det, men faller bare naturlig. Gjør det du føler for ts. Hun er et fullverdig familiemedlem.

Anonymous poster hash: c2e3e...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor gir ganske mye dyrere gaver til mannen min og hans single søsken enn til meg om hun ikke kjøper fellesgaver. Jeg syns det et kjemperart. Min egen mor gjør aldri det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine unge voksne barn er samboere. Min datter gjennom fire år,min sønn gjennom to.

Min datter og samboer har langt over gjennomsnitt i inntekt,og spesielt han tjener godt.

Min sønn er tjener sånn gjennomsnittlig,og hans samboer er for tiden arbeidsløs.

Hun har bodd i Norge i ti år,er tjue nå,snakker norsk,mye pga hun ikke har særlig kontakt med familie og andre landsmenn. Og her er problemet:

Jeg føler litt ekstra for denne jenta,da hun har en tøff fortid fra hjemlandet,samt er så og si uten kontakt med familie.Hun har berodd meg mye,og når hun har det vanskelig,vil hun gjerne snakke med meg. Hun ringer osv.

Dette har gjort at jeg føler litt ekstra for henne.

Så er det snart jul. Min datters samboer er helt enestående. Vi har hatt en alvorlig konflikt,men kom oss gjennom. Han er sjenerøs :-)

Jeg har kjøpt julegave til ham,-en ting han virkelig ønsker seg. Jeg vet han blir glad.

De tre andre trenger penger(vet hva de skal bruke de på),så tenker å gi en liten ting pluss kontanter. Jeg vil gi min sønns samboer like mye som jeg gir min sønn og datter. De får ca 200 mer enn hva gaven til "svigersønn"kostet.

Vil det bli feil å gi min sønns samboer like mye som til mine ?

Jeg kjenner det blir så feil at hun skal føle seg "mindre verdt"på julaften!

Det går jo ikke an,men hva vil mine og "svigersønn"føle?

Er noe redd for å såre noen denne kvelden da vi alle feirer sammen i år.

Hva tenker dere?

Så snill du er :)

Jeg har alltid fått like mye som min samboer har fått, altså av han sine foreldre, og min mor bruker like mye penger på gaver til han som til sine 5 barn :)

Så dette burde ikke bli noe problem for deg (håper jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigermor og hennes mann gir for samme sum til sine 2 barn med samboere og barn. Men jeg synes ikke prisen spiller noen rolle. Hvis det er noe mottakeren ønsker/vil sette pris på/trenger, så er ikke prisen på gaven så nøye. Det er tross alt tanken som teller og 200,- er ikke allverdens penger heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er kun 200,- det er snakk om, og alle får gave + penger slik at summen blir det samme, unntatt svigersønn, og det er mye fokus og bekymringer rundt "sum-rettferdighet", så kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke kan slenge på en ekstra 200-lapp til svigersønn? Er det fryktelig viktig at han skal få en gave som er mindre verdt enn de andre bare fordi han er svigersønn? Egentlig så synes jeg det er tull å telle på pengeverdien. Her gir vi det vi har lyst til, og gjerne litt mer til de som trenger litt mer. Mange kan se på det som urettferdig, men det synes jeg ikke. Med mindre én fikk synlig mindre gave enn de andre, da blir det litt dumt.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hvis det er kun 200,- det er snakk om, og alle får gave + penger slik at summen blir det samme, unntatt svigersønn, og det er mye fokus og bekymringer rundt "sum-rettferdighet", så kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke kan slenge på en ekstra 200-lapp til svigersønn? Er det fryktelig viktig at han skal få en gave som er mindre verdt enn de andre bare fordi han er svigersønn? Egentlig så synes jeg det er tull å telle på pengeverdien. Her gir vi det vi har lyst til, og gjerne litt mer til de som trenger litt mer. Mange kan se på det som urettferdig, men det synes jeg ikke. Med mindre én fikk synlig mindre gave enn de andre, da blir det litt dumt.

Jeg blir vel påvirket av alt dette penge,-og gavestyret da jeg er sammen med familie og kjærester osv nå fram til over jul. Jo,han kan sikkert få noe mer tilsvarende pengene de andre får. Det er bare ikke så lett å finne noe han virkelig trenger. Vil gjerne at gaver skal være til nytte eller glede da. Har absolutt ingenting å gjøre med at han er svigersønn. Er glad i ham og vi har et veldig ok forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine unge voksne barn er samboere. Min datter gjennom fire år,min sønn gjennom to.

Min datter og samboer har langt over gjennomsnitt i inntekt,og spesielt han tjener godt.

Min sønn er tjener sånn gjennomsnittlig,og hans samboer er for tiden arbeidsløs.

Hun har bodd i Norge i ti år,er tjue nå,snakker norsk,mye pga hun ikke har særlig kontakt med familie og andre landsmenn. Og her er problemet:

Jeg føler litt ekstra for denne jenta,da hun har en tøff fortid fra hjemlandet,samt er så og si uten kontakt med familie.Hun har berodd meg mye,og når hun har det vanskelig,vil hun gjerne snakke med meg. Hun ringer osv.

Dette har gjort at jeg føler litt ekstra for henne.

Så er det snart jul. Min datters samboer er helt enestående. Vi har hatt en alvorlig konflikt,men kom oss gjennom. Han er sjenerøs :-)

Jeg har kjøpt julegave til ham,-en ting han virkelig ønsker seg. Jeg vet han blir glad.

De tre andre trenger penger(vet hva de skal bruke de på),så tenker å gi en liten ting pluss kontanter. Jeg vil gi min sønns samboer like mye som jeg gir min sønn og datter. De får ca 200 mer enn hva gaven til "svigersønn"kostet.

Vil det bli feil å gi min sønns samboer like mye som til mine ?

Jeg kjenner det blir så feil at hun skal føle seg "mindre verdt"på julaften!

Det går jo ikke an,men hva vil mine og "svigersønn"føle?

Er noe redd for å såre noen denne kvelden da vi alle feirer sammen i år.

Hva tenker dere?

For meg er det helt naturlig å gi samme sum til svigerbarn som til egne barn

Anonymous poster hash: 5e2d6...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...