Gå til innhold

samværsavtale når far er alkoholiker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan ikke bruke argumentet at han er alkoholiker . Du skal påse at han er edru når du leverer.

Anonymous poster hash: 01d88...cae

Å jo, det kan hun!!!

Blir forundret om han får samvær uten tilsyn. Og får han det er det bare å kontakte Barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevernet kan kreve at far ikke treffer far i det hele tatt om de vurderer det slik. (F.eks hvis drikking vedvarer og han på sikt ikke viser tegn på bedring. Mange barn er blitt traumatiserte av foreldrenes utagerende adferd i fylla)

Da er det mot sitt ansvar å holde barnet unna, hvis hun ikke klarer det er hun også i trøbbel og kan risikere at barnet settes i fosterhjem.

Har bekjente som har opplevd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Tusen takk for alle svar og synspunkter i saken.

Barnefar skjuler for alle at han drikker.

Jeg har ingen bevis på at han er alkoholiker. Men vi har vært i parterapi der han har pratet om det, og han har gått i AA, om det kan være bevis?

Hva telles som bevis/dokumentasjon her?
Noen skrev at jeg ikke kan bruke argumentet at han er alkoholiker. Mener du at jeg ikke kan si på meklingen at pga hans alkoholproblem ønsker jeg dette samværet? Hva kan jeg ellers bruke som grunn?

Jeg kommer ikke til å levere inn noen bekymringsmelding til barnevernet før jeg er bekymret. Jeg vil ikke gjøre dette vanskeligere enn det er.

Selvfølgelig, om han vil ha overnattinger og ikke går med på mitt forslag så kan jeg godt trekke inn barnevern, men ikke i første omgang.

Bare la meg få avklare med en gang; Han drikker ikke hver dag, dette er ikke som alkoholisme på film eller i en bok med en sinna mann som slår og skremmer hele dagen. Jeg har levd med denne mannen en lang stund og jeg vet hvordan han er.



Anonymous poster hash: 5e292...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her.

Tusen takk for alle svar og synspunkter i saken.

Barnefar skjuler for alle at han drikker.

Jeg har ingen bevis på at han er alkoholiker. Men vi har vært i parterapi der han har pratet om det, og han har gått i AA, om det kan være bevis?

Hva telles som bevis/dokumentasjon her?

Noen skrev at jeg ikke kan bruke argumentet at han er alkoholiker. Mener du at jeg ikke kan si på meklingen at pga hans alkoholproblem ønsker jeg dette samværet? Hva kan jeg ellers bruke som grunn?

Jeg kommer ikke til å levere inn noen bekymringsmelding til barnevernet før jeg er bekymret. Jeg vil ikke gjøre dette vanskeligere enn det er.

Selvfølgelig, om han vil ha overnattinger og ikke går med på mitt forslag så kan jeg godt trekke inn barnevern, men ikke i første omgang.

Bare la meg få avklare med en gang; Han drikker ikke hver dag, dette er ikke som alkoholisme på film eller i en bok med en sinna mann som slår og skremmer hele dagen. Jeg har levd med denne mannen en lang stund og jeg vet hvordan han er.

Anonymous poster hash: 5e292...4a2

Det finns en blodprøve som indikerer mengde alkohol over en lengre periode, så det nytter ikke å bare være edru der og da. Krev at han tar en slik...

Om han ikke vil, så vet du hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva heter denne blodprøven? Kan han ta den hos fastlegen? Hvordan fungerer den? Og kan jeg foreslå dette under meklingen?

Skal mekle om noen dager, (har fått byttet time ) og begynner å grue meg endel. Er redd for at far skal få 50%.

Har skrevet opp slik jeg ønsker at det skal være, med en fast dag i uken at far henter i barnehagen og leverer før leggetid. Jeg vet det ikke er så veldig mye tid, men føler meg ikke veldig komfortabel med mer.

Jeg har også skrevet opp alle episoder med far og alkohol fra de siste ukene, om det kan hjelpe meg med noe?

Er veldig bekymret og håper det går min vei, men er alvorlig redd for at vi ender i retten.



Anonymous poster hash: 5e292...4a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva heter denne blodprøven? Kan han ta den hos fastlegen? Hvordan fungerer den? Og kan jeg foreslå dette under meklingen?

Skal mekle om noen dager, (har fått byttet time ) og begynner å grue meg endel. Er redd for at far skal få 50%.

Har skrevet opp slik jeg ønsker at det skal være, med en fast dag i uken at far henter i barnehagen og leverer før leggetid. Jeg vet det ikke er så veldig mye tid, men føler meg ikke veldig komfortabel med mer.

Jeg har også skrevet opp alle episoder med far og alkohol fra de siste ukene, om det kan hjelpe meg med noe?

Er veldig bekymret og håper det går min vei, men er alvorlig redd for at vi ender i retten.

Anonymous poster hash: 5e292...4a2

Hvis du leser litt om disse, vil du se at de er å anse som markører, og ikke er beviselige. Min eks som drakk seg dritings på sprit hver eneste dag scoret nesten 10 på en slik prøve. Vi som ikke drikker noe scorer et sted mellom 0-1 tror jeg.

Men jeg tror jeg ville ventet med å snakke om dette med blodprøver, for midlertidige redusert inntak av alkohol kan påvirke dette. Hvis jeg tror jeg at jeg ville snakket med legen først.

Det kan også være nyttig hvis det senere skulle oppstå problemer med dette at det din bekymring er påviselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei.

Nå har jeg flyttet ut og vi har vært til mekling.

Var føst på mekling og følte jeg bare jattet med siden jeg var overnervøs og stresset.

Ny mekling idag hvor jeg sa at jeg ville at bf skal ta denne blodprøven og vise meg resultatet (fra legen) på denne jevnlig.

Bf mente dette var stikk i strid med hva AA lærer, nemlig å ta en dag av gangen, men jeg stod på mitt og sa at om ikke dette skjer så kommer samværsavtalen vi har nå til å måtte endres.

Følte meg kjempeflink som sa ifra.

I tillegg har ikke bf noen overnattinger og kommer ikke til å ha det med det første.

Ville bare oppdatere tråden og takke for all hjelp og støtte dere har gitt meg.

TS



Anonymous poster hash: 5e292...4a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksent barn av avhengige og med de erfaringer det gav ville jeg selv i en liknende situasjon kuttet alt samvær med far sålenge han ikke har vært rusfri i minst 1 år, da aktiv i AA og avrusning osv. The whole works.

Barnet er heldigvis fortsatt så liten at hun ikke kommer til å huske alle skuffelsene og brutte avtaler - for tro meg, det vil forekomme.

Du må også ta i betraktning at han kan gjennomføre og fullføre selvmord, og det blir helt forferdelig for barnet om hun har hatt kontakt med ham og kjenner pappaen sin.(dette har jeg og erfaring med i nærmeste familie).

Når han så hadde vært rusfri i ett år minst kunne vi snakket om opptrapping av besøk, noe samvær med tilsyn og kanskje etterhvert noen helger.

Du har ansvar som mor å ta barnets beste som viktigste hensyn her. Og barnets beste er trygge rammer og omsorg. Det kan ikke han gi.



Anonymous poster hash: 5774f...5c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig: IKKE la han manipulere deg slik han gjør nå med "en dag av gangen" pjatt.

Jeg har en venninne som går gjennom det samme ifht sin datter, og hun følger samme løp som jeg nevnte ovenfor her.

1 år rusfri etc.



Anonymous poster hash: 5774f...5c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...