Gå til innhold

Ville du latt dine barn gått i en barnehage kun med mannlige ansatte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville nok ikke hatt noen problemer med det :) Men blanding ville nok vært å foretrekke, ulike måter å tenke på og mer variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, hadde ikke tenkt noe over det. Jeg reagerer med på alder. Kunne aldri hatt barnet mitt i en barnehage med bare unge mennesker i begynnelsen av 20 årene som enten nettopp er nyutdannet og/eller uten noe form for utdannelse eller lang livserfaring med egne barn og barnebarn.



Anonymous poster hash: c4bbc...ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har datteren din skikkelige issues. Tror hun har godt av å omgås menn mer.

Anonymous poster hash: 86a66...db3

Ehh ok?! Det er faktisk svært vanlig at små barn er skeptiske til fremmede, og da ofte særlig menn. Barnehagestart kan være traumatisk nok, hvorfor skal jeg ønske at hun skal være redd for de som jobber der?

Jeg tenker på MITT barn, og jeg vil helst ikke kaste henne inn i en utrygg situasjon bare for at enkelte syns hun er politisk ukorrekt i hvilke voksenpersoner hun føler seg trygg på.

Anonymous poster hash: ca770...e31

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Helst ikke. Min ettåring er svært skeptisk til fremmede menn, og dette ville gjort bhg start myyyye tøffere?

Anonymous poster hash: ca770...e31

Jeg var veldig skeptisk. Da jeg begynte i barnehagen, var jeg mest glad i den mannlige barnehageassistenten. Likte ham med en gang, og fikk aldri like mye tillit til noen av de andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig skeptisk. Da jeg begynte i barnehagen, var jeg mest glad i den mannlige barnehageassistenten. Likte ham med en gang, og fikk aldri like mye tillit til noen av de andre.

Jeg bare svarte på om jeg hadde ønsket en bhg med kun menn, og det ville jeg ikke av overnevnte grunn. MEN jeg ønsker veldig at det skal være menn der også, en god blanding.

Anonymous poster hash: ca770...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chlorophyll

Jeg tror også at en god blanding er det beste. Barn har nok godt av rollemodeller av begge kjønn. Noe annet som også er veldig viktig, er selvfølgelig personlig egnethet blant de ansatte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helst ikke. Min ettåring er svært skeptisk til fremmede menn, og dette ville gjort bhg start myyyye tøffere?

Anonymous poster hash: ca770...e31

Du er klar over at det kun blir værre om dette barnet ikke omgås menn litt mer? Ikke for å virke frekk, men er du alenemor uten far i bilde?

Anonymous poster hash: ebcec...f55

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det kun blir værre om dette barnet ikke omgås menn litt mer? Ikke for å virke frekk, men er du alenemor uten far i bilde?

Anonymous poster hash: ebcec...f55

Snakk om å synse ja.

Nå er ikke jeg hun du svarer, men min datter på 9mnd er også ekstra skeptisk til fremmede menn. Fremmede damer er stort sett ok. Og mannen min har vært aktiv med hene fra dag 1, og hun kan være både mammadalt og pappadalt avhengig av situsjon. Så bare fordi et barn er mer skeptisk til menn enn kvinner, trenger ikke det bety at hun er alenemor.

Selv hadde det ikke brydd meg at det bare var menn i barnehagen, men klart jeg hadde vært litt ekstra nervøs på mini sine veie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet i barnehage var mennene de som dullet mest. De dullet nesten litt for mye, vi hadde arbeidsoppgaver også :P

Så det tror jeg ikke du skulle være så redd for ;)

Jeg er ikke så redd, men jeg har også jobbet i to ulike barnehager, med menn og kvinner. Og jeg vil ha kvinner i barnehagen hvor jeg skulle sende min ettåring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at det kun blir værre om dette barnet ikke omgås menn litt mer? Ikke for å virke frekk, men er du alenemor uten far i bilde?

Anonymous poster hash: ebcec...f55

Hehe nei, både pappa og onkler/bestefedre går greit. Men som sagt, FREMMEDE menn er veldig skummelt. Og dersom det BARE hadde vært menn i bhg ville barnehagestart vært mye tøffere for henne. Så derfor ville jeg foretrukket en blanding av menn og kvinner blant personalet.

Det er veldig vanlig at småbarn er skeptiske mot menn, syns det er rart at mange her virker så sjokkert over det, og nærmest ser på det som patologisk...

Anonymous poster hash: ca770...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har datteren din skikkelige issues. Tror hun har godt av å omgås menn mer.

Anonymous poster hash: 86a66...db3

Ja, men kanskje ikke så lurt å presse henne inn i en situasjon der hun må omgås kun menn alene en hel arbeidsdag? ;) Det ville skapt et utrygt barn.

Anonymous poster hash: 812f6...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville selvfølgelig foretrukket en god blanding, men kanskje med en overvekt av menn :)

Synes det er greit at begge kjønn er representert i barnehagen, men hadde nå sønnen min fått plass i en barnehage som hadde et ok rykte og det bare var menn som jobbet der hadde jeg nok heller valgt den enn en barnehage med bare kvinner.

Er singelmamma så jeg synes det er greit at sønnen min får truffet gode mannlige rollemodeller når han begynner i barnehagen, siden vi ikke henger med så mange menn til vanlig :fnise:

Har et lite nettverk så det er stort sett bare min bror og en kamerat han treffer på vanlig basis ellers så er det bare damer :)

Edit; leif

Endret av FrøkenMånestråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det faktisk mer menn enn kvinner. 2 av 5 pedledere og mange førskolelærere/assistenter. Barnehagen vår er en del av en attføringsbedrift så det har nok en stor del med det å gjøre, men jeg synes bare det er positivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i en barnehage hvor det jobbet et par damer, men de pedagogiske lederne og 75 % av de ansatte var menn. Man merket jo litt forskjell fra en vanlig barnehage (hvor det pleier å være omvendt). Mindre planer og mål for dagen, mindre mas, mindre stålkontroll, mer engasjement, mer musikk og dans, mer utetid og en mer samlet og inkluderende barnegruppe. Det var noen klager på at gutta ikke klarte å holde orden på noe, men alt det positive synes jeg at veier opp.

Når man spurte guttene i den barnehagen om hva de ville bli når de ble voksne, svarte nesen alle "jobbe i barnehage!". Det er fint at små gutter også får den typen rollemodeller. :)

Endret av sukkerspinnn
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe nei, både pappa og onkler/bestefedre går greit. Men som sagt, FREMMEDE menn er veldig skummelt. Og dersom det BARE hadde vært menn i bhg ville barnehagestart vært mye tøffere for henne. Så derfor ville jeg foretrukket en blanding av menn og kvinner blant personalet.

Det er veldig vanlig at småbarn er skeptiske mot menn, syns det er rart at mange her virker så sjokkert over det, og nærmest ser på det som patologisk...

Anonymous poster hash: ca770...e31

Min erfaring er at barn like ofte, om ikke oftere, finner en mann å ha som den første, trygge voksne når de begynner i barnehagen. Vi kvinner har nok lett for å overvurdere hvor avhengig barna er av oss (kvinner) og undervurdere hvor trygt store mannearmer kan føles for et barn. Særlig fra de slutter å være babyer. Sier ikke at frykten til datteren din ikke er reell, men du må være åpen for at hun sikkert kommer til å vokse det av seg. Man er jo sammen med barnet de første dagene i bhgen, det er en god anledning til å bli kjent med de mannlige ansatte, sammen med barnet. Da er de ikke fremmede lenger. :) Men det finnes nok ikke en eneste småbarnsavdeling med bare menn i hele Norge, så det blir jo hypotetisk.

Endret av sukkerspinnn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en typisk kvinnearbplass, så man ser det som rart om det bare var menn? tror det hadde vært sunt for barn som ikke bor sammen med sin far og har liten kontakt.

Vi vil ikke få en slik bhg i Norge, til det er jobben for dårlig betalt.

For mange år siden reagerte man om en sykepleier var mann. Helt uhørt. Lå på medisin og kirurg og der var flere mannlige sykepleiere. Min erfaring er at de er mere ydmyke, høfligere og tar seg bedre tid med pasienter.



Anonymous poster hash: 55ccc...557
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Snuttepi

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med en barnehage med bare menn. Jeg hadde vært mer skeptisk til en barnehage med bare kvinner. Det er det samme i skolen - mange kvinner og noen menn. Det aller beste er en blanding mellom disse, og de mest fornøyde elevene har både mannlige og kvinnelige lærere og assistenter.

Mange unger (selvsagt ikke alle) har sterke kvinnelige rollemodeller hjemme, og mer fraværende fedre. Disse har veldig godt av å være sammen med menn i barnehagen. Menn kan kose, dulle og trøste helt på lik linje med kvinner, og jeg tror ikke en mann som ikke kunne dulle ville valgt å jobbe med barn på under ett år! Unger som er redd for å være sammen med fremmede menn har bare godt av å se at ikke alle menn er farlige, og at mannen i barnehagen er like trygg som pappa og bestefar.

Vår barnehage har flere menn, og det er helt topp. Det er en privat barnehage, og i kjeden har de noe som heter MIB - Menn I Barnehage. En gang hver måned tar mennene med noen av ungene og drar på tur sammen med menn fra andre barnehager i kjeden. Mitt barn elsker disse turene, og ser veldig opp til mennene i barnehagen. Mitt barn er ett av de som har sterke kvinner rundt seg hele tiden, og han trenger absolutt en helt klar og tydelig mannlig rollemodell også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er en typisk kvinnearbplass, så man ser det som rart om det bare var menn? tror det hadde vært sunt for barn som ikke bor sammen med sin far og har liten kontakt.

Vi vil ikke få en slik bhg i Norge, til det er jobben for dårlig betalt.

For mange år siden reagerte man om en sykepleier var mann. Helt uhørt. Lå på medisin og kirurg og der var flere mannlige sykepleiere. Min erfaring er at de er mere ydmyke, høfligere og tar seg bedre tid med pasienter.

Anonymous poster hash: 55ccc...557

Jeg har ikke noe i mot mannlige barnehageansatte eller sykepleiere for den saks skyld, tvert i mot.

Men ja, jeg hadde syns det var rart om det var bare menn der. Jeg foretrekker en barnehage med begge kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns en barnehage med bare mannlige ansatte kunne vært et flott og spennende "forskningsprosjekt". Min erfaring er at det er veldig mye dill og dall med kvinner i barnehage. Menn er mer frempå, henger seg ikke opp i bagateller og løser konflikter enkelt. Det er mindre baksnakk og mer framsnakk med menn. Det er klart at dette smitter over på miljøet i barnehagen.

Så absolutt, jeg hadde foretrukket at mine barn gikk i en barnehage kun med menn.



Anonymous poster hash: 96212...60c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...