Gå til innhold

Hvorfor vil du ikke ha barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slående når jeg leser denne tråden så har alle de som ikke ønsker seg barn virkelig tenkt igjennom hvorfor, men når jeg leser tråden "hvorfor vil du ha barn" så skriver de fleste "instinkter" uten noen annen grunn. Jeg tror de som ikke ønsker seg barn er litt mer reflektere og har tenkt litt mer igjennom valget sitt enn de som velger å få barn basert på instinkter eller fordi det er noe alle andre gjør og således noe de og bør gjøre.

Anonymous poster hash: 6996a...7bd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er slående når jeg leser denne tråden så har alle de som ikke ønsker seg barn virkelig tenkt igjennom hvorfor, men når jeg leser tråden "hvorfor vil du ha barn" så skriver de fleste "instinkter" uten noen annen grunn. Jeg tror de som ikke ønsker seg barn er litt mer reflektere og har tenkt litt mer igjennom valget sitt enn de som velger å få barn basert på instinkter eller fordi det er noe alle andre gjør og således noe de og bør gjøre.

Anonymous poster hash: 6996a...7bd

Er nok også fordi vi blir stilt til veggen rett som det er om hvorfor vi ikke vil ha barn, mens folk sjelden spør hvorfor noen vil ha barn,

Anonymous poster hash: 589ac...2ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fordi jeg heller vil ha fokus på andre ting i livet.

Anonymous poster hash: db2ee...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvaret skal tas før en blir gravid. Unger som tilfeldigvis blir til fordi de voksne ikke brydde seg, er trist. Bruk prevensjon hele tiden.

Anonymous poster hash: 5633e...8f8

Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-pilla, og en i barselsgruppa mi ble gravid mens hun bruke kobberspiral..

Selv om man bruker prevensjon hjelper det ikke alltid.

Anonymous poster hash: 390b0...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mann ville jeg hatt. Vil ikke ha fordi mange mødre blir så forbanna hjernevaska. Og så liker jeg ikke små barn. Bare hyling og grining med de. De kan være utrolig søte da, men liker de ikke.

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mann ville jeg hatt. Vil ikke ha fordi mange mødre blir så forbanna hjernevaska. Og så liker jeg ikke små barn. Bare hyling og grining med de. De kan være utrolig søte da, men liker de ikke.

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Hvorfor ville du hatt noe du ikke liker hvis du var mann? Ser den at mødre har en tendens til å bli mer hjernevasket enn fedre, men jeg har også hørt menn som ivrig diskuterer barnas avføringsvaner.

Anonymous poster hash: 49f83...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heihade

Det er ikke noe for meg. Jeg er lat og liker å tenke på meg selv.

Nå har jeg hatt to drømmer, i løpet av de siste årene, der jeg har vært gravid eller mor. Begge har vært mareritt og forferdelige på hver sin måte. Den siste, der jeg var mor og ikke gravid husker jeg at jeg ikke skjønte hvor dette barnet kom i fra, hvorfor jeg har det, og fortalte familien at jeg skulle adoptere det vekk - mange protester kom, så klart.

Haha, seriøst. Underbevisstheten min er enig. Å bli mor er mitt verste mareritt og jeg skal IKKE bli det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ville du hatt noe du ikke liker hvis du var mann? Ser den at mødre har en tendens til å bli mer hjernevasket enn fedre, men jeg har også hørt menn som ivrig diskuterer barnas avføringsvaner. Anonymous poster hash: 49f83...a51

De er jo ikke småbarn for evig heller da :P

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe for meg. Jeg er lat og liker å tenke på meg selv.

Nå har jeg hatt to drømmer, i løpet av de siste årene, der jeg har vært gravid eller mor. Begge har vært mareritt og forferdelige på hver sin måte. Den siste, der jeg var mor og ikke gravid husker jeg at jeg ikke skjønte hvor dette barnet kom i fra, hvorfor jeg har det, og fortalte familien at jeg skulle adoptere det vekk - mange protester kom, så klart.

Haha, seriøst. Underbevisstheten min er enig. Å bli mor er mitt verste mareritt og jeg skal IKKE bli det.

Lol har hatt flere slike drømmer selv. Hvor jeg plutselig er høygravid og må føde.. Alle var mareritt.

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heihade

Lol har hatt flere slike drømmer selv. Hvor jeg plutselig er høygravid og må føde.. Alle var mareritt.

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Det er så sinnsykt godt å våkne opp etterpå, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol har hatt flere slike drømmer selv. Hvor jeg plutselig er høygravid og må føde.. Alle var mareritt.

Anonymous poster hash: 6bf5a...a2f

Jeg også. I den ene ble marerittet forsterket av at min mor var der og kunngjorde bestemt at hun skulle med på fødselen. :laugh::sjokkert:

Anonymous poster hash: 49f83...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger barn jeg. De er energityver uten like, koster masse penger, trenger masse oppfølging og man må gjennom barnetrass og tenåringstrass bare så du kan oppdra en liten dritt til å kunne stå på egne ben, flytte og levne deg alene på gamlehjemmet men kommer innom ofte nok for å få penger eller sikre seg arv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor folk velger barn jeg. De er energityver uten like, koster masse penger, trenger masse oppfølging og man må gjennom barnetrass og tenåringstrass bare så du kan oppdra en liten dritt til å kunne stå på egne ben, flytte og levne deg alene på gamlehjemmet men kommer innom ofte nok for å få penger eller sikre seg arv.

Naboungene gir meg enda flere motargumenter. Blant annet det at jeg vil bevare hørselen noen år til. Her hyyyles, gaules og skrikes det ute på lekeplassen hele påsken fra morgen til kveld. Jeg får vondt i øra her jeg sitter flere hundre meter unna. Skjønner ikke at foreldrene som sitter rett ved siden av kan ha noe hørsel igjen.

Anonymous poster hash: 49f83...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...