Gå til innhold

Hvor sover hunden din om natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min skal i teorien kun ligge hvor han vil (på gulvet) i stua, men han ligger ofte inntil veggen under senga mi når jeg våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hulen sin, dvs bur med åpen dør, i stua. Har filmet han i perioder for å se hvordan han oppfører seg alene. Om natten ligger han i buret helt til jeg står opp, på dagtid hender det at han smyger seg opp i sofaen når han tror at ingen kan se det.

Han er aldri på soverommet. Eneste rommet i huset som er helt off limits for han.

Anonymous poster hash: 67cae...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har tilgang til hele huset minus soverommene og teknisk rom, men ligger nesten alltid på "plassen sin". Der har han seng med tepper som han ligger i hele dagen også, men har også en egen pute i gangen hvor det er litt kjøligere. Av og til sniker han seg opp i sofaen litt også, vi har filmet han. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I buret sitt. Det er åpent men det virker som han ligger der hele natta. Men nå kommer han snart opp i sofaen selv så ser ikke bort i fra at han heller legger seg der etterhvert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår sover i den gangen der som ytterdøren er, oppi hundesenga si. Det er plassen hennes, og der ligger hun også ellers når vi er på jobb (hun ligger alltid der når jeg drar på jobb og når jeg kommer hjem fra jobb iallefall...). 

 

Den har tilgang til hele huset minus soverommene og kjøkkenet, og ligger på en av stuene sammen med oss når vi er hjemme (på gulvet, får ikke oppi sofaen)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sover i sofaen, på gulvet eller i kurven sin. Han har stue og kjøkken til rådighet. I andre etasje der vi har soverommene har han aldri vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I senga si i stua. Soverommet er ikke tillatt for min hund. På dagtid ligger hun mest i sofaen eller godstolen, men I senga om natta (bur uten dør)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vi hadde lå første tiden i bur (døren kun lukket inntil, ikke låst) på tv-stuen i 2.etasje hos oss (alle soverommene er i 1.etasje). Men flyttet henne ned etterhvert når vi merket at hun likte seg best nede når det blåste litt mye osv., men fortsatt i bur. De siste godt og vel 10 årene, så fikk hun velge selv. Vi ga henne alltid godbit i buret når vi la oss på kvelden, men døren sto oppe. Hun lå ofte en stund i buret (hun håpet alltid på at den som ga henne godbit glemte å si ifra, så hun skulle få dobbelt opp, hehe), men når alle var lagt seg, så la hun seg stort sett på teppe inne på rommet mitt, i kurven sin, eller på det smaleste stedet i gangen der alle som skulle på do om natten måtte tråkke over henne.

 

Med "første tiden" så mener jeg første tiden etter at hun fint sov alene, ikke når hun var valp og helt ny hos oss, da sov faren min på madrass på gulvet ved siden av buret. 

 

På dagen fikk hun alltid lov å gå rundt i huset selv, fant aldri på noe ugang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaveret

Hunden vår sover på soverommet sammen med oss. Han har egen dyne på gulvet, men ligger likevel litt rundt omkring. Ofte starter han midt mellom mannen og meg for kos, men så blir det sikkert varmt så han flytter seg ned på gulvet.

 

Folk kan mene akkurat hva de vil om å ha hunden i senga, men det er bare fantastisk koselig  :Nikke:  :hjerte:  :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår sover på soverommet sammen med oss. Han har egen dyne på gulvet, men ligger likevel litt rundt omkring. Ofte starter han midt mellom mannen og meg for kos, men så blir det sikkert varmt så han flytter seg ned på gulvet.

 

Folk kan mene akkurat hva de vil om å ha hunden i senga, men det er bare fantastisk koselig  :Nikke:  :hjerte:  :sove:

 

Samme tenker jeg. Folk får mene hva de vil om hunder i sengen. Alle jeg kjenner som lar hunden sove i sengen skifter sengetøy ofte, dusjer om morningen og tar på seg rene klær før de går ut. Så da ser jeg ikke problemet.

 

Har forøvrig muslimske venner som er mindre prippne på dette enn en del nordmenn. De ville ikke sovet med en hund i sengen selv, men de synes ikke det er ekkelt at jeg gjør det.

 

Redigert: Dessuten er de ikke slik at man tar hunden opp i sengen om den nettopp har rullet seg i gjørme. Da vasker man den først.

Endret av The Kitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle i familien har soverommene sine i samme etasje. Ergo sover bisken vår i gangen mellom soverommene. Han har selv valgt den soveplassen, så vi setter en hundeseng til ham der før vi legger oss om kveldene. Litt upraktisk er det jo med en stor hund liggende midt i veien hvis noen av oss må opp og til toalettet i løpet av natta, men...  :vetikke: Han vekker oss alle til fast tid på morgenen, uansett om det er hverdag eller helg. Han er grei sånn.  ;)



Anonymous poster hash: 23b82...2c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund, bare katter. En veloppdragen Herr-katt og en frøken med dronningnykker. De sover der de vil, og de sover mye og overalt! Helst vil de sove ca 1 meter fra der jeg sitter. Frøkna ligger i skrivende stund og ormer seg bak dataen.. Herr Katt er ute akkurat nå. Når jeg går i seng, så dilter de med og vil sove der. Oppå meg, i fotenden eller oppe med håret mitt. Frøkna har visst førsterett.. Når Herr Katt nærmer seg, så hveser hun litt mot han, og da legger han seg på nattbordet og leker med hårstrikkene mine til hun har sovnet.  Da kommer han oppi for å få en kosestund under dynen før han vekker meg med torturlignende hylemjau, for han vil ut rett etter at jeg har sovnet. Prøver alltid å ignorere han og sove videre, men en katt er en katt, og de vet å manipulere eierne til å få viljen sin..

Endret av tøydokka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke hund selv men familiehundene hjemme sover enten ute i huset sitt i kvea eller inne i store bur (avhengig av rase)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gå løst rundt nå som han har blitt større og ikke biter på ting lenger. Vi sover i andre etasje, og der ligger hunden også. Går ikke ned i første etasje, han holder seg nært oss. Har en seng på soverommet vårt, som han ligger mest på, men vi hører han sniker seg opp i sofaen på loftstua også med jevne mellomrom :fnise:  Prøver å få han til å ikke hoppe opp, men jeg orker ikke ta slike kamper midt på natta... Han sover forøvrig ikke i senga vår, han klarer ikke å hoppe opp heller for den er så høy, og det er like greit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han sover i buret sitt ved siden av sengen min. Sånn har det vært fra dag en.

Anonymous poster hash: 78f80...1ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en toller retriever som kan ligge ved fotenden av senga, tror hun blir fort varm for hun legger seg ofte på gulvet og kjoler seg ned litt. Vil ikke ligge øverst i senga eller inntil. Jacken vår derimot skal ligge så langt under dyna og så tett inntil som overhodet mulig, enten inntil magen eller i kroken bak knærne, hun blir altså ikke mye varm kan jeg tenke meg 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I senga vår. Med tre katter, en hund, mannen, meg og stort sett hver natt 3-åringen i samme seng, blir det ikke mye plass til meg. Jeg sover derfor klemt opp i ene hjørnet som en ball. Stort sett uten dyne, da den blir okkupert av en sovende haug av pelsdotter.

Men: jeg sover som en stein. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...