Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om min sokkelleilighet er godkjent?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her. Noen som har peiling på hvem jeg kontakter i Rogaland for at få bekreftet om min sokkelleilighet er godkjent? Jeg er skeptiske te at leiligheten er godkjent selv. Skriver en litt beskrivelse hernede.

Det er kun en brandslukker på 2 kg i heile leiligheten på 76kvd eksl. innvendig bod.

Leiligheten har null lydisolering og stoyet forhindrer vardagshvile og forstyrrer nattsovnen.

Vinduen er veldig små og vanskelige å åpne. Kan eventuelt laste opp en bilde. Leilighet har en dorr som går te trappen te eneboligen ove oss men denne er lukket. Dette gjor at vi har kun en rømningsveier.

Takknemlig for svar!



Anonymous poster hash: 22186...a6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes det ingen vinduer det går an å komme ut av? Et brannslukkingsapparat til kan du jo be huseier kjøpe. Finnes det noen/nok røykvarslere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett brannslukningsapparat og en røykvarsler er faktisk nok. Men med bare veldig små vinduer tilfredsstiller boligen neppe kravet til dagslys.

Dersom du melder fra til kommunen, så ender du opp med å måtte flytte ut på dagen. Her har utleier ingen plikter i forhold til deg.



Anonymous poster hash: 733fc...68b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det finns en roykvarsler i hallen. Dette er den endaste. Jeg er veldig smal og kan godt komme meg ut av vinduen men eg tvivler på at storrelsen av vinduen er godkjent. Jeg er under normal vekt, så hvis en storre menneske sku vistes i leiligheten og det brann, sku det ikkje vare mulig for di at ta seg ut.



Anonymous poster hash: 22186...a6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett brannslukningsapparat og en røykvarsler er faktisk nok. Men med bare veldig små vinduer tilfredsstiller boligen neppe kravet til dagslys.

Dersom du melder fra til kommunen, så ender du opp med å måtte flytte ut på dagen. Her har utleier ingen plikter i forhold til deg.

Anonymous poster hash: 733fc...68b

Eg leste et sted at det skal vare brannslukker per soverom? Leiligheten har to soverom. Det stemmer at det er dårlig med dagslys i leiligheten. Er det bare at kontakte kommunen direkte eller må jeg i kontakt med en specific avd som har oversikt?

Anonymous poster hash: 22186...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 brannslukker pr soverom er ikke noe krav. Vi har helt nytt hus som tilfredsstiller nye krav og har en pr etasje

Anonymous poster hash: 45a16...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med bygg avd i kommunen så får du svar



Anonymous poster hash: b30b7...092
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med bygg avd i kommunen så får du svar

Anonymous poster hash: b30b7...092

Ok, takk! :)

1 brannslukker pr soverom er ikke noe krav. Vi har helt nytt hus som tilfredsstiller nye krav og har en pr etasje

Anonymous poster hash: 45a16...6fd

Ok. Bare jeg som tok feil da.

Anonymous poster hash: 22186...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du vite om den er godkjent? Hva er målet ditt? Liker du deg ikke der kan du vel bare flytte ut?

Anonymous poster hash: c103c...79c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker å avslutte leieforholdet snarest mulig kan du jo kontakte byggesaksavdelingen i kommunen. Sikkert lurt å ha en plan for hvor du skal bo hvis leiligheten blir stengt umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wei Wei

Vindu som regnes som rømningsvei, må ha en høyde og bredde som til sammen er minimum 1,50 m og høyden må ikke være mindre enn 0,60 m og bredden 0,50 m.

Hver boenhet må ha håndslokkeapparat eller brannslange. Så 1 aparat per deres leilighet er innenfor kravene.

At den ene rømningsvei dør er lukket er jo greit så lenge den ikke er låst.

Lydisolering spiller liten rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...