Gå til innhold

Tilrettelegging for oss syke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går på AAP og jobber 50% praksis(med fast stilling i sikte) . Mine sykdommer er både fysiske og psykiske. Jeg har en kontorstilling. Men ryggen min stivner og det gjør at jeg halter. Jeg må reise meg og gå litt hvert 15.minutt for å unngå å halte. Men det kan jeg ikke gjøre hele tiden. Etter endt arbeidsdag går jeg helt skeivt og halter hjemover. Fastlegen min sier jeg må få en heve/senkepult men det skjer ikke. Før denne jobben var jeg på en attføringsbedrift men heller ikke der kunne de skaffe meg dette nødvendige hjelpemiddel. Det er ingen fremtid for meg på denne arbeidsplassen så vi skal finne et annet sted, men når ikke engang en attføringsbedrift vil gi meg det jeg trenger, hvorfor skulle en ordinær arbeidsplass gi meg det? Er det ok at jeg går med smerter og halter etter en arbeidsdag?

Dere andre som er kronisk syke, blir arbeidsplassen tilrettelagt for dere?

Anonymous poster hash: 67f8d...ffc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før var det noen regler, vet ikke hvordan dette er i dag, da kunne en få hjelpemidler innen et 1/2 år etter at man hadde vært sykemeldt.

Problemet her må legen din ta opp med nav og få ordnet med hjelpemidler fra Hjelpemiddelsentral. Du kan og ha rett på hjelpemidler i hjemmet. Dette tar du med Ergo og fysio tjenesten i kommunen din.

Anonymous poster hash: 497af...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min(privat) får alle som vil ha hev-senkbord. De trenger ikke være syke på noen måte.

Anonymous poster hash: b7f21...cff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben min(privat) får alle som vil ha hev-senkbord. De trenger ikke være syke på noen måte.

Anonymous poster hash: b7f21...cff

Hos oss, også. Dersom man er fast ansatt. Og det er jo ikke TS.

Anonymous poster hash: b6733...4b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss, også. Dersom man er fast ansatt. Og det er jo ikke TS.

Anonymous poster hash: b6733...4b2

Høres ikke ut som en god bedrift å jobbe for. Skille på arbeidsmiljø mellom fast ansatte og midlertidige?

Anonymous poster hash: 15a6b...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ordninger via NAV; dvs det fins søknadsskjema for tilrettelegging av arbeidsplass. Dette kan betyr hev-senk-pult. Det er da finansiert av nav/hjelpemiddelsentralen; det er ikke arbeidsplassen som betaler dette. Det er dessuten slik at pulten evt stolen følger den ansatte, så når du bytter jobb tar du møblene med deg.

Vi har flere slike tilfeller på jobb hos meg; er en middels stor bedrift, og har noen med hjelpemidler som spesiell stol, noen med hev-senk-bord, en person med spesiell stol + puff så beina kan legges høyt pga store problemer med ødemer.

Skaff skjema, let på NAV.no, arbeidsgiver må signere/fylle ut sammen med deg, men det er ikke bedriften som må stå for kostnaden.



Anonymous poster hash: b5b2e...330
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke ut som en god bedrift å jobbe for. Skille på arbeidsmiljø mellom fast ansatte og midlertidige?

Anonymous poster hash: 15a6b...922

Vi har aldri midlertidig ansatte, kun innleie via bemanningsbyrå. Og bemanningsbyrået, som jo er innleides arbeidsgiver, er naturligvis velkommen til å tilrettelegge for sin ansatte.

Anonymous poster hash: b6733...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke arbeidsgiver pliktet til å tilrettelegge arbeidet dersom det er sykdomrelatert? Det er mye bedre å spytte noen tusenlapper i en pult til deg, enn at du skal være borte fra jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden TS kun er i praksis og ikke ansatt, så er det NAV som er hennes arbeidsgiver, og som skal bla opp for hjelpemidler.



Anonymous poster hash: b6733...4b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...