Gå til innhold

Hjelp, svindlet på finn.no?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant en telefon på finn.no som jeg ville kjøpe, etter at jeg hadde snakket med selger. Ble vi enig om å at jeg overfører penger så fort jeg får konto nr. hans. Jeg fikk kontonummeret hans og overførte ca 4000,- kr inkudert frakt med sporing.

Etter noen dager så prøvde jeg å ringe til selger, men mobiltelefon nr. er avslått. Det har nå gått 2 uker. Hva gjør jeg nå ? :(



Anonymous poster hash: b8712...ca6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar kontakt med finn.no og får svartelistet vedkommende? Politianmelder?



Anonymous poster hash: 997f0...5d2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar kontakt med finn.no og får svartelistet vedkommende? Politianmelder?

Anonymous poster hash: 997f0...5d2

Jeg har jo ikke mye informasjon å gå etter engang? Og vedkommende ser ikke ut til å være medlem mer? TS

Anonymous poster hash: b8712...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjip situasjon TS. Har du ingenting å gå etter annet enn telefonnummer? Og telefonnummer er uregistrert tenker jeg? Ta uansett kontakt med Finn.no ASAP og se om de kan hjepe deg.

Sånn generelt: Telefoner ser ut til å være risikabelt å kjøpe på nett. Hører man om svindel via finn.no så er det nesten alltid telefoner (eller konsertbilletter)... Anbefaler å møte selger å handle eller bruke Payex.

Personlig mener jeg selgerene på finn.no generelt er veldig ordentlige mennesker, så trist at noen få skal ødelegge. Selv selger og kjøper jeg mye klær og vesker på finn.no, håper det forblir mulig..

Endret av Unika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt Finn og politiet, ikke så mye annet å gjøre. Kanskje de kan spore eier av bankkontoen du overførte kr til.



Anonymous poster hash: e757a...411
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/articles/304954-PAYEX-FINN-betalingsgaranti

Lurt å bruke betalingsgaranti!

Da får ikke selger penger før kjøper har mottatt varen!

Anonymous poster hash: 1bec1...207

Den garantien der har jeg konsekvent NEKTET å bruke. Har solgt haugevis av ting på finn.no

Og veldig mange sier de vil bruke finn betalingsgaranti. Da svarer jeg at det er uaktuelt. Forklarer da følgende;

Det er absolutt null sikkerhet for selger ved å bruke finn betalingsgaranti. Kjøper kan si at varen var ødelagt, at den ikke kom (om det ikke er brukt sporing). Ja rett og slett bare si usanne ting, pengene vil da til slutt returneres kjøper, evt de står låst i evigheter og kjøper beholder uansett varen.

Det som er viktig på finn.no er å kjøpe av selgere som står frem med fullt navn, telefonnr som kan søkes opp (bør matche navn i annonsen) og ryddig og grei annonse.

Ved å følge denne oppskriften har jeg (som selger) aldri hatt noen problemer. 90% har overført penger på forhånd.

De som krever postoppkrav må også betale de 80kr + frakt på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må politianmelde. Den kontoen må jo nødvendigvis være knyttet opp mot et navn?



Anonymous poster hash: 5e467...699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en telefon på finn.no som jeg ville kjøpe, etter at jeg hadde snakket med selger. Ble vi enig om å at jeg overfører penger så fort jeg får konto nr. hans. Jeg fikk kontonummeret hans og overførte ca 4000,- kr inkudert frakt med sporing.

Etter noen dager så prøvde jeg å ringe til selger, men mobiltelefon nr. er avslått. Det har nå gått 2 uker. Hva gjør jeg nå ? :(

Anonymous poster hash: b8712...ca6

Skriv det på din tabbekonto...glem politi, for de har ikke tid til dette. Det er mye svindel på FInn, og det er måter å unngå det på. Trodde folk var mere opplyst enn som så.

Anonymous poster hash: fe3b4...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble svindlet, tok det opp i forbrukerrådet. Gikk gjennom hele rettsgangen.Firmaet skulle betale meg, men jeg fikk ikke penger tilbake. Jeg måtte selv betale for å få NAMSMANNEN til å kreve inn pengene, som det var samme pengebeløp som jeg ble svindlet for. Jeg kunne heller ikke garanteres pengene tilbake om firmaet var konkurs.Eller hadde ingen inntekt. Ergo kunne jeg sittet igjen med det dobbelte i minus.

Selv om jeg vant i retten, får jeg ikke pengene siden jeg selv må betale for kreve de inn og kan sitte igjen med ingenting og tape enda mer.

Se det som en dyrekjøpt erfaring og aldri betal på forskudd!



Anonymous poster hash: e13dd...4b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Hvordan går det ts?

Ellers lurer jeg på hvorfor noen bare blir borte på finn. Var i dialog med ei jeg ønsket å kjøpe noen klær ifra. Jeg spurte om størrelse og mål. Hun gav meg det. Jeg sa jeg var interessert og kunne vet møte henne ( stor by ) og spurte om hun tar imot bud. Så har jeg ikke hørt noe...Hvorfor? Har sendt henne to mailer, og vil ikke snede noe mer, men hvorfor svarte hun først et par ganger , for så og ikke svare når jeg sa jeg var interessert i å kjøpe de? Ser at annonsen fortsatt er der...

Hva tror dere ? Skulle hun plutslig ha klærne selv , eller hva?



Anonymous poster hash: dcdb2...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den garantien der har jeg konsekvent NEKTET å bruke. Har solgt haugevis av ting på finn.no

Og veldig mange sier de vil bruke finn betalingsgaranti. Da svarer jeg at det er uaktuelt. Forklarer da følgende;

Det er absolutt null sikkerhet for selger ved å bruke finn betalingsgaranti. Kjøper kan si at varen var ødelagt, at den ikke kom (om det ikke er brukt sporing). Ja rett og slett bare si usanne ting, pengene vil da til slutt returneres kjøper, evt de står låst i evigheter og kjøper beholder uansett varen.

Det som er viktig på finn.no er å kjøpe av selgere som står frem med fullt navn, telefonnr som kan søkes opp (bør matche navn i annonsen) og ryddig og grei annonse.

Ved å følge denne oppskriften har jeg (som selger) aldri hatt noen problemer. 90% har overført penger på forhånd.

De som krever postoppkrav må også betale de 80kr + frakt på forhånd.

Men til og med med postoppkrav kan selger svindle kjøperen.

Jobbet i posten før, hvor kunder ville politianmelde posten for at de fikk tilsendt en murstein istedet...

Og det med at kunder kan ikke åpne pakken før den er betalt og kvittert for, er jo en regel hos posten også, som gjør det bare enda kjipere >.>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...