Gå til innhold

Hvorfor er "drugstore" sminke så dyrt i Norden?


Djungelvrål

Anbefalte innlegg

Mens "high end" merker som Chanel og YSL koster omtrent det samme? I USA får man en Maybelline maskara til 80 kr, i Norge koster den det dobbelte? Hvorfor? Toll, moms osv...men er det nok til at det er dobbel pris her hjemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Fordi nordmenn er i stand til å betale. That's why. Ingen grunn til å prise lavere enn hva etterspørsel tilsier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske naturlig at Maybelline er billigere i USA siden det er et amerikansk merke.

Og at YSL, Chanel og andre europeiske koster omtrent det samme.

Men gjelder også disse prisforskjellene mellom USA og Norden "billige" merker som ikke er amerikanske (f.eks. Rimmel)?



Anonymous poster hash: 2e770...f07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Sjekket akkurat Maybelline Great Lash på den tyske Amazon-sida, og der koster den knapt 30 kroner. Rimmel's Glam Eyes Lash Flirt Mascare koster knapt 50 kroner.

Ei venninne av meg som bor i København pleier å hamstre "drugstore"-makeup når hun er i Tyskland, da det er billigere der enn i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens "high end" merker som Chanel og YSL koster omtrent det samme? I USA får man en Maybelline maskara til 80 kr, i Norge koster den det dobbelte? Hvorfor? Toll, moms osv...men er det nok til at det er dobbel pris her hjemme??

Det var en gang i tiden en luksusskatt på sminke/hudpleie pg parfyme, den ble borte i 2005, men parfymeriene har ikke satt ned prisene, og pga det har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg handler i utenlandske nettbutikker i stedet for på Kicks/Vita/Skin & Tonic, eller hva de heter nu igjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang i tiden en luksusskatt på sminke/hudpleie pg parfyme, den ble borte i 2005, men parfymeriene har ikke satt ned prisene, og pga det har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg handler i utenlandske nettbutikker i stedet for på Kicks/Vita/Skin & Tonic, eller hva de heter nu igjen...

Kunne du anbefale noen slike nettbutikker? Jeg har ikke handlet så mye i utenlandske nettbutikker, men det skal endre seg...

Anonymous poster hash: e80fe...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi nordmenn er i stand til å betale. That's why. Ingen grunn til å prise lavere enn hva etterspørsel tilsier.

Hvordan vet du det? Jeg har ikke råd og synes sminke i Norge er dyrt og overprisa

Anonymous poster hash: b4ecb...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Hvordan vet du det? Jeg har ikke råd og synes sminke i Norge er dyrt og overprisa

Anonymous poster hash: b4ecb...9db

Hvordan jeg vet hva? Jeg snakker ikke spesielt om din private økonomi, men om tilbud/etterspørsel generel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp på feelunique.com da. Gratis frakt har de og :)

Den skal jeg prøve :)

Anonymous poster hash: e80fe...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang i tiden en luksusskatt på sminke/hudpleie pg parfyme, den ble borte i 2005, men parfymeriene har ikke satt ned prisene, og pga det har jeg ingen dårlig samvittighet for at jeg handler i utenlandske nettbutikker i stedet for på Kicks/Vita/Skin & Tonic, eller hva de heter nu igjen...

så sleipt...Det visste jeg ikke.

Anonymous poster hash: 583c3...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp på feelunique.com da. Gratis frakt har de og :)

Haha, herregud, det har jeg ikke tenkt på! Jeg bruker ofte Feelunique o.l når jeg skal ha dyrere merker, men har ikke tenkt over at jeg kan kjøpe billig drugstore-makeup der også. :ler:

Takk for tips, nå skal det handles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...