Gå til innhold

Hva slags leppestift/lipgloss anbefaler dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har mørkt hår, svarte øyebryn, brune øyne, blandingshud (ikke brun, men karamell til lys).

Vil ha litt farge på leppene, ikke altfor knæsj, men en farge som vil kle meg. Blir så usikker på hvor mørkt/lyst jeg evt kan gå. Men vil se frisk og fresh ut.

Tenkte kanskje noen hadde noen tips? Ligner på hun mørke modellen på nelly (altså hun med brunt hår og tatovering på høften eller noe) Hun er perfekt sminket, men finner liksom ikke de fargene hun bruker på butikkene.

Finner aldri en farge jeg føler kler meg.

Noen med like farger som har noen tips? Evt link eller hvor jeg kan finne den. Merke osv. Helst en som sitter godt(ikke farger tennene/glasset så lett) og ikke klistrer (lipgloss).



Anonymous poster hash: 26401...47e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv er jeg veldig glad i IsaDora og kjøpte i dag neglelakk og leppestift som matchet. :laugh:

wonnai_180_web.jpg

60_cranberry_web.jpg

Hva slags farge er dette? Altså nummeret på leppestiften.

Anonymous poster hash: 26401...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen på leppestiften er nr. 60 Cranberry og negllakken er nr. 180 Glowing Ruby.

Jeg går under betegnelsen "varm høst" og kler varme høstfarger. Farger med varm tone. Vet jo ikke om du er høst type. Er du høst eller vår kler du de varme fargene med gult i og er du vinter eller sommer kler du de mer kalde fargene som har blått i seg. Vet jo ikke hvilken av dem du tilhører.

Her kan du se fargene IsaDora finnes i for tiden:

http://www.vita.no/merker/isadora/lepper/leppestift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tro om ikke huden din kombinert med øynene forteller at noe med kobbertone kan være det du ser etter?

Estee Lauder har en knall leppestift i en farve som heter "Tiger Eye Shimmer", nr. 86 (i følge innpakningen). Den er lett og silkemyk i konsistensen,

Lenke

"Tiger Eye Shimmer" er nest nederst på den midterste raden med farver.

De har den på Kicks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å kjøre ut et bilde av hun på Nelly som har samme farger som deg og ta med på parfymeriet og få hjelp der til å finne den leppestiftfargen du ønsker. Selv tok jeg med fargepaletten og fikk hjelp på Vita til å plukke ut riktig farge utfra bildet der. Bare et lite tips ;-)

Prøvde å finne det ut via fargene på leppestiftene på nettet, men det så jo litt annerledes ut når man kom og fikk se testerne på de forskjellige. Så lønner seg nok å se og prøve dem først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du kan jo bare prøve deg frem :) Jeg ser litt lik ut som det du beskriver / linken i innlegg #7 men er litt lysere mer vanessa anne hudgens. avhengig av farge og mengde øyesminke kler jeg orange, rødt og plommerødt på leppene i alle fall. den fra isadora som er linket til i første innlegg har jeg i 155 zinfandelpermoilip_155_open_2__web.jpg



Anonymous poster hash: 0c2e0...f14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har mulighet ville jeg kommet meg på en MAC cosmetics butikk for å få råd. Var der senest i dag med en venninne som fikk klar beskjed om at det ikke har noe å si hvilken hudtone/øyefarge du har så lenge du finner riktig tone av fargen du ønsker (som de selvfølgelig kan hjelpe godt til med der). Såvidt jeg vet er alle ansatte ved MAC utdannede makeupartister så de vet godt hva de driver med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det denne damen du lurte på angående leppestift? Så diskret og pen ut den fargen hun har her.

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/undertøy/hele-sett/hanky-panky-182/leopard-mesh-set-182370-19/

Hun har litt samme farge på leppene som jeg har. Jeg har litt røde lepper naturlig, så jeg bruker faktisk litt concealer på de først (klapper lett på). Deretter bruker jeg lipliner fra Body shop i fargen pink brown, og en rpsa lippgloss over (enten fra maximise collagen fra Doir eller Clairins).

Anonymous poster hash: a00fd...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo bare prøve deg frem :) Jeg ser litt lik ut som det du beskriver / linken i innlegg #7 men er litt lysere mer vanessa anne hudgens. avhengig av farge og mengde øyesminke kler jeg orange, rødt og plommerødt på leppene i alle fall. den fra isadora som er linket til i første innlegg har jeg i 155 zinfandelpermoilip_155_open_2__web.jpg

Anonymous poster hash: 0c2e0...f14

Den der var skikkelig lekker! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på hvilke farger du ønsker, men vil absolutt anbefale

Chanel rouge Coco shine lipstick, denne er fantastisk på å ikke tørke

ut leppene og finnes i mange forskjellige farger.

For å finne riktig farge vil jeg absolutt anbefale deg å gå i ett parfymeri

og teste ut forskjellige farger, da en leppestift som har en farge fort kan

se forskjellig ut på forskjellige personer, alt etter hvor mørke/lyse lepper

de har fra før av.

Jeg og en venninne har f.eks helt samme farge i en leppestift, som ser

mer bærrød ut på meg, mens den blir mer rosatonet på hennes lepper.

Leppestiften er som sagt den samme, og samme farge, men ser helt

forskjellig ut på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rart hvordan en farge er fin til en men grusom og malplassert på en annen. Veldig lurt å prøve leppestiftfargen på huden din før du kjøper den. Prøv den gjerne på innsiden av armen rett nedenfor håndleddet der pulsåren er, det skal visst gi en god indikasjon på hvordan du kler fargen. Et tips jeg har fått og som fungerer fint synes jeg. :nissekonekyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...