Gå til innhold

Hybel kjøleskap og temperatur! Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å studere og bor nå på en hybel. Det er et typisk hybelkjøleskap her med en liten fryseboks inni. Jeg har jobbet i butikk i mange år og jeg kjenner at varene jeg har ikke er kalde nok. Når jeg fryser ned ting blir de bare fulle av *snø* etter få dager og kyllingen jeg har er begynt å stinke.

Inni kjøleskapet er det en rund greie man kan stille på og den har tall fra 1-7. Men noe mer står ikke. Denne står nå på 1. Men det er hvertfall ikke så kaldt som 1 varmegrad inni der. Noen som vet om det blir kaldere om jeg skrur den opp noen hakk? Eller blir det varmere? Jeg kjøpte mat for en uke i dag uten og tenke meg om, og nå blir sikkert alt ødelagt. :(

Anonymous poster hash: cd6e0...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du må stille den på 7? Jeg hadde også et sånt rundt hjul i mitt kjøleskap, trodde at det var grader, men viste seg at det var "styrken" på kjøleskapet eller hva jeg skal kalle det, så når jeg stilte det på 1 så slo jeg av kjøleskapet x) gøy og komme hjem til ødelagt mat...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke har helt feil tror jeg ikke at 1 betyr 1 grad, men at tallene betyr effekt. Slik at 1 er lavest effekt og 7 er høyest. Hvis du vil ha det kaldere må du da skru opp effekten på kjøleskapet. Prøv med 7 så finner du fort ut om det blir kaldere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens. Skrudde den opp til 3 nå. Den stod på 1. Så får jeg sjekke tilstanden i morgen. Kyllingen som hadde låget i fryseren i 4 dager og virket frossen stinket så det luktet ut i gangen. Gikk å kastet den med en gang. Så får jeg bare håpe at alt det andre holder seg som jeg kjøpte i dag. Får vell bare steke det ekstra godt. :)

Anonymous poster hash: cd6e0...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, folkens. Skrudde den opp til 3 nå. Den stod på 1. Så får jeg sjekke tilstanden i morgen. Kyllingen som hadde låget i fryseren i 4 dager og virket frossen stinket så det luktet ut i gangen. Gikk å kastet den med en gang. Så får jeg bare håpe at alt det andre holder seg som jeg kjøpte i dag. Får vell bare steke det ekstra godt. :)

Anonymous poster hash: cd6e0...caf

Har du plass til og anledning til å kjøpe dette eller et lignende (så får du holdt frossenvarene dine forsvarlig kaldt? http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MTF34W13E/matsui-fryseskap-mtf34w13e

Dette kan plasseres på kjøkkenbenk eller under kjøkkenbenk (eller evt under et bord eller noe annet)

Har du frysetermometer slik at du kan sjekke temperaturen i fryseren? Det er viktig at fryseren holder minst 18 minusgrader

Anonymous poster hash: f3a7e...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, folkens. Skrudde den opp til 3 nå. Den stod på 1. Så får jeg sjekke tilstanden i morgen. Kyllingen som hadde låget i fryseren i 4 dager og virket frossen stinket så det luktet ut i gangen. Gikk å kastet den med en gang. Så får jeg bare håpe at alt det andre holder seg som jeg kjøpte i dag. Får vell bare steke det ekstra godt. :)

Anonymous poster hash: cd6e0...caf

Har du råd til og plass til et større, ville jeg valgt dette, som kan plasseres under kjøkkenbenk http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MUF48W13E/matsui-fryseskap-muf48w13e-84-cm

Anonymous poster hash: f3a7e...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du plass til og anledning til å kjøpe dette eller et lignende (så får du holdt frossenvarene dine forsvarlig kaldt? http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/fryser/MTF34W13E/matsui-fryseskap-mtf34w13e

Dette kan plasseres på kjøkkenbenk eller under kjøkkenbenk (eller evt under et bord eller noe annet)

Har du frysetermometer slik at du kan sjekke temperaturen i fryseren? Det er viktig at fryseren holder minst 18 minusgrader

Anonymous poster hash: f3a7e...1c8

Takk, men dessverre nei. Jeg har jobbet i matbutikk i flere år og er fullstendig klar over og nøye på at kjøl skal være mellom 1-4 grader og frys skal være under 18 minus. Jeg tenkte jeg skal dra å kjøpe meg en gradestokk til å ha i kjøleskapet. Studentlivet er ikke lett altså.

Anonymous poster hash: cd6e0...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tilsvarende kjøleskap. Her er den innstilt på nr. 6 av 7. Da er det kaldt i kjøleskapet og frysen fungerer som den skal.,



Anonymous poster hash: aa983...89a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...